Espen Kraft trapt op teentjes.

voorlopig hebben jullie het er maar allemaal over, hij is dus geslaagd met zijn clickbait / hyper / soyboy yt filmpie
je bent dus onderdeel van het fenomeen. E-celebs, ik moet er niet aan denken om die shit te gaan zitten kijken.En daarna je gaan zitten opwinden ofzow, lekker belangrijk.

je gaat toch niet een of andere nobody zitten volgen voor raad en advies.....kom op.

zowiezo moet je gewoon niets van aantrekken wat een ander vindt. gewoon je eigen ding doen. of dat nu met een koektrommel is of met een edrum van 9K

Last edited by a moderator:
ach laat mij nou ook eens een keer de voice of reason zijn jonguh

voorlopig hebben jullie het er maar allemaal over, hij is dus geslaagd met zijn clickbait / hyper / soyboy yt filmpie
je bent dus onderdeel van het fenomeen. E-celebs, ik moet er niet aan denken om die shit te gaan zitten kijken.En daarna je gaan zitten opwinden ofzow, lekker belangrijk.
Ik heb niet gekeken.
Dus hij heeft er niks aan gehad.
Ik heb het algoritme wel verteld dat ik z'n kanaal niet meer hoef te zien, dus mijn druppel op de youtube plaat is verdampt.
Als we dat massaal zouden doen, was het zo voorbij.
Maar dat gaat niet gebeuren, mensen houden nu eenmaal van zeuren.
(oh wacht, Sinterklaas duurt nog ff ;P )

ik hoef die shit sws niet te kijken om er een mening over te kunnen vormen
sicke skills he

Ik moest wel lachen toen de kap van de PX omhoog ging en er een standaard moederbord tevoorschijn kwam met alle connectors erop. :D

En nog best een nuttige video, zou ik zeggen...

Ik moest wel lachen toen de kap van de PX omhoog ging en er een standaard moederbord tevoorschijn kwam met alle connectors erop. :D
Komt vaker voor: de Korg Oasys/Kronos modellen zijn ook op 'off the shelf' PC moederborden gebouwd. Voor de Wavestate/Modwave/Opsix/Multipoly gebruiken ze zelfs een standaard Raspberry Pi boardje.
Heeft er alles mee te maken dat het ontwerpen van high performance digitale spullen gewoon steeds uitdagender wordt en ook gekeurd moet worden op electromagnetische storingen voor je een CE logo krijgt. Door een standaard computerboard te gebruiken wat die keuring al heeft gehad is het stukken makkelijker aan die voorwaarden te voldoen.

Waarom zou je het wiel ook opnieuw uitvinden? De S5000/6000 van Akai waren ook i386 PCs met wat extra's. Maar je verwacht wel kwaliteit als je zoiets duurs koopt, geen low cost consumer meuk. Die brakke voeding is vrij schandalig.

Waarom zou je het wiel ook opnieuw uitvinden? De S5000/6000 van Akai waren ook i386 PCs met wat extra's. Maar je verwacht wel kwaliteit als je zoiets duurs koopt, geen low cost consumer meuk. Die brakke voeding is vrij schandalig.
In de tijd van de i386 waren de meeste PCs nog gebouwd van plaatstaal en voorzien van zwaar overbemeten voeding en alles.

Vanuit een synth fabrikant gezien is het een heel lastige puzzel: als je helemaal los wil gaan met features (zoals bij de Prophet X het geval was) gaat de prijs omhoog. Dat leidt vanzelf tot een relatief lager aantal verkopen dus er is maar een heel kleine bandbreedte waarin je er genoeg verkoopt om het de moeite waard te laten zijn en ook nog een beetje winst draait.
Dat betekent wel eens dat je voor minder dan zwaar overbemeten zou moeten kunnen gaan ondanks dat de prijs hoog is.
Ik vraag me af of de 'brakheid' van die voeding destijds ook al bekend was of dat het toen een goed idee leek en achteraf veel exemplaren problemen ontwikkelden.

Komt vaker voor: de Korg Oasys/Kronos modellen zijn ook op 'off the shelf' PC moederborden gebouwd. Voor de Wavestate/Modwave/Opsix/Multipoly gebruiken ze zelfs een standaard Raspberry Pi boardje.

Al zitten d'r aapjes in; als er maar interessant geluid uitkomt

bimbo-box_1.jpg

Ik neem aan dat het een miscalculatie is geweest, want DSI/Sequential staat toch wel bekend als bedrijf dat (weliswaar soms na een wat stroeve start, encodergate kuch) problemen van klanten probeert op te lossen. Maar goed, PC bordjes etc. heb je ook in allerlei soorten en maten. Van cheap consumer grade spul tot industriele kwaliteit die bij wijze van een atoombom kan overleven. Bij hele dure producten zou ik eerder de laatste categorie verwachten/eisen.

consumer grade voor sbc's is goed genoeg voor synthesizers. zo lang de software maar stabiel is.
mechanische onderdelen is een ander verhaal. tja het liefst optische encoders. maar dat word een dure grap.

Ik neem aan dat het een miscalculatie is geweest, want DSI/Sequential staat toch wel bekend als bedrijf dat (weliswaar soms na een wat stroeve start, encodergate kuch) problemen van klanten probeert op te lossen. Maar goed, PC bordjes etc. heb je ook in allerlei soorten en maten. Van cheap consumer grade spul tot industriele kwaliteit die bij wijze van een atoombom kan overleven. Bij hele dure producten zou ik eerder de laatste categorie verwachten/eisen.

Heb nog steeds wel een zwak voor DSI/Sequential maar het zelf moeten aanschaffen van een upgrade voor feitelijk een fabrieksfout (encoders) vond ik nou niet echt het probleem 'oplossen'. Ik had nog geluk dat ze de encoderboard bij BAX hadden, maar anders zat je ook nog met importtax e.d.

Ja, maar dat was 15 jaar geleden toen ze nog met 5 man vanuit een schuur in SF opereerden ofzo. De afgelopen jaren is mijn ervaring met de serviceafdeling van Sequential zonder uitzondering positief geweest.

Ik was lang een DSI hater.
Maar na de AS-1, SP16 en de Prophet 6 is mijn mening helemaal omgekeerd.
Het Prophet 6 filter is echt een kunstwerk op zich.
De kwaliteit van al mijn apparaten is heel goed.

Back