Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Laat ik voorop stellen dat ik erg gevoelig ben voor de 'treurigheid' van meubelboulevards.

De keer dat ik in de het nieuwe filiaal was kreeg ik de indruk dat ze wel meer hadden staan, maar ik vond de sfeer in het vorige filiaal beter/prettiger.
Ik vond het heel erg stil en doods en in mijn ervaring had het heel erg de sfeer van de rest van de woonmall.
Hebben ze er synths staan, en zo ja, zijn er headphones te gebruiken vanuit de winkel? Ben in April in NL, en zou wel eens aan een echte synth willen zitten.

Ik ben er geweest om wat op te halen. Ik moest er heel lang wachten en ze lieten degene die na me kwam, voorgaan, maar verder was de medewerker vriendelijk. Instrumenten om uit te proberen hebben ze nog steeds. Wel vind ik de winkel ver weggestopt in het centrum, maar daar zal de huuprijs naar zijn.

Ik zag net nog een busje rijden van Bax en op de voorgevel van hun pand staat 'Wij zoeken collega's ' op een bord van 20m breed.
Ik zie geen tekenen dat ze er mee zouden stoppen, ook omdat ze van het weekend nog op een beurs stonden..
Dat staat er al echt heeeeel erg lang aangezien niemand wil werken voor die graaier

Ze zitten in Goes op een bedrijventerrein, is ook wel nodig omdat ze best wel wat m2 nodig hebben, en je kan er gratis parkeren. Op zaterdag is het er wel drukker dan door de weeks maar ik ben er al een tijdje niet meer geweest.

Dat staat er al echt heeeeel erg lang aangezien niemand wil werken voor die graaier
Er werken nog steeds een paar 100 man daar die in deze tijd ook zo ergens anders aan de slag kunnen. Misschien is het wel beter nu dan eerst. Als Jochanan zijn megafoon ook heeft meegenomen dan zal het er misschien wel iets relaxter zijn nu. Geen idee.

ebben ze er synths staan, en zo ja, zijn er headphones te gebruiken vanuit de winkel?

Ze hadden redelijk wat spullen staan.
Mijn ervaring was wat dat betreft redelijk hetzelfde als in Goes.
Pak een koptelefoon, prik hem ergens in en niemand valt je verder lastig.

Ik moest er heel lang wachten

Dat had ik de laatste keer in Goes.
Drie kwartier wachten omdat er slechts één personeelslid was voor twee afdelingen.
Ik kwam een NTS-2 halen en de werknemer was erg vriendelijk en verontschuldigde zich.

Degene voor mij wilde uitgebreid geïnformeerd worden over piano's en hoewel ik baalde dat ik lang moest wachten waardeerde ik wel dat er toch de tijd werd genomen voor de klant.

Mm ja dat altijd maar groter en te snel willen kan terug slaan.. al zou midi Amsterdam dan wel weer wat groter mogen.. als ik zo terug lees hadden ze beter in oost kunnen blijven, was kwa parkeren ook nog wel ok herinner ik me.
Die shop boulevards vind ik ook niks.

Midi Amsterdam is wel veel duurder dan Thomann, Music Store & Schneiders Laden.
Zelfs "sale" artikelen zijn duurder of gelijk aan de standaard prijzen van Thomann.
Dit kan ook niet lang goed gaan.
Of hij moet het hebben van de inwoners van Amsterdam, die "makkelijk" zijn winkel binnen kunnen wippen.

MIDI Amsterdam bestaat al 100 jaar*, dus het gaat al lang goed op zich. Maar ze zitten ook wel redelijk in een niche met producten die je in Nederland verder niet makkelijk kunt krijgen, en al helemaal niet in een fysieke winkel. Niet iedereen bestelt graag in het buitenland. Dus ik vermoed dat ze een redelijk trouwe klantenkring hebben. Ik heb er zelf ook wel wat dingen gekocht. Hun voorraadindicatie op de website is niet altijd even nauwkeurig, dus van tevoren even bellen of mailen is zeker aan te raden.

* Waarschijnlijk iets korter

Het was vroeger audio en midi Amsterdam, de audio part is al gesneuveld of overgenomen destijds..

Midi Amsterdam moet het hebben van boyz met grote plannen.

Ik hoop het maar voor Midi.
Bij Music Store en Thomann ligt het meestal binnen 2 a 3 dagen bij Parcel shop voor af te halen.
Alleen bij Schneiders Laden duurt het iets langer 3 a 4 dagen.

Midi Amsterdam moet gewoon een markt kraam neerzetten in Bax (geintje)

Tja, je wilt een klein lokaal zaakje gerund voor en door liefhebbers, maar dan is het weer te duur. Maar een goedkope grote dozenschuiver die zijn personeel uitwringt is ook weer niet goed. Het is het een of het ander he.

Ja, een tussenweg is er haast niet. Die was er wel, zoals ik het heb ervaren: Music House, maar die richt zich tegenwoordig op reparaties.

Tja, je wilt een klein lokaal zaakje gerund voor en door liefhebbers, maar dan is het weer te duur. Maar een goedkope grote dozenschuiver die zijn personeel uitwringt is ook weer niet goed. Het is het een of het ander he.

Enige wat ik belangrijk vind is dat zowel de eigenaar als personeel plezier in hun werk hebben en wat aan over hebben na hun pensioen. En dat moet zo prettig mogelijk. Persoonlijk denk ik dat winkels ook sociale werkplaatsen zijn. Verder zijn dit best wel luxe problemen

Ik wil gewoon zo snel en goedkoop mogelijk mijn spullen hebben. Dus goed assortiment met voorraden, competitieve prijzen, leuke kortingsacties en snelle verzending. De rest interesseert me niet zoveel, daar mogen de rechter en de vakbond zich over buigen als de medewerkers lopen te morren. Maar voor de vorm zal ik dat natuurlijk nooit in het openbaar zeggen.

Het wordt anders op het moment dat persoonlijk advies of vakmanschap nuttig is, voor een gitaar zal ik dan bijvoorbeeld eerder naar een speciaalzaak gaan dan naar de dozenschuiver want dan kun je verschillende modellen proberen, af laten stellen en er misschien meteen andere snaren op laten zetten etc. Daar heeft het echt een meerwaarde. Maar of ik synth X nu in ongeopende doos bij leverancier A of B bestel ... daar zit geen enkele toegevoegde waarde op verder.

Laatst gewijzigd:
Back