Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Lees net dat gear4music ook onder een beurs genoteerd bedrijf werkt.

Ondertussen is de marketing machine van Bax wel actief in m’n e-mail

Geen groter vermaak dan leedvermaak.
Aanlokkelijk om dit ramptoerisme hier samen te beleven.
Eerlijk gezegd ontkom ik zelf ook niet geheel aan deze emotie, maar zou het ook genuanceerd kunnen worden?

Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld, wat blijft er onder de streep over?
Is de mediane synth-liefhebber hier, sinds opkomst van Bax als grote NL dealer van muziekinstrumenten, er op vooruit of juist achteruit gegaan ?
En hoe is dat voor andere belanghebben; personeelsleden, etc. de groothandel ?

- (Ex-)personeelsleden van Bax leveren veel aanknopingspunten mbt schaduwkanten van (werken bij) dit bedrijf.

Als ik de Bax klaagmuur hier verder doorneem;
- Veel mensen hebben negatieve ervaringen tav de helpdesk, service, leveringstijden, praktijk mbt retouren, communicatie bij (garantie)problemen, etc.
- Ze hebben een aantal andere (vaak kleine) lokale winkels uit de markt gewerkt of overgenomen.
- Dynamische prijzen = vermoeiend

Er zijn ook positieve ervaringen te lezen, en om op te reflecteren;
+ Vaak goede prijzen, zeker met een kortingscode/aktie
+ Ruim assortiment (tot voor kort dan)
+ Op papier een retourbeleid dat ruimhartiger is dan de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.
+ Bestellen/reserveren en pas betalen bij afhalen in de winkel.
+ Ze houden de concurentie (nu eigenlijk voornamelijk nog uit Duitsland) scherp, vooral qua prijzen.

Dus wat is de netto toegevoegde waarde van Bax (geweest) ?
A. Hadden ze beter helemaal niet kunnen bestaan ?
B. Goed dat ze er waren, maar ook prima dat het een keer stopt ? (Goed worden is niet moeilijk; goed blijven is dat wel)
C. Jammer als het zou stoppen (waar het nu wel wat op begint te lijken) ?

Zelf heb ik, oa via kortingscodes, hele goede deals op een paar synths kunnen scoren;
+ de meest hilarische hieronder:
Kreeg ooit een 7,5% kortingscode; kocht een synth, bracht 'm terug, krijg weer spijt, ontving kort daarna een 15% code en kon de synth uiteindelijk voor een vriendenprijs terugkopen.
- Ongevraagd B- en C-stock ontvangen zonder erom gevraagd te hebben vond ik minder, maar ging altijd probleemloos retour; kostte alleen weer extra tijd.

Klantenservice en competentie v/d medewerkers vind/vond ik zelf heel wisselend;
Van niveau functioneel analfabeet tot 100% klantgericht & -vriendelijk.

Ik zal het oude Bax zeker gaan missen als het inderdaad richting overname gaat zoals het er nu naar uitziet.

Ik zal het oude Bax zeker gaan missen als het inderdaad richting overname gaat zoals het er nu naar uitziet.
Ik ook. Van de 4 synths die hier staan heb ik er 3 bij Bax gekocht met mooie Bstock aanbiedingen (synths waren als nieuw). Toch zo'n 1000 euro mee bespaard ongeveer.

sweetwater.eu/nl

Maar zonder grap, beste is gewoon even herpakken en blijven bestaan.

Ik zie een thread met de strekking ‘Bax moet blijven’ of ‘Bax moet terugkomen’ aankomen. Al is ‘Bax, we missen je!’ misschien toepasselijker? Daarna kan eventueel voorgesteld worden dat we af en toe 10% extra betalen…

Ff een synth uitproberen wordt veel veel moeilijker zonder Bax. Dat is voor mij toegevoegde waarde. Goes is voor mij een uurtje rijden. En als de synth niet in de winkel staat, halen ze hem zo uit het magazijn. Best heel 👌. Nu moet ik in de zomervakantie langs Thomann in Zuid-Duitsland…met mijn vrouw die op mijn vingers staat kijken en na 5 minuten naar buiten wil. Onder het motto “je hebt al genoeg zooi” :D Dus ik hoop dat er in Nederland nog wel winkels blijven om eea uit te proberen.

Laatst gewijzigd:
De geruchtenmolen draait volop. Mogelijke overname??? Ik vind het aannemelijker dat een aandeelhouder, ontslagen uit zijn functie wat turbulentie veroorzaakt.. maar ik weet het verder ook niet.. Jochanan of niet, lijkt me niet leuk als je zo'n streek geflikt wordt door je broertje en z'n schoonvader.

Wat betreft surseance van betaling, ik ga ervan uit dat als mijn bestelling van 3 weken terug gewoon is geleverd aan Bax door Sennheiser, er tot dusver nog niet iets echt schokkends aan de hand is.

Gisteren stond Bax Shop nog op een gitarenbeurs in Veenendaal. Zulke promotionele activiteiten onderneem je meestal alleen als je van plan bent je bedrijf voort te zetten.

1 op voorraad :D
Misschien vonden ze nog een setje onder de stelling wat er door de magazijnrobot was afgeflikkerd.
Niet zo heel gangbaar setje.. Thomann had het zelfs niet. Had ik het daar besteld moest ik er met de levertijd, die in de praktijk toch vaak op een week zit, nog langer op moeten wachten.

Het kapsel hieronder had ik er ook 1 van besteld. Bij een telefoontje 2 weken terug werd me gemeld dat er 5 in backorder staan.. klopt precies.

Ff een synth uitproberen wordt veel veel moeilijker zonder Bax. Dat is voor mij toegevoegde waarde. Goes is voor mij een uurtje rijden. En als de synth niet in de winkel staat, halen ze hem zo uit het magazijn. Best heel 👌. Nu moet ik in de zomervakantie langs Thomann in Zuid-Duitsland…met mijn vrouw die op mijn vingers staat kijken en na 5 minuten naar buiten wil. Onder het motto “je hebt al genoeg zooi” :D Dus ik hoop dat er in Nederland nog wel winkels blijven om eea uit te proberen.
Midi Amsterdam zou nog een optie zijn, hebben een fysiek winkeltje.

Ff een synth uitproberen wordt veel veel moeilijker zonder Bax. Dat is voor mij toegevoegde waarde. Goes is voor mij een uurtje rijden. En als de synth niet in de winkel staat, halen ze hem zo uit het magazijn. Best heel 👌. Nu moet ik in de zomervakantie langs Thomann in Zuid-Duitsland…
Musicstore Keulen is een stuk dichterbij en heeft een fors grotere showroom. Denk dat het ook een leukere bestemming is als je naast een muziekwinkelbezoek nog een beetje de toerist uit wil hangen met je vrouw ;). Thomann zit echt in zo'n spookdorpje waar verder niks te beleven lijkt.

Midi Amsterdam zou nog een optie zijn, hebben een fysiek winkeltje.
ik vind Tone Control al een hele uitdaging om met de auto naartoe te gaan en de auto een beetje kwijt te raken.. Is ook een van de redenen dat Dirk Witte is weggegaan uit Amsterdam.. midi Amsterdam is idd wat je zegt een winkeltje.. niet te vergelijken met Bax Goes..

Tone Control heeft wel een leuke vernieuwde ruimte btw.. maar meer DJ / producer georiënteerd. zie hier voor wat plaatjes

Laatst gewijzigd:
Kwa uitje en fysieke ervaring, ik ging vroeger zelfs naar Feedback vanuit Amsterdam en kwam dan bijvoorbeeld met een Ensoniq asr-x thuis. Was echt nog een ontdekkingsreis.

Even los van alle Tumult... ik had vrijdag nog even gebeld met Bax om mijn geannuleerde order om te zetten in iets anders en een terugbelverzoek ingesproken.. werd zojuist tot mijn grote verbazing gebeld door een nummer uit Goes. Iemand van Bax dus.. Ze werken er dus ook gewoon op zondag..

Wat er dan ook speelt. ik ga mijn op verzoek bestelde setje maar gewoon kopen als ik mijn centjes terug heb ontvangen.. of iemand anders moet het willen??

De naam bestaat ook als meisjesnaam in India, ongerelateerd aan de Grieks-Slavische naam die hier waarschijnlijk wat bekender is door Chroesjtsjov.

En wat die laatste versie van de naam betreft, Elton John wist decennia geleden al dat het ook dan best een meisjesnaam kan zijn. ;)
Oké, dat eerste had ik als liefhebber van het Sanskriet kunnen weten, van निकीता, met de eerste i kort en de tweede i lang uitgesproken. Inderdaad zijn beide namen niet verwant want - en dit pluk ik niet van het internet - नि 'ni' is een voorvoegsel in het Sanskriet, dat verwant is met ons woord 'neder' en het Griekse woord νίκη heeft dit voorvoegsel niet, o.a. omdat de ί lang is. Maar ik neem niets terug want de ouders over wie ik het heb, zeiden dat de naam uit het Russisch kwam, van het liedje van Elton John. Die heeft die ouders tuk gehad door een liedje over een man te schrijven met een vrouw in de video.

En nu terug naar het onderwerp. Ik hoop wel dat Bax blijft bestaan, al was het alleen maar om de werkgelegenheid. Over een paar maanden kom ik vlakbij de winkel in Amsterdam Zuidoost te werken en dan is het handig om een muziekwinkel op loopafstand te hebben.

Ik zag net nog een busje rijden van Bax en op de voorgevel van hun pand staat 'Wij zoeken collega's ' op een bord van 20m breed.
Ik zie geen tekenen dat ze er mee zouden stoppen, ook omdat ze van het weekend nog op een beurs stonden..

Wat zijn de ervaringen eigenlijk in het “nieuwe pand” zuid/oost? mijn laatste bezoek was in Amsterdam oost, vond dat wel gezellig.

Wat zijn de ervaringen eigenlijk in het “nieuwe pand” zuid/oost?

Laat ik voorop stellen dat ik erg gevoelig ben voor de 'treurigheid' van meubelboulevards.

De keer dat ik in de het nieuwe filiaal was kreeg ik de indruk dat ze wel meer hadden staan, maar ik vond de sfeer in het vorige filiaal beter/prettiger.
Ik vond het heel erg stil en doods en in mijn ervaring had het heel erg de sfeer van de rest van de woonmall.

Back