Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Nee, is een enorm k*tbedrijf voor zijn personeel.
Wellicht dat je met kantoorbaantje en/of hogerop de ladder wél met respect (lees: als mens) wordt behandeld. Maar als simpele medewerker ? 🤮

Wat is/was er dan aan de hand?

Ik heb eens een kleine week op de reparatieafdeling gewerkt. Moest een man helpen om de achterstand weg te werken.
Hij werkte al bijna 4 maanden iedere ma t/m do over, 3,5 uur per avond, ZONDER extra vergoeding. Met dreiging van "je weet zeker wel wat er anders met je tijdelijke contract gebeurt?"

Dit verwachtten ze dus ook van mij.
Vandaar dat ik mijn Bax carriëre het einde van de week niet gehaald heeft (godzijdank !!!!!)

P.S. nee, dit is geen op zichzelf staand geval.

het gaat daar al jaren niet goed .maar wie treft schuld ? aanbod van thomann is veel breder en huisproducten zijn van betere kwaliteit .

Dank voor de info! Onbetaald overwerk, en eruit vliegen als je klaagt. Heb dat in mijn tijd als postbezorger bij PostNL ook meegemaakt. Bijzonder kwalijk. Helaas komt dat zowel bij grote als kleine bedrijven voor. Dus is er ook geen enkele garantie dat dat onder een nieuwe directie anders wordt. Voor een bedrijf is het een verdienmodel mensen gratis te laten overwerken, en als ze daar moeilijk over doen trappen ze je er gewoon uit. Je hebt met je tijdelijke contract geen poot om op te staan, want voor het niet verlengen van een tijdelijk contract (als dat niet al te lang duurt) hoeft geen reden te worden opgegeven.

Ik heb eens een kleine week op de reparatieafdeling gewerkt. Moest een man helpen om de achterstand weg te werken.
Hij werkte al bijna 4 maanden iedere ma t/m do over, 3,5 uur per avond, ZONDER extra vergoeding. Met dreiging van "je weet zeker wel wat er anders met je tijdelijke contract gebeurt?"

Dit verwachtten ze dus ook van mij.
Vandaar dat ik mijn Bax carriëre het einde van de week niet gehaald heeft (godzijdank !!!!!)

P.S. nee, dit is geen op zichzelf staand geval.
Ah ja, da's wel misselijk ja.

Is #FreeJochanan al trending op de socials?

Dat hoor je vaak, succesvol zijn en dan toch het veld mogen ruimen.

Zat mensen die daar al jaren naar tevredenheid werken ook, maar die komen niet in de krant.
Nooit van gehoord en ik ken toch wel een paar mensen die daar gillend zijn weggelopen.
Op dit moment hebben ze dus zo ongeveer een kwart van de bezetting die ze zouden moeten hebben.
brand
Al eens gehoord van: "In de brand, uit de brand"?

Ze maken toch winst? Natuurlijk is gerommel in de top nooit goed, maar of Bax nu op wankelen staat/in de problemen zit? Lijkt nog geen sprake te zijn van Blokker-achtige toestanden met een structureel ziek bedrijf waar constant extra geld in gepompt moet worden om overeind te blijven. De vraag is natuurlijk waar die gewenste groei nog zit, als je in Nederland al dominant bent. Het zou me niks verbazen als ze uiteindelijk opgaan in Thomann of MusicStore ofzo.

Prijzen omhoog en/of kosten omlaag zijn de enige opties. Maar ja, als ze hun personeel nu al uitknijpen en onderbezet zijn is het laatste niet heel realistisch, zeker niet omdat die locatie bij Goes ook vast niet de wereld zal kosten. Misschien zouden ze nog een groot deel van het magazijn en de order picking kunnen automatiseren/robotiseren maar dat kost in eerste instantie ook een hoop geld aan investering. Een paar winkels sluiten zou misschien kunnen. Prijzen omhoog of minder kortingsacties kunnen ze doen maar kost mogelijk klanten. Serieuze schaalvergroting kan alleen door aan te sluiten bij een grote externe partij of zelf een grote keten over te nemen. Maar die zijn er in de Benelux niet echt meer, dus vandaar dat een fusie met een Duitse partij me vrij waarschijnlijk lijkt. Of misschien met een Andertons in de UK ofzo. Lijkt me een leuke uitdaging, ze mogen me bellen :D

Laatst gewijzigd:
Ik ben ook erg benieuwd wat ze zouden kunnen doen om hun winst te vergroten tov wat ze niet al (lijken te) doen, zonder er een (nog) slechtere winkel van te worden. Het gaat niet altijd fout, maar de laatste paar ervaringen die ik heb gehad waren overwegend negatief. Niet zo negatief dat ik niet weer voor een voordeeltje zal vallen, maar ik zal niet snel in een gesprek positief over Bax beginnen.

Mijn ervaringen met Bax over de vele jaren dat ik er al koop zijn nog steeds vrijwel zonder uitzondering goed. Prijzen zijn meestal goed (vaak goedkoopste, zeker icm een kortingsactie of leuke B-stock), snelle verzending en de zeldzame keren dat er wat was is het altijd naar behoren opgelost. Ik deel dan ook zeker niet de negativiteit die veel anderen over Bax lijken te hebben. Maar goed, als ik zelf slechte ervaringen gehad zou hebben zou dat ook anders zijn natuurlijk.

Altijd positieve ervaring met bax. ik sta dus achter bax. :) (of ze moeten vanaf nu al erg achterbaks worden).
((je zal maar achter dat bedrijf wonen, woon je achterbax)). maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd:
Back