Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Voor veel mensen zal het inderdaad wel mogelijk zijn relatief snel iets anders te vinden. Voor andere mensen met de een of andere beperking is dat lastiger. Maar goed - ik wil hier geen offtopic discussie over starten, daar zijn we het forum niet voor. ;)

Ik vraag me af of die mensen in de eerste plaats al bij Bax zouden willen/kunnen werken als de druk daar echt zo hoog is.

Ik zou het jammer vinden als de zaak verdwijnt of verandert. Al is het omdat daarmee het lolletje van het opsporen van de soms absurde kortingen ook verloren gaat.

Maar goed, als ik kijk naar de paar (afgeprijsde) dingen die ik gekocht heb in het afgelopen twee jaar, dan snap ik wel dat de winstmarge zo schamel is. Ook denk ik te zien dat het assortiment aan het krimpen is.

Helaas(?) ging mijn meer lucratieve besteding toch naar Thomann, ondanks dat ze daar nauwelijks prijsstunten. Ik hoop met het oog op gezonde prijsconcurrentie dat Bax een goede toekomst tegemoet gaat.

Ik vraag me af of die mensen in de eerste plaats al bij Bax zouden willen/kunnen werken als de druk daar echt zo hoog is.

Ik heb geen ervaring met werken bij Bax, maar op basis van de verhalen hier vermoed ik dat mensen met een beperking daar als ze het al volhouden doodongelukkig zouden worden. Blijft staan dat je het niet altijd voor het kiezen hebt. Van de buitenkant ziet Bax er heel leuk uit. Die video sprak mij ook aan. Maar als je eenmaal ergens in dienst bent getreden en niet makkelijk iets anders vindt, wordt het heel lastig om er zelf uit te stappen. Men moet daar niet te gemakkelijk over denken. Het begrip voor iemand die met veel moeite een baan vindt, en dan zelf ontslag neemt is minimaal. En daar wil ik het maar bij laten want we raken zo te veel off topic.

Al is het omdat daarmee het lolletje van het opsporen van de soms absurde kortingen ook verloren gaat.
Dat lolletje was er voor de kleinere muziekzaak niet toen Bax zn marktaandeel letterlijk kocht met (te) lage prijzen…

Ze adverteren zelfs veel op sociale media met producten die vervolgens niet op voorraad blijken te zijn als je doorklikt. Niet echt GAS-bevorderend. In het internet tijdperk is een goede voorraad wel belangrijk, als ik iets wil kopen en de eerste winkel heeft het niet, ga ik meteen verder om te kijken of nummer twee, drie of vier wel kunnen leveren.
Toevallig (of per ongeluk wat tijd betreft van dag en uur midden ergens in de week) ben ik wel eens op een opendag geweest waar ik twee bax medewerkers gesproken heb omdat je dan vragen mocht stellen.
Mij trof wel de eerlijkheid van die mensen.
Want ik had een soort inventarisatie voorstel voor instrumenten die er nog niet waren.
Het zou makkelijk kunnen dat er veel meer mensen ook zo iets willen hebben.
Maar dat het nog net niet klaar is.
Als er dan markt voor is dan kan het een goed lopend product worden.
Tegenover klanten vonden ze dat een soort liegen, dat dat niet kon.
Terwijl ik zei : Ga eens kijken hoe veel mensen er ook zijn die zo iets willen hebben.
En daar heb ik talloze voorbeelden van.
Zelf zou ik wel een electrische mondharmonica willen hebben bijvoorbeeld.
Maar die bestaat nog niet naar mijn weten.

Achteraf kom ik wel op het idee om zoiets als een analoog effect maken met de juiste modulaire onderdelen.
Toch digitaal bestaat zoiets nog niet. Ik denk namelijk eerst altijd digitaal met midi e.d.

Laatst gewijzigd:
Dat lolletje was er voor de kleinere muziekzaak niet toen Bax zn marktaandeel letterlijk kocht met (te) lage prijzen…
Nee, daar stond als enige "synthesizer" een stoffig begeleidingskeyboard met ingebouwde speakers en Samba ritmes voor de adviesprijs van 5 jaar daarvoor.

Ja hoor, prima keyboardje al weet ik eigenlijk alleen maar iets van gitaren. Maar als je alleen maar komt kijken heb ik sowieso liever dat je wegblijft, ik heb het te druk met peuken roken en tof doen met de hangmuzikanten.

Ja hoor, prima keyboardje al weet ik eigenlijk alleen maar iets van gitaren. Maar als je alleen maar komt kijken heb ik sowieso liever dat je wegblijft, ik heb het te druk met peuken roken en tof doen met de hangmuzikanten.

Klinkt exact als de muziekzaak die we hier hadden. De leden van een aantal top 40-coverbandjes hier in de buurt behoorden tot de inner circle, als je als potentiële klant maar geen lid van deze "elite-club" de zaak binnenstapte werd je eerst een half uur genegeerd en daarna leek de interactie van de eigenaar er vooral op gericht om je zo snel mogelijk weer de deur uit te werken. Was niet eens belangrijk of je iets kocht, of niet. Voor Alides Hidding, tegenwoordig weer wat meer in de belangstelling, werd de rode loper uitgerold, de superster die de zaak wel 'ns bezocht. Tja... De zaak is inmiddels alweer jaren verdwenen.

Het grote voordeel van Bax vind ik dat je lekker je gang kan gaan.
Prik een koptelefoon en speel zonder lastig gevallen te worden.

Staffhorst en Waveworld (Poppeliers) spanden wel de kroon als het gaat om klantonvriendelijkheid.

Toevallig (of per ongeluk wat tijd betreft van dag en uur midden ergens in de week) ben ik wel eens op een opendag geweest waar ik twee bax medewerkers gesproken heb omdat je dan vragen mocht stellen.
Mij trof wel de eerlijkheid van die mensen.
Want ik had een soort inventarisatie voorstel voor instrumenten die er nog niet waren.
Het zou makkelijk kunnen dat er veel meer mensen ook zo iets willen hebben.
Maar dat het nog net niet klaar is.
Als er dan markt voor is dan kan het een goed lopend product worden.
Tegenover klanten vonden ze dat een soort liegen, dat dat niet kon.
Terwijl ik zei : Ga eens kijken hoe veel mensen er ook zijn die zo iets willen hebben.
En daar heb ik talloze voorbeelden van.
Zelf zou ik wel een electrische mondharmonica willen hebben bijvoorbeeld.
Maar die bestaat nog niet naar mijn weten.

Achteraf kom ik wel op het idee om zoiets als een analoog effect maken met de juiste modulaire onderdelen.
Toch digitaal bestaat zoiets nog niet. Ik denk namelijk eerst altijd digitaal met midi e.d.
Doedelzakken met midi zetten voor Bax weinig zoden aan de dijk denk ik😂

Ik kan het me nog precies andersom herinneren, gitaren in een overwegend dj/studio winkel. Daar waren nog wel leuke marges op te halen.

De media markt manier. CD's/DVD's verkopen onder de inkoopsprijs, dat compenseerden ze later weer zodra alle concurentie (free record shop etc) kapot was gemaakt.
De lange adem van kapitaal, zoals spotify etc.

Met zekerheid kan je wel zeggen dan Bax zowel feedback als peter verspuy (overgename door Bax) de nek om heeft gedraaid, mede door de snellere modernisering.
Ik koop zelf al meer dan 10 jaar graag bij Thomann, goeie service, niet altijd de goedkoopste maar die paar euro is het wel waard.
Ze maken wel eens foutjes (1x B-stock speaker in een 2x nieuwe set) maar dat werd dan gelijk gecompenseerd of vervangen op wens van de klant.

Back