Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

dit is dus weer een geval van de (Europese) overheid die de verkoper en de koper opzadelt met een probleem: een verplichte zicht- en terugstuurtermijn, waar niet iedereen op zit te wachten. Voor deze verplichte service heb je dus een tussenhandelaar nodig die dát zijn product maakt - niet de synth.

Nee. ook zonder wet Kopen op afstand heb je nog steeds (web)winkels nodig, die bestonden daarvoor ook al. Producenten produceren, winkels verkopen.

Niemand zit te wachten op oplichters als Meibergen die bewust deze wet overtreedt om goedkoper te kunnen zijn dan de concurrentie. Of op automakers als VW die beuwst sjoemelde met zn diesels of Bunq die niet ingreep bij fraude. Hoeft van jou allemaal niet aangepakt te worden, want bedrijven zijn altijd te vertrouwen toch?

Met dezelfde onzinargumenten kan je stellen dat wettelijke garantie moet worden afgeschaft omdat die verschikkelijke overheid van je daarmee de kwetsbare partij (consumenten) beschermt tegen bedrijven die anders spullen maken die vanzelf ophouden te werken.

Als het ophoudt met die consumentenbescherming is het heel gauw afgelopen met dat ongebreidelde koop- en vervuilgedrag waar velen zich zorgen over zeggen te maken.
In tegendeel, dan loopt de vuilstort vol met niet werkende spullen die massaal worden verkocht maar van jou niet teruggestuurd kunnen worden.

Sorry, maar ik maak m’n eigen fouten wel.

Dat lukt je inderdaad al heel aardig

@Warius ik vind je punt wel wat hebben maar dankzij enig recht heb ik toch wel narigheid kunnen oplossen. Ik heb geen medelijden met Bosh als mijn wasmachine stukgaat en ik uit principe geen service contract heb afgesloten omdat ik verwacht gewoon 5 jaar gebruik kan maken van een aankoop. Zo kan ik nog 30 dingen noemen waar ik werk van heb moeten maken en veel mensen niet de energie of kennis voor hebben.
Voordeel van servicecontract kan wel zijn dat reparatie gratis is en dat jij niet hoeft aan te tonen dat het gebrek aan het product ligt en niet aan jouw gebruik. Uiteraard is dit afhankelijk van inhoud van servicecontract.

@Martinez nou dat is dus precies de verkeerde kant op hoor. Ik verwacht gewoon garantie. Als bosh het niet lukt om een wasmachine te maken waar ik m’n gereedschap met aceton in kan spoelen dan is er toch wat mis bij de R&D

Dat zal inderdaad per fabrikant wisselen. Ik heb prima directe contacten met kleinere bedrijven als Soma, Elta, Erica en Twisted Electrons (deze leveren overigens ook direct naar consumenten), maar ook Sequential heeft prima directe support. Het grote Moog (in elk geval qua naam) is daarentegen een vrij gesloten bastion waar je email nog weleens het putje in wil verdwijnen.
Sequential support is top! Kreeg zonder problemen een nieuwe voed8ng opgestuurd voor een schappelijk prijsje….nagenoeg shipping costs.

Niemand zit te wachten op oplichters als Meibergen die bewust deze wet overtreedt om goedkoper te kunnen zijn dan de concurrentie. Of op automakers als VW die beuwst sjoemelde met zn diesels of Bunq die niet ingreep bij fraude. Hoeft van jou allemaal niet aangepakt te worden, want bedrijven zijn altijd te vertrouwen toch?
Als dat zo was dan zouden ze niet meer in business zijn. Als ik iets zoek en Meibergen heeft het en is de goedkoopste dan zou ik het daar bestellen, want ik geef niets om die 14 bedenktijd. Dat het juridisch wankel is klopt natuurlijk wel

@Martinez nou dat is dus precies de verkeerde kant op hoor. Ik verwacht gewoon garantie. Als bosh het niet lukt om een wasmachine te maken waar ik m’n gereedschap met aceton in kan spoelen dan is er toch wat mis bij de R&D
Hebben we het over een gewone wasmachine die bedoeld is om kleren met water en zeep te wassen?

Ik maakte een grapje maar wat ik bedoel is dat fabrikanten heel goed kunnen ontwerpen. Zo goed dat ze bijna de levensduur (Apple bijvoorbeeld) kunnen plannen. Ik ken dit ook feitelijk uit eigen kring. Niet iedereen kan zomaar een wasmachine betalen (als de oude plots stuk gaat) en dan vraagt een verkoper bij aanschaf wilt u een verlengde garantie of service contract. Dat is inspelen op emotie en onzekerheid. Wasmachines of auto’s kunnen echt heel goed gemaakt worden met garantie. Contracten zijn gewoon extra inkomsten.

Laatst gewijzigd:
Ik maakte een grapje maar wat ik bedoel is dat fabrikanten heel goed kunnen ontwerpen. Zo goed dat ze bijna de levensduur (Apple bijvoorbeeld) kunnen plannen. Ik ken dit ook feitelijk uit eigen kring. Niet iedereen kan zomaar een wasmachine betalen (als de oude plots stuk gaat) en dan vraagt een verkoper bij aanschaf wilt u een verlengde garantie of service contract. Dat is inspelen op emotie en onzekerheid. Wasmachines of auto’s kunnen echt heel goed gemaakt worden met garantie. Contracten zijn gewoon extra inkomsten.
Nou, onze extra garantie op de motor van onze Beko wasmachine kwam anders super goed uit na 4,5 jaar.
De monteur zei zelf "normaal gesproken is de motor het laatste wat aan deze machines kapot gaat dus dit verbaast mij wel".

Maar die service die je extra bijkoopt is vaak ter verlenging van de garantie. Dus als je het niet hebt en garantie is verlopen is kan je positie lastig zijn. Dat het product een langere levensduur heeft is geen bewijs dat het product non-conform is.

Bax heeft het ook

IMG_6594.jpeg

Zekerheidspakketten zijn een mooi verdienmodel want het speelt in op onzekerheid en angst die grotendeels ongegrond is. Het bewijst vooral dat de kwaliteit van de producten heel erg goed is. Want niemand verzekert een brandend huis.

Sequential support is top! Kreeg zonder problemen een nieuwe voed8ng opgestuurd voor een schappelijk prijsje….nagenoeg shipping costs.
Dat verbaast me dan weer helemaal niets en dat mag ook wel gezien de prijs. Heb een vergelijkbare ervaring met Elektron, maar helaas ook wel mindere ervaringen met zowel goedkoper als duurder spul waarbij de fabrikant zich verschuilt achter een Nederlandse importeur die niks met eindgebruikers te maken wil hebben of standaard honderden euro's rekent voor iets simpels als een encoder.

Zekerheidspakketten zijn een mooi verdienmodel want het speelt in op onzekerheid en angst die grotendeels ongegrond is. Het bewijst vooral dat de kwaliteit van de producten heel erg goed is. Want niemand verzekert een brandend huis.
Dat is de redenering waarom ik een Kia, waar bijna iedereen 7 jaar garantie op neemt, voor 5K minder met 2 jaar garantie heb gekocht. Ik weet dat er een risico zit in deze keuze. We zullen het na 7 jaar weten. :)

Verzekeringen hebben precies hetzelfde verdienmodel als een loterij, behalve dan dat ze uitkeren als je uitzonderlijke pech hebt in plaats van uitzonderlijk geluk.

rechtszaak aan te spannen
Dat is makkelijker dan je denkt en als je zorgt alles netjes op papier te hebben, bewijs van terugzending enz. win je dat altijd
Netjes de wetsartikelen erbij citeren voor meneer/mevrouw de rechter

Griffiekosten krijg je terug bij winst
alle buitengerechtelijke kosten trouwens ook, incl de kosten van een advocaat.

Ik heb dit eens uitgeprobeerd zonder advocaat en het was verbijsterend simpel en heel erg vervelend voor de aangeklaagde LOL

Gewoon doen.
Soms moeten gewoon maar ff voelen.

Dat is makkelijker dan je denkt en als je zorgt alles netjes op papier te hebben, bewijs van terugzending enz. win je dat altijd
Netjes de wetsartikelen erbij citeren voor meneer/mevrouw de rechter

Griffiekosten krijg je terug bij winst
alle buitengerechtelijke kosten trouwens ook, incl de kosten van een advocaat.

Ik heb dit eens uitgeprobeerd zonder advocaat en het was verbijsterend simpel en heel erg vervelend voor de aangeklaagde LOL

Gewoon doen.
Soms moeten gewoon maar ff voelen.
Proceskostenveroordeling dekt meestal niet de volledige advocaatkosten. Het gaat volgens vaste tarieven en niet daadwerkelijke kosten in dit soort procedures.

ik probeer je te volgen maar ik snap het niet. Wat bedoel je precies?
Er zou veel minder nutteloos geconsumeerd worden als de mensen zich niet zo beschermd waanden door onder meer het fijnmazige en dure consumentenbeschermingsrecht. Ik ben ervan overtuigd dat in een werkelijk vrije markt (en niet die nep vrije markt die er nu is) men meer lokaal gemaakte en kwalitatief beter spul zou kopen. En vooral ook veel minder.

Nee. ook zonder wet Kopen op afstand heb je nog steeds (web)winkels nodig, die bestonden daarvoor ook al. Producenten produceren, winkels verkopen.

Met dezelfde onzinargumenten kan je stellen dat wettelijke garantie moet worden afgeschaft omdat die verschikkelijke overheid van je daarmee de kwetsbare partij (consumenten) beschermt tegen bedrijven die anders spullen maken die vanzelf ophouden te werken.

In tegendeel, dan loopt de vuilstort vol met niet werkende spullen die massaal worden verkocht maar van jou niet teruggestuurd kunnen worden.

Dat lukt je inderdaad al heel aardig
Ik ga geen argumenten verdedigen die ik niet heb gemaakt. Ik heb niet gezegd dat alle bedrijven te vertrouwen zijn. Ik heb ook niet gezegd dat garantie afgeschaft zou moeten worden. Ik heb ook niet gezegd dat kapotte spullen niet teruggenomen zouden moeten worden.

Ik wil wel een lans breken voor de vrije markt waarin betrouwbare producenten door word of mouth floreren en slechte actoren niet kunnen overleven. En dat zonder de gigantische kosten van overhead van de overheid. De markt is door het internet enorm transparant geworden. Maar ik heb geen zin om dat in reactie op jou te doen omdat je woorden in m’n mond legt, dat schiet niet op.

Back