Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Volgens mij is er tot op heden nog geen surseance geweest die niet eindigde in een faillissement.
Niet altijd, soms komen onder druk van een surseance de schuldeisers alsnog tot een oplossing; anders zijn ze alles kwijt. Maar even duimen voor het Baxpersoneel.

Bij een faillissement stopt het bedrijf overigens niet. De curator kan besluiten het bedrijf nog door te laten gaan als dit beter is voor de schuldeisers (bijvoorbeeld om nog geld binnen te krijgen door zaken te verkopen of wanneer het beter is voor een doorstart of overname). Schulden na faillissement zijn boedelschulden en dan heb je een sterkere positie dan voor het faillisse

In ieder geval 6 weken, want zolang is de standaard ontslagtermijn na de faillissementsdatum. Daarna volgt opheffingsuitverkoop (zie Blokker) of veiling (zie Keymusic).

Doordraaien kan (bv als onderhandelingen over een doorstart nog lopen), maar er is geen leverancier die aan een failliet bedrijf levert (hoogstens bij direct afrekenen, maar dat zit er met Bax zn boekhouding niet in).

En Thomann lacht sich ins Fäustchen.

Bij Bax is Alles dicht. DJ Knuffelkoning is gedupeerd:

'Sebastiaan van Delft uit Goes had gehoopt nog een draadloze microfoon te kopen. Ook hij vernam gisteren uit de krant dat Bax Music uitstel van betaling aangevraagd heeft. ,,Ik dacht, o jee, snel nog even langsgaan voordat ze failliet gaan.” De 47-jarige Van Delft is dj: ,,Ik ben DJ Knuffelkoning! Mensen kunnen me inhuren als beer, paashaas of clown. En dan is het: u vraagt, wij draaien.'

We zijn nu voor koopjes toch overgeleverd aan Meibergen, alhoewel ....
Alleen al om dit nare toontje bestel ik er al niet. Te laat, sukkel, hahaaaaa had er ook kunnen staan ;)

Slecht teken voor een doorstart lijkt me, die sluitingen. Bleef blokker niet gewoon open na het aanvragen van de surceancce?

Ik heb een week geleden mijn Polybrute ter reparatie opgestuurd. Wat nu?
Dit ding moet als eerste meteen terug. Toch ff de helpdesk en andere mailadressen bestoken en een afspraak proberen te maken…

Jammer, en dit om een familieruzie?
Hoe dan ook, laatste bestelling komt uit 2021, sindsdien ben ik verder gaan kijken, BAX Music heeft ( had ) veel aanbod maar was zeker niet de goedkoopste, ik hoop dat klanten alsnog hun spullen krijgen bij een eventuele doorstart.

Voordeeltje is nu dat die eindeloze reclame op YouTube stopt van Bax Music ;)

s
Huur winkel, verwarming, licht, winkelpersoneel, interieur, displays, demomodellen, kassasystemen, anti-diefstalpoortjes, fysieke winkels zijn juist meestal duurder dan online winkels, daarom kunnen webwinkels vaak goedkoper aanbieden.
Dat snap ik wel, maar Bax vraagt online het zelfde als in de winkel.
En die winkels hebben ze al, die zouden dan een meerwaarde kunnen hebben door daar een lagere prijs te vragen dan voor een online bestelling. Iemand die in de winkel koopt kan geen gebruik maken van het herroepingsrecht, dus dat werkt besparend en maakt een lagere prijs mogelijk.

Kreeg vanochtend nog een reclamemail van hun.

Maar goed de factuurtjes nog maar even gedownload van hun site. Hoop ze nooit nodig te hebben voor de verzekering. Schrok wel van de prijzen van sommige apparatuur hoeveel duurder dat nu nieuw te koop staat en waar het voor gekocht is wat jaartjes geleden.

Dat snap ik wel, maar Bax vraagt online het zelfde als in de winkel.
En die winkels hebben ze al, die zouden dan een meerwaarde kunnen hebben door daar een lagere prijs te vragen dan voor een online bestelling. Iemand die in de winkel koopt kan geen gebruik maken van het herroepingsrecht, dus dat werkt besparend en maakt een lagere prijs mogelijk.
Euh ja, maar je hebt dus alle kosten die je extra moet maken om een winkel te runnen ten opzichte van een webwinkel, en dat weegt waarschijnlijk niet op tegen die retouren. Veel 'brick & mortar' shops hebben juist moeten sluiten omdat ze niet tegen de concurrentie van online opkunnen.

Ik bid niet voor verouderde formules die te duur waren en halsstarrig in het verleden bleven hangen.
ik betwijfel of dit nou iets met moderniteit te maken had, meer een door de tijden heen bewezen truc, met een grote zak (investeerders) geld een tijd verlies draaien; langer dan de concurrentie kan.
tja, het is maar wat je wilt dat het is, maar volgens mij waren de meesten niet reëel duurder en de meesten zaten zeker niet in het verleden vast.
In ieder geval worden ze nu rechts ingehaald door Duitsche en Fransche moderniteiten, en terecht.
ach ja, vergeleken met de dingen die nu in RL spelen is dit nietszeggende spielerei, niet?

Mja, ik herken dat hele beeld van de fantastische lokale muziekboer gewoon niet. Overal waar ik gewoond heb of waar ik kwam waren muziekwinkels klein (tenzij het een deftige pianowinkel was ofzo, maar die hadden dan ook alleen piano's), gerund door meestal norsige oudere heren met een shaglucht om zich heen en die geen reet te bieden hadden als je niet kwam voor je eerste gitaar of drumstel. Een paar arranger keyboards in een hoekje en dat waren dan de 'synths'. En alles voor de hoofdprijs en nergens aankomen met je pisvingers. Ik kan moeilijk heimwee of nostalgie voelen voor winkels die alleen in de harten van anderen lijken te leven. Er zijn natuurlijk wel wat uitzonderingen, maar die waren toen volgens mij al bijna net zo zeldzaam als ze nu zijn.

Laatst gewijzigd:
Ik bedoelde een strategie waarbij ze online niet de goedkoopste zijn maar offline wel, ze hebben die winkels, wil je goedkoper, dan naar de winkel gaan, wil je niet goedkoper, dan lekker op laten sturen.

Door het online stunten hadden de winkels geen meerwaarde meer want waarom zou je helemaal naar een winkel gaan als op laten sturen het zelfde kost, kan je het binnen 14 dagen nog terugsturen ook als je uitgespeeld bent..

Als je online je prijzen omhoog doet verlies je terrein tov de andere onlineboeren. Daarnaast blijft feit dat een fysieke winkel gewoon duurder is dan een webshop. Prijzen kunstmatig verhogen of verlagen tegen de stroom in is meestal niet houdbaar. Ze hadden beter de winkels kunnen sluiten dus :D

Mja, ik herken dat hele beeld van de fantastische lokale muziekboer gewoon niet. Overal waar ik gewoond heb of waar ik kwam waren muziekwinkels klein, gerund door meestal norsige oudere heren met een shaglucht om zich heen en die geen reet te bieden hadden als je niet kwam voor je eerste gitaar of drumstel. Een paar arranger keyboards in een hoekje en dat waren dan de 'synths'. En alles voor de hoofdprijs en nergens aankomen met je pisvingers. Ik kan moeilijk heimwee of nostalgie voelen voor winkels die alleen in de harten van anderen lijken te leven.
:D

Wij reden (mijn vader die vond het ook leuk) om, om effe langs bijvoorbeeld Rudy's Music Shop te gaan waar we als snotneuzen aan de ARPs, Oberheims en Korgs mochten zitten, en les kregen van de eigenaar (iirc). (we kochten daar natuurlijk onze eerste synths en andere muziek spullen)

En de webshop is dicht…. “Op dit moment is het niet mogelijk een bestelling te plaatsen”

Back