Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee, dat is zwaar verboden en bij wet geregeld. 1 winkel(-keten) met 1 prijs, uitzonderingen van demo/B-stock exemplaren. Maar zoals gezegd is een fysieke winkel sowieso duurder om te ondernemen dan een webwinkel. Probleem van een 100% webwinkel is dat je (in de muziekinstrumenten) niets geleverd krijgt van een fabrikant, dus heb je weer een showroom nodig.Dat snap ik wel, maar Bax vraagt online het zelfde als in de winkel.
En die winkels hebben ze al, die zouden dan een meerwaarde kunnen hebben door daar een lagere prijs te vragen dan voor een online bestelling. Iemand die in de winkel koopt kan geen gebruik maken van het herroepingsrecht, dus dat werkt besparend en maakt een lagere prijs mogelijk.
Eens. Garantie is voor mij voldoende. Ik stuur zelf eigenlijk nooit iets terug. Maar uiteindelijk gaat het over geld. 30 dagen bedenktijd betekent gewoon dat de marge naar beneden gaat. Gratis bier bestaat niet. Dus die winkels doen het ook zelf hè? Het betekent gewoon dat de verkoopprijs omhoog moet. Maar dat doen ze niet want de consument gaat dan naar een ander met een lagere prijs. Marktwerking heet dat.Van mij mag die hele wettelijke bedenktijd afgeschaft worden. Laat winkels zelf maar bepalen of ze het aan willen bieden of niet, en het eventueel in de prijs verwerken.
Niet perse. Er is ook nog zoiets als een gunfactor, en goede service. Bedrijven die consumenten proberen te belazeren ben ik niet van.Dan lijkt mij Meibergen in Almelo een goede kandidaat voor jullie.
Wat ik nooit begrepen heb is waarom aankopen in de winkel zelf niet goedkoper zijn dan online.
Het herroepingsrecht geldt alleen voor online aankopen. Zou Bax online niet zo hebben lopen stunten dan hadden ze minder B stock gehad, en de extra winsten door de verbeterde efficientie hadden ze in lagere prijzen kunnen steken voor producten die in de winkel zelf worden gekocht. Zo krijg je toch je winkel vol met klanten en kan je toch mooie aanbiedingen doen.
Maar waarschijnlijk verkopen ze daar teveel voor om dat inderdaad zo te kunnen laten werken.
Van mij mag die hele wettelijke bedenktijd afgeschaft worden. Laat winkels zelf maar bepalen of ze het aan willen bieden of niet, en het eventueel in de prijs verwerken.
Als iedereen dat zou doen, dan werkt dat. Maar ja, iedereen concurreert zich dood. En in combinatie met slecht management ga je failliet. We zullen zelf synthshop.nl moeten starten om nog iets te kunnen uitproberen ….notIk bedoelde een strategie waarbij ze online niet de goedkoopste zijn maar offline wel, ze hebben die winkels, wil je goedkoper, dan naar de winkel gaan, wil je niet goedkoper, dan lekker op laten sturen.
Door het online stunten hadden de winkels geen meerwaarde meer want waarom zou je helemaal naar een winkel gaan als op laten sturen het zelfde kost, kan je het binnen 14 dagen nog terugsturen ook als je uitgespeeld bent..
Vind ik ook. Bedenktijd voor een muziekinstrumenten die je online koopt, dat gaat toch nergens over? Kleding snap ik, maar muziekinstrumenten? Als ik iets koop, dan weet ik wat ik koop, in de overtuiging dat ik het ding na de eerste 14 dagen nog steeds tof vind. Ik kan mij niet heugen dat ik ooit iets heb teruggestuurd binnen de 14 dagen. En als er iets kapot gaat, heb je garantie. En als je het beschadigd ontvangt, heb je ook je rechten. Dus wat is het probleem? Maar kennelijk zijn er dan mensen die wel muziekinstrumenten terugsturen. Misschien te veel last van GAS en geen geld? Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden. Anders zou b-stock ook niet bestaan toch? Doe mij maar lagere prijzen zonder bedenktijd.Ik weet waar het voor bedoeld is, maar ik hoef het niet. Ik zit niet te wachten op dat soort betutteling en heb liever een goedkoper product.
Ik heb trouwens ook aan Bax voorgelegd of ik die miskoop en iets daarvoor in de plaats met halen en brengen kon combineren.. De altijd vriendelijke klantenservice van Bax stelde mij gerust dat dit totaal geen probleem was en dat de nieuwe aankoop en retour gewoon los van elkaar zouden plaatsvinden. Het is waarschijnlijk gewoon technisch niet mogelijk maar dat dit hele retourbeleidheel veel geld kost is wel duidelijk. En over B-stock gesproken, soms zie je echt damage op producten..Bouwkwaliteit heb ik meestal wel snel door. Dus koop ik het niet als ik mijn twijfels heb en dat belangrijk vind. Workflow/UI/UX is lastig, dat ben ik met je eens. Ik loop daar meestal pas na maanden gebruik tegen aan. Dus ik zou dan een bedenktijd nodig hebben van 120 dagen, zeker als ik het nog live wil uitproberen. Want dan komt alles pas samenTegenvallende bouwkwaliteit, tegenvallende geluidskwaliteit, schermpjes die slecht leesbaar zijn, in de praktijk moet je voor dingen die nou net voor jou belangrijk zijn menu diven tot je een ons weegt en geen Youtuber die dat heeft laten zien, etc. Allemaal dingen waardoor je er snel weer vanaf wil.

Goed punt. Maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat je voor blaasinstrumenten naar een speciaalzaak gaat. Of zijn die er niet meer?Sommige instrumenten zijn echt wel een uitzondering. Blaas en snaar instrumenten bv.. Zo'n instrument wil je toch even voelen of bespelen, de ene of de andere batch (....) . Omgekeerd ook niet zo fijn dat je een instrument opgestuurd kan krijgen waarvan het mondstuk al oraal genomen is door iemand..
Ik heb een paar jaar terug een Yamaha YAS-875EX Custom gekocht, deels op basis van de goede reviews en ben deze toch eerst gaan proberen. Er waren ook MK I en II versies. Thomann verkocht em ook. Toen toch maar 200 km naar een shop in NL gereisd en met iets gecombineerd.
Ik zag toevallig ook bij Bax ook een mooie Jupiter Toeter, B-stock.. dan geeft zo'n retour toch te denken.. als iemand em al terugstuurd.. Client Challenge
Of zijn die er niet meer?