Wat je kunt proberen is mede via dit forum of andere lotgenoten online zoeken en kijken of je een zaak ivm eventuele wanbeheer kunt starten. Misschien valt er privé nog wat te halen. Maar hier zit je helemaal niet op te wachten balen hoor.
Als de curator dat niet doet zou ik het zeker niet proberen want dat kost je alleen maar meer geld. De curator heeft veel meer inzicht in gegevens waar je zelf geen toegang tot hebt. Dit soort procedures zijn erg lastig.
In dat kader vraag ik me af hoe de contractvoorwaarden zijn bij bax: is de betaling de overdracht van eigendom: want dan is het dus hun stock niet meer maar jouw eigendom die bij hen staat...
En dat laatste is in deze kromme wet ook al een tricky situatie.
Nee dat is niet zo. Je hebt gewoon een vordering tot levering. Als de curator die niet nakomt (wat erg aannemelijk is) heb je een vordering tot terugbetaling. Dat geld ga je alleen niet krijgen omdat dit soort vorderingen als laatste in de rij staan en daar het geld niet voor gaat zijn (anders waren ze niet failliet gegaan natuurlijk).
Zeer vervelend allemaal f.w.i.w. hoop dat ze er nog uit kunnen komen, was wel de leukste shop in nl. Maat van me heeft nog een order van 80 euro open staan op platenbakken (orden je vinyls). Zelf heb ik al lang niet meer binnen nl (modulaire) synths besteld. Vooralsnog betere prijs en sneller leverbaar vanuit .de voor zolang dat nog goed gaat. Ik wens de gedupeerden succes met de vorderingen op BAX.
Maar lang verhaal kort.. Als de overheid/belastingdiest de corona lening kwijtscheld zou er geen probleem zijn? Behalve optimalisatie en wat reorganisatie?
Snel nog je facturen downloaden voor het geval je ergens aanspraak moet maken op fabrieksgarantie. Soms zijn fabrikanten coulanter met hulp bieden als je laat zien dat je de eerste eigenaar bent en dat de verkoper failliet is.
Maar lang verhaal kort.. Als de overheid/belastingdiest de corona lening kwijtscheld zou er geen probleem zijn? Behalve optimalisatie en wat reorganisatie?
Na een periode met een historisch laag aantal faillissementen, vooral met dank aan coronasteun vanuit de overheid, neemt het aantal omvallende bedrijven al sinds het tweede kwartaal van 2022 toe.
Wat een tering actie van die gasten. Iedereen nog even gouw een 10% bon geven. Je koopt iets en dan gaat het geld naar de curator. Die gasten moeten naar de gevangenis. Maar ze zouden wel onder een andere naam weer door starten en tonnen stelen. Maar dat mag in Nederland ik had ook BIJNA iets gekocht. Dat heb ik nu 1500 gewonnen.
Idem hier… was blij dat er eindelijk nog es korting was en stond net op het punt om iets te kopen… Wat een bewuste misleidingstechnieken. Is volgens mij illegaal en denk niet dat een klant met een openstaande levering nog iets gaat kopen bij Bax voordat ie vergoed is. Misschien zouden al die misnoegde klanten bij de heropening Jochen moeten opwachten met een megafoon om hun geld terug te eisen…
Ja, laat de overheid alle slecht geleide bedrijven, die in 5 jaar 17 miljoen euro investeren op per saldo 1,7 miljoen verlies (!) belonen door ons belastingeld erin te pompen. En al die andere bedrijven, die hun coronaschulden allemaal keurig terugbetalen lekker de vinger geven en oneerlijke concurrentie subsidieren
De overheid (belastingdienst) is de 3,8 corona-achterstand bij Bax bovendien al kwijt, want Bax is failliet. Ze krijgen wel als eerste geld terug, maar dat zal vast niet het hele bedrag zijn.
Het is niet de overheid die Bax kapot heeft gemaakt met coronaschuld of de 14 dagen terugstuurtijdwet, dat zijn echt de broers Bax en Rabo. En dikke kans dat een van de Baxjes de boel lekker kan doorstarten zonder al die schulden die hij gemaakt heeft bij de belastingen, de huisbank, leveranciers, personeel en wij klanten.
Ik hoop dat er een doorstart komt, maar niet met de partijen die dit lieten gebeuren Dan gaat Bax dan op het Meibergenlijstje van muziekwinkels die niet te vertrouwen zijn.
Het is niet de overheid die Bax kapot heeft gemaakt met coronaschuld of de 14 dagen terugstuurtijdwet, dat zijn echt de broers Bax en Rabo. En dikke kans dat een van de Baxjes de boel lekker kan doorstarten zonder al die schulden die hij gemaakt heeft bij de belastingen, de huisbank, leveranciers, personeel en wij klanten.
Ik hoop dat er een doorstart komt, maar niet met de partijen die dit lieten gebeuren Dan gaat Bax dan op het Meibergenlijstje van muziekwinkels die niet te vertrouwen zijn.
Vanwege sluitingen en wegvallen van omzetten hebben wij ook flink wat coronasteun ontvangen, maar die hoefden we niet terug te betalen (uiteraard wel uitgestelde belastingen, maar niets van de NOW regeling). Maar wij hebben toen ook heel goed naar de regelingen gekeken, aangevraagd waarvan we vrijwel zeker wisten dat we er recht op hadden en een voorziening getroffen voor delen die eventueel terugbetaald zouden moeten worden. Vanwege de hoge nood heeft de overheid destijds de voorkeur gegeven aan snel uitbetalen boven zorgvuldige controle van de aanvragen, dat is pas achteraf gebeurd. Een hoop bedrijven hebben dus veel te veel steun aangevraagd - en ontvangen. Maar ja, dat moest uiteindelijk toch terug naar de schatkist. En het lijkt erop dat Bax zich aan deze steen heeft gestoten.
Maar ik begrijp dat dit ook maar een deel van de problemen is. Schijnbaar waren er achterstanden bij leveranciers en moesten er nog enorme schulden aan de ABN Amro terugbetaald worden. Ze zullen een hoop geld geleend hebben voor de overname of bouw/verhuizing van fysieke winkels en allerlei andere investeringen. Dan nog die schade van die brand erbij, die schijnbaar niet 100% was gedekt. Als je geld als water uitgeeft maar het komt aan de andere kant niet hard genoeg binnen, dan houdt het een keer op.
Rabo Participaties was mede aandeelhouder (niet de huisbank, dat was ABN), en verstrekte kredieten aan Bax, en is daarmee dus ook verantwoordelijk voor het beleid geweest.
Zal ook (maar dat is speculatie) de partij zijn geweest die heeft aangestuurd op het vertrek van Jochanan Bax omdat die niet wilde meewerken aan een redding. Uiteindeliijk trekt Rabo er liever de stekker uit, en schrijft de boel gewoon af tov succesvolle participaties, dan dat ze nog langer verliezen moet accepteren.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.