Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Vandaag een bezoek zowel aan Schneiders Laden en Patch Point gebracht. Vriendelijke lui met een mooi aanbod

De curator laat niets van zich horen mbt mijn (retour voor reparatie) pakket die ergens bij DHL in limbo hangt. DHL zelf weigert ook nog steeds een onderzoek te starten omdat alleen de ‘eigenaar van het verzendlabel’ dit kan doen. Erg frustrerend dit. Ik snap dat het een edge case is, maar hoe moeilijk is het om een pakket te (laten) traceren?

Ja ik voel met je mee, soortgelijk meegemaakt. Ik vind persoonlijk dat ze de term track and trace niet meer mogen gebruiken. Want track lukt TOT de trace in een aantal gevallen bij mij. Letterlijk verdampt blijkbaar

Ik heb net bericht van Paypal in mijn voordeel. De verkoper (Bax) heeft in het geheel niet gereageerd op mijn claim van ruim 10k. Dus inderdaad een goed idee om goed na te denken of je iets via IDeal of een veiligere tussenpartij betaalt.

De curator laat niets van zich horen mbt mijn (retour voor reparatie) pakket die ergens bij DHL in limbo hangt. DHL zelf weigert ook nog steeds een onderzoek te starten omdat alleen de ‘eigenaar van het verzendlabel’ dit kan doen. Erg frustrerend dit. Ik snap dat het een edge case is, maar hoe moeilijk is het om een pakket te (laten) traceren?
Heb je met een persoon in dienst van DHL gesproken? Heb je die persoon uitgelegd dat er geen eigenaar van een verzendlabel meer is? Zo ja, wat was toen nog het argument van degene die je sprak, om niet zonder opdracht van eigenaar een onderzoek te starten?

Ik heb net bericht van Paypal in mijn voordeel. De verkoper (Bax) heeft in het geheel niet gereageerd op mijn claim van ruim 10k. Dus inderdaad een goed idee om goed na te denken of je iets via IDeal of een veiligere tussenpartij betaalt.
Dat is toch mooi. Je maakt gebruik van, en betaalt voor, een service die private partij Paypal aanbiedt en daar plukt iemand nu zeer rijpe vruchten van. Geen overheid of zogenaamd consumentenrecht aan te pas gekomen.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Dat is toch mooi. Je maakt gebruik van, en betaalt voor, een service die private partij Paypal aanbiedt en daar plukt iemand nu zeer rijpe vruchten van. Geen overheid of zogenaamd consumentenrecht aan te pas gekomen.
Zal Paypal meteen vragen hoe het m'n garantie zit

Tsja, nu zijn al die extra Bax garantie jaren bijkopen ook 0 waard lijkt me.

Ah van Q-Factory, de duurste en minst inspirerende oefenruimtes van Amsterdam :D
Heb daar eerder weleens gebruik van gemaakt, beviel prima. Welke inspiratie verwacht je van een commerciële oefenruimte?

Laatst gewijzigd:
Mooi stukje geschiedenis:

“Wastora ging in 1974 failliet, en dit leidde tot een situatie waarbij consumenten die tegoeden hadden of producten niet geleverd kregen, in de problemen kwamen. Het faillissement veroorzaakte veel onrust, aangezien klanten al betalingen hadden gedaan voor producten die nooit werden geleverd of waarvan de garantie niet werd nagekomen.

Wat bijzonder was aan het faillissement van Wastora, was dat er inderdaad jaren later compensatie werd geboden aan gedupeerden. Dit gebeurde niet direct na het faillissement, maar er werd een regeling getroffen waarbij consumenten die recht hadden op schadevergoeding of producten die niet geleverd waren, alsnog werden gecompenseerd. Het was een zeldzaam geval waarbij een bedrijf na zijn faillissement een poging deed om zijn klanten te compenseren, wat destijds een belangrijk precedent was voor consumentenrechten in Nederland.

Deze compensatie vond plaats via een regeling die door de curatoren van het faillissement werd opgezet. Het was geen standaardprocedure, maar het gebeurde wel met het doel om de schade voor de consumenten zoveel mogelijk te beperken”

Heb daar eerder weleens gebruik van gemaakt, beviel prima. Welke inspiratie verwacht je van een commerciële oefenruimte?
Het voelt daar als een kille fabriek, bij andere ruimtes is er nog een beetje een vibe en kom je andere bands tegen waardoor er wat kruis-bestuiving plaats vind.

Daarnaast zijn ze erg duur terwijl het materiaal niet bepaald goed is. Voor elk kabeltje, stekkerblok of keyboard stand mag je weer extra lappen. Bij de meeste andere ruimtes is dat allemaal inclusief.

Nee wij gaan daar alleen oefenen als we echt nergens anders terecht kunnen.

Het voelt daar als een kille fabriek, bij andere ruimtes is er nog een beetje een vibe en kom je andere bands tegen waardoor er wat kruis-bestuiving plaats vind.
Tja, oefenruimtes van tegenwoordig... Het is business geworden.
De tijden zijn veranderd. Die rommelige kelder in het Lloyd Hotel is allang niet meer beschikbaar.

Laatst gewijzigd:
Back