Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Betaling alleen via creditcard... nou, dan zit het wel goed.. mocht je niks geleverd krijgen.. :D

1746047541111.png

Er staat geen adres op een CC hoor.
Ik snap t ook niet, je krijgt altijd je geld terug als je met CC betaalt.
Misschien misbruik maken van creditcard gegevens. Het zal vast geen betrouwbare omgeving zijn waar je die gegevens invult.

Nee, maar er lijkt volgens dat screenshot wel een shipping adres ingevuld te zijn op die phishing website.
fictief.. ik ga natuurlijk nog geen leveradres invullen.. ;) Ik moest iets invullen en een spamemailadres om op deze pagina te komen.

Misschien misbruik maken van creditcard gegevens. Het zal vast geen betrouwbare omgeving zijn waar je die gegevens invult.
Ik zou hier ook zeker geen creditcardgegevens achterlaten.. volgens mij word je ook gewaarschuwd om niet je creditcardgegevens met iedereen te delen.. en ik weet vrijwel zeker dat het geen beveiligde pagina is waar je dit invoert.. Maar als je vaker met creditcard betaald voel je denk ik wel aan dat er iets niet helemaal klopt.. (voor zover dat al niet het geval was.. :D).

fictief.. ik ga natuurlijk nog geen leveradres invullen.. ;) Ik moest iets invullen en een spamemailadres om op deze pagina te komen.

Ik zou hier ook zeker geen creditcardgegevens achterlaten.. volgens mij word je ook gewaarschuwd om niet je creditcardgegevens met iedereen te delen.. en ik weet vrijwel zeker dat het geen beveiligde pagina is waar je dit invoert.. Maar als je vaker met creditcard betaald voel je denk ik wel aan dat er iets niet helemaal klopt.. (voor zover dat al niet het geval was.. :D).
Er staat dat het een https website is. De s indiceert dat het een beveiligde website betreft. Althans, dat zegt mr. Google…

Er staat dat het een https website is. De s indiceert dat het een beveiligde website betreft. Althans, dat zegt mr. Google…
HTTPS = transportbeveiliging. Handig tegen bijvoorbeeld 'man-in-the-middle' aanvallen of obscure wifi-puntjes, maar je hebt er niks aan als je data vervolgens op een server uitkomt die door een boef beheert wordt.

Anyway, Bax :-)

Nog even gecheckt.. misschien was ik iets te voorbarig..

1746082311700.png

Toch, ik zou zeker niks invullen.. :) Wel bizar dat google dit meldt idd

Nog even gecheckt.. misschien was ik iets te voorbarig..

Bekijk bijlage 3861092

Toch, ik zou zeker niks invullen.. :) Wel bizar dat google dit meldt idd
Het klopt wat er staat, de verbinding is beveiligd op basis van een geldig certificaat, zodat niet direct alle alarmbellen in je browser afgaan. Dat maakt het lastig om de data tussen jouw computer en de server te onderscheppen. Vervolgens arriveert je data via die beveiligde verbinding ergens op een server op aarde waarvan je geen flauw idee hebt wie er bij kan en wat er mee gebeurd. Maar gezien de obscure domeinnaam zal het vast niet in je voordeel werken.

SAV.com is de hoster.. edit: de partij die de domeinnaam heeft geregistreerd.. dat zegt niets over de opdrachtgever.. maar alles is te koop. Ook een SSL certificaat.

​

Laatst gewijzigd:
SAV.com is de hoster.. edit: de partij die de domeinnaam heeft geregistreerd.. dat zegt niets over de opdrachtgever.. maar alles is te koop. Ook een SSL certificaat.
Dat zou wel de plek zijn om te benaderen om zo'n frauduleuze website uit de lucht te halen.

Een SSL certificaat hoeft trouwens tegenwoordig niks meer te kosten. Het enige wat je daarmee wint is dat alleen de eigenaar van het domein het dataverkeer kan ontvangen en de rest van de wereld niet. Het is geen bescherming tegen malafide sites als wordt het soms wel zo gebracht.

Dat schreef Phontaq ook al ja. Maar een beetje nadenkend mens weet dat je geen Moog ONE voor 150 euro koopt..

Het is trouwens ook vermakelijk.. de informatie bij een product op de site. Hoeveel mensen het bekijken. Hoeveel in voorraad.. doe je 'renew', voorraad -1.. tot er 1 overblijft. Delete je je browsergeschiedenis, staat de oude voorraad er weer..

Een SSL certificaat hoeft trouwens tegenwoordig niks meer te kosten.
Als service bij hosting?? Hosting is niet gratis toch?

1746090487149.png

Attachments

• 1746090720588.png
    1746090720588.png
    250,5 KB · Bekeken: 46
  • 1746090767524.png
    1746090767524.png
    250,5 KB · Bekeken: 47
Laatst gewijzigd:
Als service bij hosting?? Hosting is niet gratis toch?
Als je het kleinschalig houdt zijn er zat aanbieders van simpele websites. Via een gratis Github account kan je al simpele webpagina's hosten en via Lets Encrypt kan je gratis certificaten krijgen. Enige wat volgens mij wel geld kost is een domein naam registratie, maar dat hoeft niet veel meer dan een tientje per jaar te kosten. Uiteraard is er wel wat technische kennis voor nodig en als je er serieus mee bezig gaat wil je wel iets meer service.

.. dat zegt niets over de opdrachtgever.. maar alles is te koop. Ook een SSL certificaat.
Klopt. Websites met officiele SSL certificaten met domeinnamen die lijken op bekende domeinnamen kan iedereen kopen. Super simpel. En een goedkope manier om te frauderen als boefje. Er zijn altijd mensen die erin trappen. En niet alleen opa's en oma's :) Ff domein + website hosting regelen, bestaande website scrapen / kopiëren, websitetje maken waar de bestel en betaal functie goed werkt. Et voila :)

1746099402282.png

Back