Bax vraagt uitstel van betaling - faillissement

Op Facebook ga je niet veel informatie meer krijgen. Op de laatste posts staan berichten uit zodat je niet meer kunt reageren dat je nog geld van ze krijgt.

Ik weet nog dat in het kielzog van het faillissement van Feedback een aantal bedrijfjes de onbetaalde leveringen niet te boven kwamen en daardoor ook omvielen. Ik blijf het raar vinden dat leveranciers met bakken schuld achter blijven en Bax gezellig weer doorbeunt.

Ik weet nog dat in het kielzog van het faillissement van Feedback een aantal bedrijfjes de onbetaalde leveringen niet te boven kwamen en daardoor ook omvielen. Ik blijf het raar vinden dat leveranciers met bakken schuld achter blijven en Bax gezellig weer doorbeunt.

Technisch gezien is het een anders bedrijf. Thoman had bijv. ook Bax kunnen overnemen. Had het uitgemaakt als het een andere naam had gekregen?

Technisch gezien is het een anders bedrijf. Thoman had bijv. ook Bax kunnen overnemen. Had het uitgemaakt als het een andere naam had gekregen?
De naam niet, de eigenaar wel.

Tja, ondernemersrisico. Als de faillissementsregelingen niet zouden bestaan zouden er nog meer gedupeerden zijn want dan wordt er helemaal niets meer betaald.

Tja, ondernemersrisico. Als de faillissementsregelingen niet zouden bestaan zouden er nog meer gedupeerden zijn want dan wordt er helemaal niets meer betaald.
Alleen zullen er nu waarschijnlijk nog meer gedupeerden ontstaan, omdat Bax geheid weer de mist in gaat. Een bedrijf gaat niet voor niets failliet; vaak is dat simpelweg omdat het geen bestaansrecht heeft. Door onkunde, mismanagement, of wat dan ook.

Alleen zullen er nu waarschijnlijk nog meer gedupeerden ontstaan, omdat Bax geheid weer de mist in gaat. Een bedrijf gaat niet voor niets failliet; vaak is dat simpelweg omdat het geen bestaansrecht heeft. Door onkunde, mismanagement, of wat dan ook.
Van fouten kun je leren. Genoeg succesvolle ondernemers die failliet zijn gegaan en erna succesvol zijn geworden. Of dit bij Bax gaat zijn geen idee.

Van fouten kun je leren. Genoeg succesvolle ondernemers die failliet zijn gegaan en erna succesvol zijn geworden. Of dit bij Bax gaat zijn geen idee.
Precies.
Opzet wordt blijkbaar goed onderzocht, de brand in het pand en corona zullen niet meeholpen hebben (artiesten die ineens niks meer kopen).
Ja, het voelt allemaal dubbel, zeker als je de verhalen over het 'slechte werkgeverschap', familie perikelen en overige klantklachten meeneemt, maar ondernemen is ook risico nemen en dat hebben ze gedaan.

De tijd zal het leren of ze het overleven.
Ik zou het niet erg vinden om weer een grote(re) aanbieder te hebben zodat het niet enkel Thomann is die domineert.

Waarom lukt het niet om een niet zo lang geleden werkenden website niet meer te laten werken na een soort doorstart?

Scherm­afbeelding 2025-06-02 om 09.08.04.png

Waarom lukt het niet om een niet zo lang geleden werkenden website niet meer te laten werken na een soort doorstart?
Misschien zijn door het failissement de koppelingen met betaalprovider niet meer beschikbaar? Als ze een nieuw contract moeten afsluiten kan dat zomaar een paar weken duren.

Misschien zijn door het failissement de koppelingen met betaalprovider niet meer beschikbaar? Als ze een nieuw contract moeten afsluiten kan dat zomaar een paar weken duren.
Zou goed kunnen, het is immers een nieuw bedrijf dus de contracten/deals zullen ook opnieuw afgesloten moeten worden. En wie weet hoeveel schulden ze nog bij hun digitale partners open hebben staan...

Misschien raar maar zodra iets in de media komt dan verwacht je toch dat er al weken voorbereiding is. Of is het meer ik spreek het uit en droom dat het ook gaat gebeuren!?

Helaas zijn er veel betaalmogelijkheden verdwenen. zoals In3. ik snap het op zich ook wel, maar ik wacht dan toch maar even met bestellen.
1749044862738.png

Back