[Disco R&B] Ur Beautiful

Dank @e-Gloomy-nations
Nog wat wijzigingen gedaan: Trombone eruit gegooid, vond ik toch niet passen.
Op die plek nu synth solo en op de plek waar de synth solo stond (aan het eind) nu gitaarsolo.
Ook de Rhodes wat juicier nu. (zelfde linkje)

Wat ik zelf vind: lekker plaatje alleen misschien wat te braaf.
Tips zijn welkom!

Van zodra de bass inkomt: patat, Boogie/Disco. Zeer authentiek. Rustig & chill, mooie boodschap. Braaf zou ik hem zeker niet noemen. Is té negatief geconnoteerd. Noem het eerder verzorgd en gecontroleerd. Chill! Merci voor te delen. :)

Gloomy

heb hier weinig waardering voor.
Als ik met samples zo iets in elkaar draai dan maak ik wel 10 tracks per dag.

Volgens mij is het enige wat je hebt gespeelt die synth sweep en 2 solo noten, en is het werkelijk 95% een compilage van samples ingespeelt door echte muziekanten.

zal wel aan mij liggen. ik ben zoiezo een l*l ;-)

ik hoor bv twee akkoorden die je de hele tijd afwisselt.

probeer dan eens andere voicings of andere akkoorden of dezelfde met andere voicing.
zodat het niet 2 bars hetzelfde is maar bv 4 bars.

of 2 akkoorden zoals je nu hebt in bar 1 en 2 en dan bar 3 en 4 met een andere timing.

Als ik met samples zo iets in elkaar draai dan maak ik wel 10 tracks per dag.

Toch lijkt dit wel een beetje op de kritiek die Karel Appel op zijn werk kreeg:
Ja zeg, met wat flessen verf op een doek spuiten, dat kan mijn zoontje van drie ook 😆

ik hoor bv twee akkoorden die je de hele tijd afwisselt.

probeer dan eens andere voicings of andere akkoorden of dezelfde met andere voicing.
zodat het niet 2 bars hetzelfde is maar bv 4 bars.

of 2 akkoorden zoals je nu hebt in bar 1 en 2 en dan bar 3 en 4 met een andere timing.

Eerlijk gezegd ben ik wat pragmatisch te werk te gaan.
In de akkoorden zit een blue-note die buiten het akkoordenschema van de song zit en verder in de song niet voorkomt.
Dat geeft naar mijn idee de 'soul-jazz' feel.
Toen ik dat effect bereikt had was het voor mij eigenlijk al goed maar wie weet kan het nog beter.
Ga ik naar kijken, dank voor de tips!

Dank voor alle positieve reacties. Leuk!
Iemand nog iets aan te merken?
Dat helpt mijn tracks meestal beter te worden.

Ik hoor het graag!

Back