[Disco R&B] Ur Beautiful

Vind het een goeie track! Mooie toetsenpartij zit er in en een lekker gitaartje.

Niet veel aan te merken. Vind het alleen een productie die meer aan het begin van een avond kan worden gedraaid, als de hits nog moeten worden gedraaid.
Daar kan ik me ergens wel in vinden. Denk dat het tempo iets te traag is.

@Dilago mijn laatste songs waren allemaal uptempo en het ging soms zelfs naar de 125 bpm wat erg snel is voor disco.
Ik wilde juist weer eens een wat meer sexy laag tempo.
Deze is nu 112 bpm en ik denk er juist aan om hem nog wat trager te maken.

Boogie Disco is doorgaans onder de 110 bpm.
Staying Alive van The Beegees was 104 bpm en dat is één van de grootste disco krakers aller tijden!

En deze dan... 100 BPM!

Wauw, wat een plaat zeg.. luister even naar die drums na het thema (01:46)

Laatst gewijzigd:
Die vind ik ook te traag klinken om eerlijk te zijn.

Dus je weet je in goed gezelschap!
:beard:

Ik hoor hier een goede mix en mastering :) Alles klinkt helder en komt er mooi doorheen.
De instrumentale drums klinken top – is de bas live op gitaar ingespeeld? Zijn de gitaren van jou of zijn het samples? Het klinkt in elk geval professioneel.
De vocoder vanaf het begin – ik ben absoluut fan van dit soort vibes (ik heb een kapotte Roland V-Synth XT… zucht, zulke tracks doen me altijd denken aan mijn geliefde vocoder die daarin zit. Ik hou al een tijd de markt in de gaten voor een nieuw display om hem te repareren :) )

De vocals zijn mooi gezongen, je hoort dat het meisje weet wat ze doet.
De piano/elektrische keys komen er subtiel in met een trage attack – erg mooi gedaan.

Over het algemeen klinkt de track levendig en instrumentaal – een fijne, radiovriendelijke, zachte house vibe.

Succes en we kijken uit naar meer!

PS. Nu snap ik waar die naam Herbie Hatchback vandaan komt – je hoort duidelijk dat je zwarte roots hebt, haha :D

Hi @bebenzomusic dank voor de complimenten. Goede omschrijving.
Deze track is deels met library samples gemaakt en deels zelf gespeeld (de keys).

Dat ik van muziek met zwarte roots houd klopt wel, als persoon heb ik naar mijn weten geen zwarte roots.
Ik hou gewoon van muziek met soul (ook blues, funk en jazz) invloeden en dan kom je al snel uit bij de zwarte helden.

Ook met 70's disco kom je vaak uit bij zwarte muziek hoewel boogie disco ook vaak door blanke mensen is gemaakt in de 70's.
Zoals The Bee Gees (Australië) en Silver Convention.. dat waren Duitsers.

Ik vroeg me af of je ook nog ergens verbeteringen ziet in deze track.

Laatst gewijzigd:
Ik hoor hier een goede mix en mastering :) Alles klinkt helder en komt er mooi doorheen.
De instrumentale drums klinken top – is de bas live op gitaar ingespeeld? Zijn de gitaren van jou of zijn het samples? Het klinkt in elk geval professioneel.
Die basgitaar is duidelijk live gespeeld, maar door wie?

Ik vroeg me af of je ook nog ergens verbeteringen ziet in deze track.
De stukken zang zou ik of door de sax laten spelen of iemand het na laten zingen. En ik zou de strings/synths en de gitaar niet tegelijk laten invallen met een variatie, dan eerst de gitaar en daarna de strings/synths.

De stukken zang zou ik of door de sax laten spelen of iemand het na laten zingen.

Zou ik ook wel willen alleen weet ik zo gauw niet iemand die dit opnieuw kan inzingen? Weet jij iemand?

Gewoon zelf inzingen met kopstem.

De stukken zang zou ik of door de sax laten spelen of iemand het na laten zingen.

De vocals zijn aangepast. Ik had ze er eerst 'wet' in gezet maar daar zat een nare chorus overheen oid.
Heb nu de dry versies gevonden en deze gedubbeld (met Ableton's Doubler).
(audio aangepast)

Gefeliciteerd!

Heb je de sax naar beneden gepitched?

@Dilago Dank! Nee maar de sax is in D# minor terwijl de song in E minor is. Eigenlijk had hij dus omhoog gepitched moeten worden maar ik vond het mooier zo.

Laatst gewijzigd:
Back