Bax Music maakt doorstart

Ik heb hem zelf ook zijn mobiele nummer zien posten dus als je een probleem hebt kan je gewoon bellen lijkt me

Bij ontslag op staande voet door een grove overtreding niet. Denk niet dat doxxing van je baas op social media het goed doet bij de rechter.
Dan moet je wel hard kunnen maken dat het om doxxing gaat. Het wetboek van strafrecht zegt: "Degene die zich persoonsgegevens van een ander of een derde verschaft, deze gegevens verspreidt of anderszins ter beschikking stelt met het oogmerk om die ander vrees aan te jagen dan wel aan te laten jagen, ernstige overlast aan te doen dan wel aan te laten doen of hem in de uitoefening van zijn ambt of beroep ernstig te hinderen dan wel ernstig te laten hinderen".

In de praktijk lijkt het me heel lastig om die intentie van intimidatie of opzettelijke ernstige hinder te bewijzen, dus denk niet dat de bedrijfsjurist zal aanbevelen zo iemand op staande voet te ontslaan.

Dan moet je wel hard kunnen maken dat het om doxxing gaat. Het wetboek van strafrecht zegt: "Degene die zich persoonsgegevens van een ander of een derde verschaft, deze gegevens verspreidt of anderszins ter beschikking stelt met het oogmerk om die ander vrees aan te jagen dan wel aan te laten jagen, ernstige overlast aan te doen dan wel aan te laten doen of hem in de uitoefening van zijn ambt of beroep ernstig te hinderen dan wel ernstig te laten hinderen".

In de praktijk lijkt het me heel lastig om die intentie van intimidatie of opzettelijke ernstige hinder te bewijzen, dus denk niet dat de bedrijfsjurist zal aanbevelen zo iemand op staande voet te ontslaan.
In de arbeidsrechtelijke zaak hoeft het strafbare feit niet getoetst te worden en kan de rechter het handelen van de werknemer meenemen in het oordeel.

In de arbeidsrechtelijke zaak hoeft het strafbare feit niet getoetst te worden en kan de rechter het handelen van de werknemer meenemen in het oordeel.
Klopt, maar geen bedrijf dat niet van te voren juridisch advies inwint voordat ze zo'n potentieel heel dure maatregel nemen als blijkt dat het ontslag op staande voet onterecht is.

Klopt, maar geen bedrijf dat niet van te voren juridisch advies inwint voordat ze zo'n potentieel heel dure maatregel nemen als blijkt dat het ontslag op staande voet onterecht is.
Tuurlijk maar wat ik ermee bedoelde is dat het voor de arbeidsrechtelijk zaak niet bewezen hoeft te worden dat aan alle punten van strafbaar feit wordt voldaan om toch ontslag op staande voet rechtmatig te achten.

Doet me denken aan die keer dat ik Piens in Deinze opbelde en de zaakvoerder, mijnheer Piens, nam zelf op. De man zette me zo onder druk om die DX200, naar waar ik gewoon informeerde, onmiddellijk te kopen, dat ik er nooit meer geweest ben (wel, winkel Piens heeft het daarna ook niet zo lang meer volgehouden:P)

Bij Audiohuis Delft had ik ooit juist het tegenovergestelde. Ik wilde een toslink-kabeltje kopen, maar omdat ik mijn versterker niet bij hem had gekocht moest ik mijn kabeltje ook maar ergens anders kopen. Hij wilde 't simpelweg niet aan mij verkopen, dus na dat wtf-momentje ben ik daar nooit meer geweest. Wat een eikel haha.

Jochanan Bax heeft zijn 06 destijds ook via Linkedin gedeeld toen hij na het faillissement medestanders zocht voor een doorstart Hij publiceert ook zijn mailadres (of tenminste eentje die suggereert hem direct te bereiken) als klanten via de socials klagen: jb @ bax-shop.nl.

Wat dat betreft kudos voor Jochanan; hij duikt iig niet weg.

Lijkt erop dat gedupeerden van bax 1.0 op allerlei verschillende manieren worden 'geholpen', soms met een alternatief product (met bijbetaling), soms met bonnen, soms ook niet. Hij zal het maatwerk noemen :-)

Ik was op zoek naar een setje Neumann KH-120 mk2 + MA1 mic en Bax had het op voorraad en was de goedkoopste ... dus maar besteld. De eerste bij Bax 2.0. Ben benieuwd.

Afgelopen maanden vooral bij Music Store, vooral dankzij die 8% code (heb inmiddels 2 accounts :D )

Afgelopen maanden vooral bij Music Store, vooral dankzij die 8% code (heb inmiddels 2 accounts :D )
Met 2 accounts vind ik dat je gewoon 16% korting mag pakken! ✊👊

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Vrijdag ga ik eens naar Goes ,ze hebben eindelijk terug een assortiment snaren ,is er toch licht aan het einde van de tunnel ?

Back