Dirk_Hendrik
Stamgast
Nee hoor, dat is de afgelopen 20.jaar al zo.....Het heeft de laatste maanden wel een extreem niveau aangenomen op marktplaats en 2dehands.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee hoor, dat is de afgelopen 20.jaar al zo.....Het heeft de laatste maanden wel een extreem niveau aangenomen op marktplaats en 2dehands.
Mooie advertorialDe afgelopen maand had ik mijn korg delta aangeboden via marktplaats. Al snel een bod dat ik acceptabel vond, dus ik ging akkoord. Geen reactie meer. En dat drie keer achter elkaar met verschillende bieders. Een bod dat je accepteert is niet bindend dus weinig aan te doen. Daarom verkoop ik nu via Maarten Halmans, reparateur en verkoper van vintage analoge synths. Ook mijn korg ms50 en synton syrinx komen in de verkoop.
Nog dingen om op te letten bij Vinted? Ik ken het zelf alleen van kleren. Kan je verzenden met iets anders dan Vinted Go? En was er iets qua verplichte termijn om te verzenden?Ik ga nog verder, sinds kort gebruik ik Vinted, gelijk europese dekking !
Prijzen in Frankrijk, Portugal en Italie zijn vaak net even anders als hier, kan zo 30% schelen.
Er zit standaard koopbescherming op, dus dat is al een pluspunt. Verzendkosten en vervoerder hangen heel erg af van welke regio het is.Nog dingen om op te letten bij Vinted? Ik ken het zelf alleen van kleren. Kan je verzenden met iets anders dan Vinted Go? En was er iets qua verplichte termijn om te verzenden?
Ik heb geen idee of dit concreet gebeurt bij Vinted, maar systemen van koperbescherming die op zich uitnodigen tot oplichting schieten hun doel ook voorbij natuurlijk.Heb begrepen dat Vinted alleen goed is voor goedkope spullen van rond de 25 euro.
Aardig wat indianenverhalen gehoord van mensen die dure leren jassen verkopen.
Kopers die zeggen dat het item is zoek geraakt en dan gewoon hun geld erug krijgen.
Slechte bescherming voor verkopers maar is alweer tijdje geleden dus wellicht is het nu beter.
Het is een bedrijf uit Lithouwen met ook weer brakkere wetgeving dan in de westerlijkere landen
Ja, met indianenverhalen kunnen we feesboek ook wel volgooien. Ik heb goeie ervaringen, niks van horen zeggen via tante Bep.Heb begrepen dat Vinted alleen goed is voor goedkope spullen van rond de 25 euro.
Aardig wat indianenverhalen gehoord van mensen die dure leren jassen verkopen.
Kopers die zeggen dat het item is zoek geraakt en dan gewoon hun geld erug krijgen.
Slechte bescherming voor verkopers maar is alweer tijdje geleden dus wellicht is het nu beter.
Het is een bedrijf uit Lithouwen met ook weer brakkere wetgeving dan in de westerlijkere landen
.Marktplaats is nu beter dan dat het ooit geweest is, juist door die extra diensten (direct kopen, direct label printen, kopersbescherming). Je kan zo zelfs alle laagbieders negeren en alleen iets doen als ze op " direct kopen" geld hebben gereserveerd voor je. Veeeeeel makkelijker dan hoe het ervoor was, en ik koop al 2e hands sinds we nog het krantje "de partikulier" moesten kopen om muziekgear te scoren.De laatste paar keren ook veel gedoe gehad met marktplaats. Veel reacties en biedingen maar uiteindelijk niet betalen of komen opdagen. In die tijd zijn andere potentiele kopers afgehaakt en kun je opnieuw beginnen. Ook veel engelse reacties die erg pusherig zijn en proberen af te dingen. Uiteindelijk raakt je het wel kwijt maar kost veel inspanning en frustratie.
Het is dat het bereik van marktplaats zo groot is en ingeburgerd. Met alle verplichte aanvullende diensen die mp probeert af te dwingen wordt het er ook niet beter op.
En andersom, met 2dehands en Bancontact...Tot je als Belg iets op marktplaats aanbiedt en 83 keer moet uitleggen dat die functies nog steeds niet werken met je BE bank ondanks alle claims van MP.
Wat een onzin. Ze hebben iets gebouwd waarmee je je risico kunt verlagen en wat je een hoop gedoe kan schelen. Er wordt niks door je strot geduwd want het is optioneel. Het is gewoon iets dat waarde heeft en daar mag je in de westerse wereld geld voor vragen. Het belangrijkste deel van Marktplaats is gratis, in tegenstelling tot andere platforms zoals Reverb die een dikke fee per verkocht item vragen.Ver-schri-kke-lijk, al die "handige" diensten die ze je door de strot (-proberen) te douwen, en die enkel tot doel hebben om je geld af te troggelen.