Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet of dit over mijn post gaat want ik noemde dit in elk geval ook even, maar ik bedoelde er wel iets heel anders mee dan dit...Een tip die iemand hier gaf over YouTube video's kijken.... als je mijn mening wilt weten: DOE HET NIET! Kan een compete rabbithole zijn waarbij je denkt met muziek bezig te zijn, maar er gaat zoveel tijd overheen en dan kijk je terug en besef je dat je eigenlijk al een tijd geen project meer hebt afgemaakt.
Ik heb voor werken met de DAW prive lessen gevolgt bij een ableton certified trainer.Youtube videos kunnen heel nuttig en leerzaam zijn, maar het format is meestal toch dat je in 10-15 minuten een bepaalde truc of een handigheidje of iets dergelijks aangeleerd krijgt ("MAKE YOUR BASS SLAP"). Als je van scratch start heb je meestal veel minder aan dat soort geïsoleerde stukjes informatie en is een A-Z beginnersgids veel handiger. Maar dan kom je eerder uit bij lesmethodes etc, en die zitten veel vaker (begrijpelijk) achter een paywall.
Waarom zou hij dat haten? Wat is hij dan?En dan nog verschillen producers enorm van elkaar. Voor elke Rick Rubin is er een Steve Albini. (Steve zou het haten dat ik hem nu producer noem, dat wel...)
De beginselen van een DAW zijn prima online te leren, maar je hebt vaak te maken met snobisme. Hierdoor worden debutanten gedwongen met moeilijke software te leren werken, terwijl Fruity Loops precies hetzelfde doet. Maar de snobs kijken er op neer en dwingen jonge adepten door een muur van onzin te gaan zodat ze van ellende maar naar buiten gaan om te voetballen en een groot producer verloren gaat.Ik heb voor werken met de DAW prive lessen gevolgt bij een ableton certified trainer.
Duur, maar ook wel een aanrader als iemand moeite heeft met de eerste stapjes en t geld er voor over heeft.
Ook heb ik geld uitgegeven aan de online cursusjes van seed 2 stage. Ook daar sta ik nog wel achter als iemand een A to Z guide zou prefereren.
Albini is occasionally credited as a record producer, though he disliked the term to describe his work, preferring the term "recording engineer" when credited, and refused to take royalties from bands recording in his studio, as he felt it would be unethical to do so.Waarom zou hij dat haten? Wat is hij dan?
Als ze niet eens een DAW kunnen leren en liever voetballen, rotten ze maar op ook toch? Bloed, zweet en tranen verdomme!De beginselen van een DAW zijn prima online te leren, maar je hebt vaak te maken met snobisme. Hierdoor worden debutanten gedwongen met moeilijke software te leren werken, terwijl Fruity Loops precies hetzelfde doet. Maar de snobs kijken er op neer en dwingen jonge adepten door een muur van onzin te gaan zodat ze van ellende maar naar buiten gaan om te voetballen en een groot producer verloren gaat.
Vind ik een goeie reden.Albini is occasionally credited as a record producer, though he disliked the term to describe his work, preferring the term "recording engineer" when credited, and refused to take royalties from bands recording in his studio, as he felt it would be unethical to do so.
![]()
Steve Albini discography - Wikipedia
en.wikipedia.org
Indertijd in de sixties hebben ze ook wel verteld dat ze dingen zoals Edgar Varese volgden, ook Robert Moog en andere experimentele zaken (in die tijd) en maar Lennon en McCartney waren toch vooral liedjesschrijvers, ook dit nummer is popmuziek, techno, acid en allerlei andere stromingen hebben ze nooit op de plaat gezet.McCartney nooit interesse in elektronische muziek?
Okay of het succesvol valt te noemen kun je over discussiëren, maar de interesse was er.
Tegenwoordig is dit het moment dat ik stop met lezen.Volgens AI:
Klopt, een programma als Suno hoef je alleen maar te prompten en er rolt een complete Trap productie uit helemaal gemasterd en al.Ja, tegenwoordig is Producen 3x met je iPhone schudden en je volgende banger rolt eruit. 1x swipen om hem op al je socials te plempen en profit!![]()