Heb niet alles gelezen maar denk inderdaad dat het ontbreken van nonverbale communicatie meespeelt in mijn laatste reacties, dat ik inderdaad last heb van het calimero-effect en dat ik het heel zwaar oneens ben met de stelling dat iedere artiest het podium krijgt dat zij of hij verdient: kijk alleen al eens naar hoeveel meer vrouwelijke artiesten (en wetenschappers, politici, enz) er zijn sinds er iets aan misogynie gedaan wordt. Je krijgt in het leven niet wat je verdient, maar wat je uit hebzucht bij elkaar graait. De wereld is verschrikkelijk oneerlijk, is mijn levensvisie, en bekende artiesten zijn naar mijn mening allemaal slecht. Het echte talent komt niet bovendrijven omdat mensen met het beste verhaal zichzelf niet kunnen verkopen. Reageer hier maar niet meer op, het is een soort zwarte humor.
Verder ben ik in de volle veronderstelling dat ik wel degelijk op iedereen gereageerd heb, alleen misschien niet het gewenste antwoord geef. Excuses als ik in gebreke bleef. Ik zal me voortaan minder kwetsbaar (en daarmee verband houdend: calimero) opstellen. De opmerking over testikels stoort me op zoveel gebieden dat ik maar niet verder erop in ga.
Inderdaad heeft iedereen iets op het spectrum. Ook iedereen heeft kanker, en toch zeg je dat niet tegen een terminale patient. Toch krijg ik dit erg vaak te horen: "och dat heb ik ook". Lichamelijke ziekte mag er zijn, psychisch zieke mensen zijn aanstellers. Maar goed, dit was een opmerking afkomstig van het type mens dat ik (in ieder geval voorlopig) ontloop.
Over het algemeen vind ik de reacties erg waardevol, hartverwarmend zelfs. En het is niet zo dat ik mensen die het niet met me eens zijn uit de weg ga, het is gewoon zo dat ik op dit moment niet sterk ben, en dus sommige confrontaties met erg sterke, ik noem ze dus even de "coole pestkoppen zoals ik me ze herinner van de middelbare school" uit de weg ga. Misschien heb ik tot ik weerbaarder ben niks te zoeken op dit forum, ik zal er over nadenken!
Misschien nog even toevoegen: de tip dat ik een therapeut moet bezoeken is waardevol, en ik ben ermee bezig, al jaren maar de wachtlijsten in de GGZ zijn een goede indicatie voor hoe het met onze maatschappij gaat.
En het woord mindset is bedacht door mensen die heel veel geluk hebben gehad. Iemand hierboven zei iets van "bij de goede mensen in de buurt zijn", en daar moet ik echt keihard om lachen. Verliezers schrijven geen boeken, die sterven.
Dat over de Riemann-hypothese was een stijlfiguur: overdrijving.