Doe dit maar eens na!

Jezus wat een culturele armoede…
Ik wilde een betoog schrijven over de waarde van experimentele en afwijkende expressievormen tegenover de platte, lege en voorspelbare knakworstpop van een, ik zeg iets, Roxy Dekker of André Hazes jr., maar toen keek ik nog een keer een stukje van dat filmpje en zag ik er toch maar vanaf.

Ik vond mijzelf altijd wel open minded, aardig fan van namen zoals John Cage, Igor Wakhevitch en Jean Pierre Henry. Maar dit trek ik gewoon niet. Uiteraard roept het wel gevoelens op maar wat moet je met zulke gevoelens. Het is naar mijn idee ook meer om te shockeren dan entertainen. Maarja dit is maar de mening van 1 persoon

De lijn tussen kunst en kul is soms dun. Een optreden als dit zou bijvoorbeeld best passen op een alternatief festival als Roadburn. Misschien zou ik dan zelfs gaan kijken. Maar de kans dat ik na 10 minuten wegloop is in dit geval dan ook wel weer heel groot. Een ander vindt het dan misschien juist een ontdekking. In elk geval doet ze 'haar eigen ding' en 'heeft ze er lol in', iets dat we hier elkaar regelmatig bijna clichématig op het hart drukken als belangrijk iets als we muziek maken.

Ik vind het gaaf. Ze is intrigerend om naar te kijken en er gebeurt van alles.
Vooral als ze zichzelf in een viool verandert ergens rond minuut 22:30.
So what als het niet mainstream is. We hoeven niet allemaal naar EDM te luisteren.

Damn, nu wil ik een vleugelpiano zijn. :erm:

Laatst gewijzigd:
Ik vermoed dat zij hiervoor geen individuele subsidie heeft gekregen. Ik heb geen enkel probleem met individuele subsidie hoor. Als subsidie naar instellingen/podia gaat dan slaat de (zelf-) censuur snel toe.

Back