turtel
ELECTRIC
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Digitaal sprak me vaak niet echt aan, zowel qua klanken als sfeer bij het bedienen en vooral programmeren op vele digitale menusynths. VA vind ik echter een heel interessante ontwikkeling. Het klinkt lekker, en de instrumenten worden ook weer leuk met draaiknoppen opgebouwd. Enkele analoge effecten eraan hangen, en het wordt helemaal heerlijk. Als er iets is dat analoog ooit echt gaat verdringen, dan is het VA. Digitaal is niet slechter, het is gewoon écht helemaal anders. Kan je niet vergelijken met analoog. Terwijl VA toch behoorlijk in de buurt komt.
Het is natuurlijk ook maar hoe je het toepast. De D50 bij enya bv vind ik absoluut heerlijk klinken.![]()
Maar zelf zie ik mij er niet snel iets in programmeren, tenzij ik de programmer-met-1000-sliders erbij zou hebben.
Je raadt het, ik ben een knoppendraaier.
(ok soms klinkt digitaal inderdaad ook als analoog en VA als digitaal, maar de uitzonderingen bevestigen de regel he)
rompler vindt ik behoorlijk nep , ze samplen een geluid van een goede analoge synth, maken er 10,000 romplers van , die allemaal niet klinken als de orginele samplesynht!!!!!!
ze kunnjen wel lekker klinken , sommige dan