Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door bass-molecules
wat is het verschil tussen deze twee ??

ga wat is het toch lekker om deze tread te hebben, wilde altijd al zoveel dingen hier over weten, maar durfde niet want dat was computer gerelateerd, dus verboden. ook al is het 100% puur voor een muziek PC. bedankt moderators :okdan:

Heeft te maken met de snelheid van het geheugen......de snellere processoren gebruiken momenteel allemaal een front side bus van 200mhz of hoger. Je kunt eventueel asynchroon draaien maar dat is negatief voor de performance.

PC3200 is dus in dit geval de beste keuzen....en niet vergeten! Neem geen B-Merk geheugen.....

Re: Re: Re: oke als het gaat gebeuren zou dit het worden

Re: Re: Re: oke als het gaat gebeuren zou dit het worden

bedoelje dan dat ik niks aan 3 die heb ? en dat ik dus of 2x 512 of 4x 512 moet nemen. ja of 1024, 2 of 4 keer, maar ja da's wel erg duur.

en is het zeker verstandig om voor de 550W te gaan ?

dan bedoel je dus deze ?

2x512MB PC3200 aka DDR400 (dat bij Alternate is PC2700 en dat moet je dus NIET doen). Gewoon lekker CL2 pakken, dat scheelt je toch 4-6% performance tov CL3 in geheugenintensieve applicaties en het prijsverschil is best te verantwoorden. Zijn kleine leuke dingetjes om op te letten.

Kijk gewoon op tweakers.net in de Pricewatch voor DDR-SDRAM geheugen, kijk naar de PC3200 cl2 reepjes van 512MB, vergelijk de prijzen en kijk of ze leverbaar zijn wanneer je gaat bestellen. Je kan beter een 10tje meer uitgeven voor direct leverbaar geheugen dan een maand gaan zitten wachten omdat HyperX blijkbaar weer niet te leveren is.

Antec TruePower 480 is ruim voldoende. Ik heb een systeem wat helemaal volhangt met allerlei rotzooi en die 480 geeft geen krimp. Juist omdat die Antec's leveren wat ze beloven hoef je niet een achterlijk zware voeding te hebben. Eigenlijk is die 480 al een achterlijk zware voeding, maar goed :D

Om dan nog even in te gaan op het AMD verhaal. Dat is net zo eenvoudig als dit P4 setje. Of net zo ingewikkeld. Mensen die anders beweren leven niet in deze tijd.

Hou rekening met het volgende:

- s939 Athlon 64 (non FX, die hebben opeens een hele andere prijs/prestatie verhouding, hoewel ze rondjes rennen rond alle andere desktop processors)
- knappe koeler
- A-merk PC3200 geheugen in setjes van 2 identieke reepjes CL2 (want de AMD's zijn nog meer dan de P4's gebaat bij een lage latency)
- nForce mobo (nForce3 of 4, afhankelijk van welk budget en welk tierelantijntjes je wilt)
- goede psu (mijn mening, Antec TruePower)
- knappe kast met een beetje wind oftewel ventilatie van voor naar achter
- knappe HD (neem maar gewoon SATA, zeker icm nForce4), als je gek wilt doen koop je een setje en knal je ze in RAID0. Niet zeiken over risico's van dataverlies. HD's een beetje wind geven, en gewoon een DVD writer kopen om back-ups te maken en dat ook gewoon doen!
- als het een muziekbak is, gebruik 'm dan als muziekbak en gooi er gewoon een simpele videokaart in. Ik ben voor Matrox (P650 voor dual, P750 voor triple) vanwege de fijne multimonitordrivers en software en de perfecte beeldkwaliteit, maar een Ati of nVidia kan ook. Neem icm TFT's het liefst een kaartje met dual DVI, lekker digitaal naar je monitor, dat levert weer strakker beeld op.
- geen overbodige rommel als lichtjes en 50 fans en dergelijke, gewoon simpel.

Ja, en nu denkt u natuurlijk, wat een lijst, ik ga wel P4, dan hoef ik nergens op te letten! Neen, waarde synthforumbezoeker, behoed uzelf voor dat misverstand, want hetzelfde rijtje is van toepassing op de P4 configuratie, ware het niet dat ik dan op dit moment een s478 mobo en cpu adviseer en een 875 chipset gebaseerd mobo. De overige punten zijn direct en ongewijzigd van toepassing op een P4 config.

Net zo moeilijk of makkelijk dus, laten we het gezever voor eens en altijd voor zijn.

Voor u als naar antwoord zoekenden, op mijn homepage en op die van vele anderen vind u een knopje of een link naar een site waar u Firefox kunt downloaden. Niet alleen verwent u zichzelf met een fantastische nieuwe manier van browsen, browsen zoals het hoort, maar tevens krijgt u Google ingebakken. Een zoekvenster, in uw browser, rechtstreeks in contact met de tovenaars van Google. De magische verzamelplek van kennis!

Zonder gekheid, het net staat bol van reviews van allerhande hardware. Als je een config hebt, of je zoekt een knappe koeler, een knappe kast, you name it, zoek dan even wat reviews en lees ze ook door. Dan weet je al heel snel of specifieke hardware goed is, of juist kut, en alternatieven en tips duiken ook snel op.

Voor de prijzen van hardware wil ik u verwijzen naar de tweakers.net pricewatch icm de shop reviews. Zie je in 1 oogopslag waar je het goedkoopst en het betrouwbaarst koopt. Lezen is weten.

200 Euro geluidskaart??

200 Euro geluidskaart??

Is er een goede geluidskaart voor 200 euro te vinden?/

Het is voor mijn homestudio we willen graag een goede kaart om mee te beginnen.

Op dit moment kan ik maar 200 eurotes missen hooguit 300.

Kan iemand mij helpen adviseren..???

Than Q

Emu 0404 is een hele goede kaart voor 105€
Leuk om mee te beginnen.

Origineel geplaatst door fuse
Emu 0404 is een hele goede kaart voor 105€
Leuk om mee te beginnen.

Oke maar ik zie dat emu van creative is ..en heb gehoord creative niet echt voor muziek maken is

E-mu kaarten zijn erg goed. Check eens wat reviews op internet. De 1820M heeft bijvoorbeeld erg goede AD/DA converters, daarom heb ik die ook aangeschaft. :{

Origineel geplaatst door DJ41
E-mu kaarten zijn erg goed. Check eens wat reviews op internet. De 1820M heeft bijvoorbeeld erg goede AD/DA converters, daarom heb ik die ook aangeschaft. :{

oke ik zal wel die revies lezen

heb mijn keuze op deze kast laten vallen.

linkie

Attachments

• va4000bws.jpg
    va4000bws.jpg
    15 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door Rainaldo
Oke maar ik zie dat emu van creative is ..en heb gehoord creative niet echt voor muziek maken is

Je haalt nu product en moedermaatschappij door elkaar. E-MU is tot voor kort altijd een zelfstandige fabrikant geweest, en vooral in de hardware sampler markt zeker niet de minste. Het is niet zo dat nu ze door Creative opgekocht zijn, ze alleen nog maar soundblasters produceren. Alhoewel ik moet toegeven dat hun eerste stap op het software-vlak (EmulatorX) nog niet om over naar huis te schrijven is, vallen de E-MU geluidskaarten zeker niet in dezelfde categorie als bijvoorbeeld een SB Live...
Ze kunnen nu ze onderdeel zijn van Creative wel een stuk goedkoper produceren, want je direct ziet aan de prijs van de 0404.
Maar laat je leiden door de testresultaten en reviews, niet door de naam Creative die er nu op staat.

De vergelijking gaat niet helemaal op, maar Ferrari is ook van Fiat, maar dat maakt de Ferrari's niet minder snel.

Gaaf he die Transformers. :W

linkie

Ik heb even gekeken en, ondanks dat ik 'm persoonlijk niet mooi vind, denk ik dat het wel een goede kast is. Dat zowel de intake als de outtake 12 cm fans zijn die ook nog eens regelbaar zijn, is wel een 'coole' optie. Ik heb geen idee wat voor kwalitieit die zijn, maar die zou je altijd nog door Papst fans kunnen vervangen.

Origineel geplaatst door SoLiS
Ik heb even gekeken en, ondanks dat ik 'm persoonlijk niet mooi vind, denk ik dat het wel een goede kast is. Dat zowel de intake als de outtake 12 cm fans zijn die ook nog eens regelbaar zijn, is wel een 'coole' optie. Ik heb geen idee wat voor kwalitieit die zijn, maar die zou je altijd nog door Papst fans kunnen vervangen.

ik heb in mijn zoek toch nog vele lelijkere gezien, met lichtjes, ledtje, chrome enz :r

ik wilde gewoon een zwarte kast met temp. regeling + aanduiding en die 12cm fans ( wat aangeraden werd door verschillende mensen) en kwam op deze. en was ook nog redelijk goedkoop, namelijk 79 euro.

ach en zo lelijk vindt ik hem ook weer niet, als hij maar functioneel is.

ohja wilde nog wat vragen.

ik wil ooit als ik groot ben en genoeg geld z'n tc powercore kaart kopen, maar daar moet ik wel even rekening mee houden met het kopen van m'n moederboard.

de powercore geeft het volgende aan:
"PowerCore PCI requires a full length PCI-slot and a 3.3 Volts PCI Bus (spec. 2.2)."

en wil de Asus P4C800-E E Deluxe kopen. maar daarbei staat het volgende over de PCI-slots:
"5 x PCI 32 Bit, 33 MHz, 5 Volt"

ten eerste weet ik dus niet of dit "full length PCI-slots "zijn,
ten tweede staat er 5 volt tewijl er 3,3 volt gevraagt wordt.
ten derde wat betekend " spec. 2.2 "

hoop dat iemnad hier van wat kan vertellen.

leuke Topic maar in plaats om elkaar te helpen merk ik uit de verhalen
dat er hier een Intel en een AMD kamp ontstaat of zie ik dit verkeerd.

Origineel geplaatst door Digimod
leuke Topic maar in plaats om elkaar te helpen merk ik uit de verhalen
dat er hier een Intel en een AMD kamp ontstaat of zie ik dit verkeerd.

Als je deze diskussie er uit filtert vind ik dat je een thread overhoud die een ware verrijking is voor het SF.

E i n d e l i j k :okdan:

Mee eens.....een goede thread over dit onderwerp kan echt geen kwaad.

Ik heb zelf ook wel mijn mening gegeven over de Intel vs AMD situatie. Het begon eigenlijk omdat iemand in het begin al meteen begon dat Intel beter was voor audio omdat de chipsets meer compatible zijn. Dat soort opmerkingen zijn zeer moeilijk om je dan in te houden omdat het totaal niet meer aan de orde is.

Ik ben zelf een beetje fan van AMD. Dat komt echter vooral omdat ik AMD een cool bedrijf vindt omdat ze toch tegen het grote Intel op moeten boksen. Verder is het mijn mening (mijn mening dus....geen feit of wat dan ook....hier NIET op reageren!!! :D ) dat Intel minder eerlijk is tegen hun klanten. Er worden nogal wat truukjes gebruikt om dezelfde rekenkracht per klokcycle te halen.

Maar uiteindelijk verschillen de cpu's elkaar irritant weinig. Waarom? Pure marketing.......het is voor beide bedrijven gewoon niet interessant om 2 x zo snel te zijn als de concurrent.......

Lekker elk jaar met een bepaald aantal snelheidsverhogingen komen levert veel meer op.....

Geniale bedrijven, zowel Intel als AMD! :halleluja

Origineel geplaatst door Acidfever
Mee eens.....een goede thread over dit onderwerp kan echt geen kwaad.

Ik heb zelf ook wel mijn mening gegeven over de Intel vs AMD situatie. Het begon eigenlijk omdat iemand in het begin al meteen begon dat Intel beter was voor audio omdat de chipsets meer compatible zijn. Dat soort opmerkingen zijn zeer moeilijk om je dan in te houden omdat het totaal niet meer aan de orde is.

AMD moederborden in samenwerking met UAD kaarten kunnen nog altijd troubles geven.

Van Universal Audio zelf:
The simple answer is this: If you want to use the UAD-1 with an AMD Athlon 64 or Opteron system, get a motherboard with VIA or nVidia chipsets. The AMD-8000 chipsets (AMD-8111/8131/8151) are not recommended.

We've measured the performance of the UAD-1 in several VIA and nVidia based mobos for AMD Athlon 64 and Opteron CPUs, and they perform very well.

There are some Opteron mobos with AMD-8000 chipsets (e.g. the Tyan S2885) that will work with the UAD-1, but you have to be willing to tweak the system. Do a search for UAD-1 and S2885 more info.

Maar als je bepaalde moederborden ontwijkt werkt het als een zonnetje. Dus altijd oppassen met kiezen van componenten, zeker bij AMD :D

Misschien ben ik een van de weinigen die denkt dat de mods deze draad heel goed in de gaten houden en niet aarzelen om heel snel in te grijpen. In positieve zin dan he. ;)

Denk dat je hier heel goed in je achterhoofd moet houden dat je niet koste wat kost je gelijk moet halen maar probeert anderen zo goed mogelijk te helpen en de sfeer ook gewoon gezellig te houden. Het is ook een experiment waarbij wij de gelegenheid worden gegeven om constructief bezig te zijn en dan moeten we ook bewijzen dat we hier ook goed mee om kunnen gaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back