Pepernoten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sander

_
ZIjn wij het enige land die van al dat lekkers mogen genieten?

Of zijn pepernoten, kruidnoten, taai, speculaas, etc ook bekend in andere landen?

Laatst gewijzigd:
Zijn dat van die zachte speculaasachtige koeken met zo'n ranzige oma smaak? Die verkopen ze bij ons in scherpenheuvel (soort van bedevaartsoort).

Yuk :r

Bijv:

GR1230.jpg

Kep gister pepernotenvla gegeten....ook lekker...8~

Origineel geplaatst door Toon
zo'n ranzige oma smaak?

Hmmm. ik heb geen idee hoe mijn oma smaakt, en weet je?? Dat wil ik ook he-le-maal niet weten!

Prettige sinterklaas!

-C-

ik heb echt een fucking hekel aan pepernoten...ook aan sinterklaas trouwens, ik krijg toch nooit wat ik vraag.....

Origineel geplaatst door bob303vs909
ik heb echt een fucking hekel aan pepernoten...ook aan sinterklaas trouwens, ik krijg toch nooit wat ik vraag.....

Jij krijgt tenminste wat, ik moet altijd mee in de zak... en dan weer een heel eind lopen..

Origineel geplaatst door divi
kruidnoten is redelijk exclusief nederlands lijkt me. in belgië hebben we ze ieg. niet (ben belgische rotterdammer).

Ik ken die dingen toch wel, maar je vindt die zaken hier waarschijnlijk minder omdat ze gewoon niet te freten zijn :D

Vroeger kocht ik nog wel eens bij een allang vergaan snoepwinkeltje van die kleine harde kruidnootjes.
Kent iemand die?? Dus niet zoals die dingen van Bolletje. Veel lekkerder waren die. Misschien dat ze die bij de bakker ofzo verkopen?

Origineel geplaatst door dione

vandaag was ik de klos...... M'n ma dacht me blij te maken met een pepernotenvlaai. sorry mam, niet gelukt..... :r

Origineel geplaatst door dione

Hoe ziet zoiets er dan uit? asjemenou :confused:

Nounou...moet ik het nog gaan uitleggen ook!

Een kruidnoot is geen pepernoot.

De kruidnoot is vergelijkbaar met de speculaasjes die je moeder je weleens toestopt als je weer bleek van je studio op zolder beneden een kopje koffie komt drinken.

Een pepernoot is inderdaad taai en de smaak isvarierend van oude oma's (bolletje) tot knapperig snijkoekachtig (van de bakker :{ )

Een goede bakkers pepernoot verslaat met gemak een kruidnoot. Hoewel de truffelkruidnoten van bolletje dit jaar mij ook wel konden verleiden

Mijn taak is erop toezien dat de huidige generatie en de generaties na mij dit verschil zullen blijven kennen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back