Op enkele panelen van mijn 2000GT orgel staat een stickertje met W.D. Op de meeste staat echter H. de B, naar wie ook de eer gaat om op het kenplaatje van het orgel te staan. Toevallig dezelfde persoon als H. de Bruijn vanop de gelinkte site?
Prachtig orgel hebt u toendertijd gebouwd!

Ik heb nog een probleempje met de rhytmix, maar schijnbaar is er 1 IC op de rhytmix stuurprint die als hoofdverdachte beschouwd kan worden bij het soort probleem dat ik tegenkom waarbij de rhytmix nauwelijks nog klanken triggert, en deze IC is nog te koop. Ik kan niks zien of doen bij de ic zelf waaruit een defect blijkt (hij ziet er nog OK uit en niks verandert bij aanraking), maar veel ken ik er niet van dus ik ga bij deze verdachtmaking maar af op de verhalen van anderen en de functie van die IC. Even mijn soldeerkunsten aanscherpen en dat kreng eens vervangen bij gelegenheid. Als het niet die IC is, dan wordt ik ook een beetje radeloos...en een rhytmix die om de zoveel seconden eens van zich laat horen kan je bezwaarlijk een begeleiding noemen he, dus een echt werkende zou wel de kers op de toch wel hele mooie 2000GT taart zijn.
Hoe dan ook, het blijft een prachtinstrument dat op dat ene euveltje na de tand des tijds merwaardig goed doorstaat! Natuurlijk is het niet meer splinternieuw, maar het klinkt nog steeds heel erg overtuigend.
Als de man achter het H de B stickertje deze boodschap ziet, dan zou het ten zeerste geaprecieerd zijn als hij zijn mening geeft over het euvel en of dit inderdaad in de regel simpelweg aan die ene IC ligt. Ik heb geen kennis en mogelijkheden om de rest van die print te checken, en hoewel zo'n orgel het zeker waard is kan ik een professionele revisie ook niet betalen, dus ik zal zelf in de soldeerdamp moeten kruipen.
Zoals gewoonlijk kan ik sommige probleempjes met andermans orgel zelfs over de mail oplossen, maar de problemen met mijn eigen orgel zelf oplossen gaat dan natuurlijk weer niét zo vlot, dat zal je altijd zien

. Oh ja, als je in je instrument gewerkt hebt wordt de band ermee toch nog inniger, dus die probleempjes dragen uiteindelijk toch bij tot het genot van het orgelbezit. De band is zowieso al sterk bij een instrument waar je zittend in moet plaats nemen om het te bespelen, ipv het van ver te beroeren

.