Eminent Unique 310

Origineel geplaatst door Hanz
-Een VCS3 emulatie - daar is nog geen softsynth van uit, trouwens. Alle rare borrels en bliepjes haalt Jarre uit de VCS3 (vooral omdat het onmogelijk is dat ding te gebruiken voor muziek, heb ik me laten vertellen :D)

Nog nooit de demo's van synthiaks gehoord denk ik 8)

Origineel geplaatst door synthmann
de gratis vst "stringer" van Falkelab doet ook een goede eminent 310 emulatie, samplebased volgens mij. Deze werkt erg goed in combinatie met de phaser in mackies eveneens gratis Tracktion.

Op internet is e.e.a. te vinden over een zogenaamde Solina VST plugin van Dash Synthesis. Iemand dat ding ooit geprobeerd?

Oxygene part IV

Oxygene part IV

Ik kon het niet laten; nadat ik op dit forum zoveel interessants had verwerkt over het instrumentarium en technieken van Jarre heb ik mijn favoriete nummer maar eens geprobeerd na te spelen. Puur uit nieuwsgierigheid overigens. Wat die man een kleine 30 jaar geleden heeft gedaan vind ik echt geweldig :okdan:. Respect voor de eenvoud en klank die overigens niet meevalt te simuleren.

Mijn poging was vooral leerzaam maar zeker niet geslaagd; met de huidige technieken ben ik een eind gekomen maar een groot gemis is o.a. de warmte, en de hoeveelheid aan plugins is veel te verleidelijk (kunst van het weglaten...).

Tot stand gekomen met Reason (eminent/minipops samples) en Nuendo (virtual instruments en mixage).

Oxygene part IV

Laatst gewijzigd:
Re: Oxygene part IV

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik kon het niet laten; nadat ik op dit forum zoveel interessants had verwerkt over het instrumentarium en technieken van Jarre heb ik mijn favoriete nummer maar eens geprobeerd na te spelen. Puur uit nieuwsgierigheid overigens. Wat die man een kleine 30 jaar geleden heeft gedaan vind ik echt geweldig :okdan:. Respect voor de eenvoud en klank die overigens niet meevalt te simuleren.

Mijn poging was vooral leerzaam maar zeker niet geslaagd; met de huidige technieken ben ik een eind gekomen maar een groot gemis is o.a. de warmte, en de hoeveelheid aan plugins is veel te verleidelijk (kunst van het weglaten...).

Tot stand gekomen met Reason (eminent/minipops samples) en Nuendo (virtual instruments en mixage).

Oxygene part IV

Heel fijn gedaan! yeah! :kroon:

Oxygene part IV

klinkt inderdaad erug goed :halleluja

minipops
losse samples:

plz rename zip extension to rar

(tís in rarformaat,ik heb geen zip)

groeten
ron

Attachments

• mini pops.zip
    247 KB · Bekeken: 131

Oxygene part IV
]

WOW

knap hoor!!!

deze hoort een eigen plekje in tracks te hebben.... post hem daar!! :)

Hier ook maar ff....

ik ben bezig met het namaken van de eminent310 met mijn Yamaha H7 orgel.... En ik kom dus dichter in de buurt dan ik had gedacht!!!!

ik gooi er daarna in fruityloops een dubbele phaser overheen...tja heb de echte niet...fruityphaser en classic phaser..reverbration en crossdelay....
voorbeeld:

eerst kaal, daarna fruity reverb en fruitycrossdelay, daarna dubbele phaser.

NAH! niet slecht toch???????

Attachments

• yamaha hs7 - eminen310.mp3
    799,2 KB · Bekeken: 154

Oxygene part IV

leuk gedaan Jan Pieter, ik heb ook zelf ook geprobeert het na te maken maar is nog niet helemaal af ik moet nog een goede eminent sample set vinden.

Wie heeft daar samples van.
en zou ik die mogen hebben.

Origineel geplaatst door Unic
Hier ook maar ff....

ik ben bezig met het namaken van de eminent310 met mijn Yamaha H7 orgel.... En ik kom dus dichter in de buurt dan ik had gedacht!!!!

ik gooi er daarna in fruityloops een dubbele phaser overheen...tja heb de echte niet...fruityphaser en classic phaser..reverbration en crossdelay....
voorbeeld:

eerst kaal, daarna fruity reverb en fruitycrossdelay, daarna dubbele phaser.

NAH! niet slecht toch???????

Als je achteraf er een FL phaser over gooit, dan hoor je die dus nog niet tijdens het inspelen? Werkt dat dan niet een beetje lastig?

Ik heb Logic en FL wel, maar goed kan ik er niet mee werken. Plugins aan de praat krijgen enzo dat is niet voor mij. Ik hou me bij de basis. Mijn muziek is dan ook puur en zuiver :engel:. En saai, slecht, uit het ritme, niet interessant, maar ik heb veel plezier :).

Veel naspelen doe ik niet, al heb ik wel een paar Jarre riedeltjes voor de 2000 GT gepost (uiteraard ook op andere instrumenten te spelen :)) in de Solina strings thread. Ik vraag me nog steeds af welk stuk dat eerste melodietje is dat ik gepost heb, ik kan moeilijk even al mijn platen helemaal gaan beluisteren :).

eminentje

eminentje

Hoi jongens,

ik heb een tijdje geleden een oproep gedaan op MP en speurders naar een eminent 310 U. Ik heb er eentje gehad maar moest helaas wegens de grote van het ding hem wegdoen :-(

echter krijg ik nu geregeld emails van mensen die zo'n ding hebben en weg willen doen, nu ook eentje die een theatre versie heeft dus met ingebouwde ritmebox. Mocht iemand interesse hebben pb mij dan dan stuur ik zijn mailtje naar jou toe

Ik gebruik al tijden de ES-E (de Ensemble synth) uit Logic. Heeft een patch die "Soft Solina" heet. Daar de standaard Logic Phaser op. Doet het misschien niet in een A/B vergelijking, maar geeft zo uit de doos toch een instant Jarre gevoel.

Om 1 of andere reden heb ik iets tegen het gebruik van veel software-instrumenten door mezelf . Een reden is dat ik er helemaal niet mee overweg kan denk ik :D. Ik gebruik Logic als sequencer om mijn sporen en soms patches "aan en over elkaar te plakken" (wav of midi). Soms gebruik ik ook een effectje als een echo ofzo, maar meer niet eigenlijk. Zelfde met fruityloops: ik laad wat drumstelgeluiden, ik programmeer wat loopjes, en die neem ik als wav op. Een beetje pannen van de samples, ook eens een EQ erop maar meer niet in feite. Hele nummers in FL maken is echt niet mijn ding, en logic "wil" ik schijnbaar ook niet voor meer dan knippen en plakken gebruiken. Mijn geluiden wil ik uit het instrument zelf halen, of uit een soundfontbank. Maar dan nog heb ik in een soundfontbank liefst nieuwe geluiden, ofwel de standaard GM selectie. Hele soundfonts die gebouwd zijn om 1 instrument te simuleren wekken weer wat wrevel bij mij als ik ze gebruik. Dan wil ik weer het instrument zelf :). Dat slaat op zich nergens op, want een bank die violen en pauken simuleert doet in feite hetzelfde als een minimoogbank, maar toch houdt iets me dan (soms) tegen.

Raar hoor, en ik weet zelf ook niet echt hoe het komt. Hoe dan ook wil ik iedere noot zelf gespeeld of geprogrammeerd hebben in mijn muziek, waarbij enkel een arpeggiator soms eens door mezelf wordt toegelaten. Standaard drumbegeleidingen gebruiken valt me meestal al te zwaar.

Daarmee wil ik absoluut niemand veroordelen, en mogelijk doe ik het zelf ook in de toekomst. Ik denk dat ik nu eigenlijk gewoon de kennis over mijn eigen instrumenten en speeltechniek wil verbeteren, en daarom wat puristisch bezig ben. :) Ik wil voor mezelf bewijzen dat ik met enkel mijn instrumenten en mijn vingers goede resultaten kan krijgen, of eerder ooit zal kunnen krijgen :D. Ik moet nog behoorlijk wat leren spelen, en ik moet zeggen dat mijn orgel het oefenen heel wat aangenamer maakt. Ik ga er sneller even achter zitten spelen dan achter enkel het keyboard. Orgels zijn verslavend :).

Hé Nicolas 2000, ik herken wel een gedeelte van wat je zegt. Soms staat de aparatuur tussen mij en de muziek, i.p.v. dat ik er beter muziek door ga maken. Ik ga bijvoorbeeld heel anders spelen als ik mijn Korg 707 om mijn nek hang en voor op het podium ga staan, t.o.v. gewoon achter mijn synthstandaard staan. Plotseling lijk ik meer één met mijn instrument, zoals een gitarist. Wat me dan wel weer nekt, is dat ik niet zo goed kan spelen ;)

Aan de andere kant, Logic is geweldig, en vooral Logic Pro met alle Emagic virtual instruments is een droom. Ik zal niet beweren dat Logic makkelijk te leren is, maar als je de tijd neemt, dan kun je alles wat je wilt. Niet altijd even makkelijk, Live is bv. veel handiger als je loopgebaseerde muziek leuk vindt, maar Logic kan ook ongeveer zo ingericht worden. De Logic virtual instruments (10 stuks in Logic Pro 6) zijn goed, en dekken een hele range van interessante instrumenten af.

Wat mij vooral ook bevalt is dat alles op een 12" Powerbook draait, en met een audio-interface en een keyboard ben je klaar. En momenteel wil ik zelfs de setup nog compacter maken: de Powerbook en een controller keyboard met ingebouwde audio-interface.

Eh... zullen we het weer over Eminentjes gaan hebben? :)

als het meezit heb ik morgen een eminent 310 , met een oude usa smalstone phaser:biertje:

Afmetingen Eminent 310

Afmetingen Eminent 310

Weet iemand de afmetingen van een Eminent 310? Ik heb ondertussen al kunnen vinden dat ie zo'n 60 kg weegt. Nu ben ik benieuwd of ie achter in een VW Golf zou passen (met de achterbank plat, natuurlijk).

Verder las ik ook ergens op het forum dat er meer Eminents zijn die het string ensemble hebben ingebouwd. Weet iemand daar een overzicht van?

Back