Om 1 of andere reden heb ik iets tegen het gebruik van veel software-instrumenten
door mezelf . Een reden is dat ik er helemaal niet mee overweg kan denk ik

. Ik gebruik Logic als sequencer om mijn sporen en soms patches "aan en over elkaar te plakken" (wav of midi). Soms gebruik ik ook een effectje als een echo ofzo, maar meer niet eigenlijk. Zelfde met fruityloops: ik laad wat drumstelgeluiden, ik programmeer wat loopjes, en die neem ik als wav op. Een beetje pannen van de samples, ook eens een EQ erop maar meer niet in feite. Hele nummers in FL maken is echt niet mijn ding, en logic "wil" ik schijnbaar ook niet voor meer dan knippen en plakken gebruiken. Mijn geluiden wil ik uit het instrument zelf halen, of uit een soundfontbank. Maar dan nog heb ik in een soundfontbank liefst nieuwe geluiden, ofwel de standaard GM selectie. Hele soundfonts die gebouwd zijn om 1 instrument te simuleren wekken weer wat wrevel bij mij als ik ze gebruik. Dan wil ik weer het instrument zelf

. Dat slaat op zich nergens op, want een bank die violen en pauken simuleert doet in feite hetzelfde als een minimoogbank, maar toch houdt iets me dan (soms) tegen.
Raar hoor, en ik weet zelf ook niet echt hoe het komt. Hoe dan ook wil ik iedere noot zelf gespeeld of geprogrammeerd hebben in mijn muziek, waarbij enkel een arpeggiator soms eens door mezelf wordt toegelaten. Standaard drumbegeleidingen gebruiken valt me meestal al te zwaar.
Daarmee wil ik absoluut niemand veroordelen, en mogelijk doe ik het zelf ook in de toekomst. Ik denk dat ik nu eigenlijk gewoon de kennis over mijn eigen instrumenten en speeltechniek wil verbeteren, en daarom wat puristisch bezig ben.

Ik wil voor mezelf bewijzen dat ik met enkel mijn instrumenten en mijn vingers goede resultaten kan krijgen, of eerder ooit zal kunnen krijgen

. Ik moet nog behoorlijk wat leren spelen, en ik moet zeggen dat mijn orgel het oefenen heel wat aangenamer maakt. Ik ga er sneller even achter zitten spelen dan achter enkel het keyboard. Orgels zijn verslavend

.