turtel
ELECTRIC
mooie foto,s , ik heb de speakers eruitgehaald , gewoon doorgeknipt en afgeplakt.
vooral de middelste is flink zwaar, veel succes met de trap
vooral de middelste is flink zwaar, veel succes met de trap

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door wouw
Waarom zitten er trouwens zwarte toetsen op het onderklavier ? Zodra je die wilt bespelen zit je met de rest van je hand tegen het frame van het bovenklavier. Was in de jaren 70 zeker geen probleem ivm de antropometrie van de bespelers destijds ? Heeft Jarre ook maar kleine handjes met korte vingertjes ? Of was het orgel bedoeld voor kinderen ?
In ieder geval zit die ritmebox wel ergonomisch verantwoord in de theatre !
Nog even wat navraag gedaan bij Huib: het blijkt dat een Midi-uit nog wel zal gaan, maar een Midi-in zal niet tot de mogelijkheden behoren (en dat is toch eigenlijk waar het om gaat lijkt mij...):Origineel geplaatst door Hanz
Eerlijk gezegd valt dat me nog dik mee... zou dat geinstalleerd en wel zijn?
Met een midi-interface op 1 klavier (Het bovenste, toch? En dan zelf de registers schakelen) zou ik al enorm content zijn...
Als je meer info hebt, hoor ik het graag!![]()
Het voordeel is dat we dan toch alles zelf met de hand moeten inspelen; Midi moet ons immers niet lui makenJe kunt alleen met extra kontakten op de manualen een midi out maken maar een midi in kan niet. Je zou dan elektronische kontakten in de 310 moeten maken en dat wordt te moeilijk.

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik kon het niet laten; nadat ik op dit forum zoveel interessants had verwerkt over het instrumentarium en technieken van Jarre heb ik mijn favoriete nummer maar eens geprobeerd na te spelen. Puur uit nieuwsgierigheid overigens. Wat die man een kleine 30 jaar geleden heeft gedaan vind ik echt geweldig. Respect voor de eenvoud en klank die overigens niet meevalt te simuleren.
Mijn poging was vooral leerzaam maar zeker niet geslaagd; met de huidige technieken ben ik een eind gekomen maar een groot gemis is o.a. de warmte, en de hoeveelheid aan plugins is veel te verleidelijk (kunst van het weglaten...).
Tot stand gekomen met Reason (eminent/minipops samples) en Nuendo (virtual instruments en mixage).
Oxygene part IV
Origineel geplaatst door jgeers01
@Wouw: wat apart dat de theater toch weer heel anders in mekaar zit dan de gewone versie; ik zal m'n restauratie siteje spoedig aanpassen![]()

Origineel geplaatst door wouw
Mijn orgeltje is kapot: de lage F klinkt als een F, de lage G klinkt als een G :confused:
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Wat is daar kapot aan?
Klonk de F eerst altijd als een A en de G als een C ?

Je zou best eens gelijk kunnen hebbenOrigineel geplaatst door wouw
Misschien is de 310 van Jan Pieter toch een beetje kapot