Eminent Unique 310

heeft het niet te maken met de de filter voor en achter de bbd
heb zelf eens mijn eko tiger duo orgel door een van mijn filters van de modular gedaan (met de juiste niveaus) lage tone geen probleem als normaal, poly hoge tonen, misvorming tot heavy distortion (afhankelijk van welke filter) etc

heeft het niet te maken met de de filter voor en achter de bbd
heb zelf eens mijn eko tiger duo orgel door een van mijn filters van de modular gedaan (met de juiste niveaus) lage tone geen probleem als normaal, poly hoge tonen, misvorming tot heavy distortion (afhankelijk van welke filter) etc

Zou misschien kunnen, maar een filter hoort in principe geen heavy distortion te veroorzaken als het tenminste niet overstuurt wordt. Ook niet op hoge frequenties. :?

poly hoge tones is meer saturatie dan mono denk ik zeker als het door 1 filter gaat, ben niet zo technisch, maar met experimenteren van een orgel door een filter, reageert het raar bij de poly hoge tonen, bij lage tonen vrij normaal, hoge tone + modulatie van bbd geeft misschien een soort fm, maar dat is speculatie van mijn kant

poly hoge tones is meer saturatie dan mono denk ik zeker als het door 1 filter gaat, ben niet zo technisch, maar met experimenteren van een orgel door een filter, reageert het raar bij de poly hoge tonen, bij lage tonen vrij normaal, hoge tone + modulatie van bbd geeft misschien een soort fm, maar dat is speculatie van mijn kant

Misschien is het dan inderdaad een samenwerking van beide wat die bijtonen veroorzaakt. Bedankt voor je reactie.

iemand nog antwoord op deze vraag?
bij het stringensemble:
is het normaal dat de fader - volume lower manual vrij minimaal is als effect? de strings van de lowermanual hier zijn ook bijna ni hoorbaar als ik de sustain knop niet indruk normaal?
alles verder lijk goe te werken, alleen ben ik ni zeker van dit normaal is of niet

veronderstel dat the lower manual iets zachter van geluid is als de upper?

groetjes erwin

Toetscontactjes: even de soldeerbout er tegen aan, verwarmen, als je los laat is het veertje waarschijnlijk al kwart slag gedraaid. Dus alleen de bout er tegen aan, verder niets. Daarna koelt het soldeersel meteen weer en zit het goed. Geen extra soldeersel gebruiken omdat het teveel dan wegdruipt waarmee je problemen krijgt. Kreeg deze tip uit eerste hand van De heer de Bruijn (eminent reparateur).

bedankt, ga ik is doen op een rust moment

vroeg me af of je dit 5 pin connector voor de 3 way output van achter, of je dat nog kan vinden, zo'n cable of dat er een gemakkelijke modificatie voor bestaat of iemand er één heeft met goede uitleg, voor een diy noob
ga volgende week is testen of de extra in en uitgang (die voor tape was bedoeld) of die uitgang beter klnkt dan de hoofdtelefoon uitgang (daar zit een beetje een lfo achtige bijklant erin, kwetterende vogeltjes)

iemand nog antwoord op deze vraag?
bij het stringensemble:
is het normaal dat de fader - volume lower manual vrij minimaal is als effect? de strings van de lowermanual hier zijn ook bijna ni hoorbaar als ik de sustain knop niet indruk normaal?
alles verder lijk goe te werken, alleen ben ik ni zeker van dit normaal is of niet

veronderstel dat the lower manual iets zachter van geluid is als de upper?

groetjes erwin

Hallo Erwin,
nee dat is niet normaal.
Dit kan echter verschillende oorzaken hebben.
1: de fader kan kapot zijn
2: Ic kapot (hadden wij bij de laatste E310 restauratie ook.
Wij restaureren Eminents 310.
voor meer info: eminent310@live.nl
Peter

Back