Wat zijn de gaafste jaren '70 synth-albums?

Re: Wat zijn de gaafste jaren '70 synth-albums?

Origineel geplaatst door Jaydee585
Ben erg benieuwd naar jullie ongezouten kritieken op helden zoals Johan Timman en Future World Orchestra. Heb daar nog steeds vinyl van en kan me herinneren uuuuren te hebben gestaard naar de binnenhoes van Timman, waarin hij bijna verzoop tussen de gigantische Moog-kasten, recorders en effecten. Wat een droomwereld leek dat toen...

Johan Timman had in 1981 een geweldig album met Trip into the body! Ik begrijp dat 'ie zelfs op CD is uitgebracht...
Zie hier

Om nog maar eens een nederlandse synth-grootheid aan het rijtje toe te voegen: Martin Agterberg met The Flyer. Adembenemend...
Zie deze thread

Johan Timman

Johan Timman

AHA!!! Een kenner van eigen bodem!!

Johan Timman ,is een synth crack uit eigen bodem!!
En een bekende van mij!
Is een Volle neef van een vriend van me uit Amsterdam Noord.
johan stond ook in 1979 op de frontcover van MusicMaker!!
Met zijn Moog system 55
HHmmmmmmmm....................da's nog eens een synth pioneer van eigen bodem ,en da's al ver voor Ad Visser zijn Akai Aansloot..........................*D
En een zeer aangenaam persoon.!!

Prima Gast die Timman!!:okdan:

Re: Re: Wat zijn de gaafste jaren '70 synth-albums?

Re: Re: Wat zijn de gaafste jaren '70 synth-albums?

Origineel geplaatst door jgeers01
Johan Timman had in 1981 een geweldig album met Trip into the body! Ik begrijp dat 'ie zelfs op CD is uitgebracht...
Zie hier

Om nog maar eens een nederlandse synth-grootheid aan het rijtje toe te voegen: Martin Agterberg met The Flyer. Adembenemend...
Zie deze thread

Hay

he, bedankt Jigeers

ik wist de titel nog wel Trip in to the Body maar niet de maker
ik vond hem heel goed en ga zeker de cd luisteren

:halleluja

Greetz Turtel8D :okdan:

Re: Johan Timman

Origineel geplaatst door MindBleep
Met zijn Moog system 55

inmod55.jpg

:peukie:

Als we het over vroege synthpioniers uit nederland hebben...
... vergeet Rick van der Linden (Ekseption) niet! (met bijv. het genoemde album "GX-1")

ekspon3.jpg

Analog gear

Analog gear

Goeie reacties allemaal!
Toch vraag ik me af of hardcore gebruikers van de analoge gear niet allemaal hun "maar" kunnen plaatsen bij het feit dat de machines dan misschien allemaal wel heel goed klonken, maar ook altijd aan de lopende band kapot waren, vals, onbetrouwbaar.
Aan de ene kant is er de romantiek van eigenwijze,onbetrouwbare machines, aan de andere kant is dat ook gewoon super-irritant (Ik heb eens een artikel gelezen van Genesis' Tony Banks die voor ieder optreden zijn Mellotron moest repareren).

Re: Analog gear

Re: Analog gear

Origineel geplaatst door Jaydee585
Goeie reacties allemaal!
Toch vraag ik me af of hardcore gebruikers van de analoge gear niet allemaal hun "maar" kunnen plaatsen bij het feit dat de machines dan misschien allemaal wel heel goed klonken, maar ook altijd aan de lopende band kapot waren, vals, onbetrouwbaar.
Aan de ene kant is er de romantiek van eigenwijze,onbetrouwbare machines, aan de andere kant is dat ook gewoon super-irritant (Ik heb eens een artikel gelezen van Genesis' Tony Banks die voor ieder optreden zijn Mellotron moest repareren).

Ik denk wel dat je een punt hebt. Bij mij vertaald zich dat onmiddellijk in respect voor die pioneers. Als je ziet wat je tegenwoordig met een laptopje op een zolderkamertje allemaal kan dan vind ik dat ze in die tijd ongelooflijke prestaties behaalden!

Overigens kan ik mij een concert van Kraftwerk herinneren waarbij de centrale computer ging hangen; oftewel, nu hebben apparaten ook wel hun nukken...

*D

Hay

ik zit trip in to the body te luisteren
ik heb die plaat vroeger helemaal greis gedraaid
voor mij is hij de beste synthman
prachtige muziek

maakt hij nog muziiek?

Greetz Turtel8D

Martin Agterberg

Martin Agterberg

Ik wil graag nog even terugkomen op Martin Agterberg.

Er is erg weinig over Martin Agterberg te vinden als het gaat om de explicitiete synth muziek die hij heeft gemaakt. Persoonlijk vind ik de 2 LP's 'The Flyer' en 'Synshine' juweeltjes en beschouw de man als een persoonlijke synth held :halleluja

Ik heb e.e.a. over hem vermeld op m'n site: http://synthsandstuff.geersingmuziek.nl onder het kopje 'Helden' en luister zelf dan eens naar 'Behind the Mountain'

Origineel geplaatst door MindBleep
En een zeer aangenaam persoon.!!

Prima Gast die Timman!!:okdan:

In een ander draadje was hij wel eens naar voren gekomen.
Alleen wisten we niet wat er van hem terrecht gekomen was.
We hadden zoiets van die was helemaal geflipt en is er nooit meer bovenop gekomen.
Hopelijk dat alles goed met hem is. :)

Origineel geplaatst door Baby Evil
Herbie Hancock's Mwandishi : Sextant
Herbie Hancock : Headhunters, Thrust

baby evil, jij snapt het:mega:

in elke ruimte zou er een afbeelding van herbij moeten zijn met twee kaarsjes en een kussentje voor het dagelijkse gebed.
:halleluja
ik vind overigens dat we het album "manchild" niet mogen vergeten

Space Art

Albums:
-Onyx
-Trip into the Center Head / Head Center
-Playback

Re: Re: Johan Timman

Re: Re: Johan Timman

Origineel geplaatst door fuse
In een ander draadje was hij wel eens naar voren gekomen.
Alleen wisten we niet wat er van hem terrecht gekomen was.
We hadden zoiets van die was helemaal geflipt en is er nooit meer bovenop gekomen.
Hopelijk dat alles goed met hem is. :)

http://www.popinstituut.nl/act_pagina/johan_timman.16997.html

"Biografie
Johan Timman is enige tijd toetsenist van de progressieve supergroep Think Tank. Hij is tevens actief in John Breughel Four (1965), Soft Pillow en Innerminit (1974-1977). Timman maakt in 1981 solo een synthesizeralbum met als thema het menselijk lichaam."

Johan Timman heeft na "Trip into the body" nog in de band van Rob de Nijs gespeeld. Dat is geloof ik het laatste wat van hem bekend is.

Ik mis nog Kraftwerk eigenlijk.
En Riuchi Sakamoto / Yello Magic Orchestra.

Re: Re: Re: Johan Timman

Re: Re: Re: Johan Timman

Origineel geplaatst door Saskija

Johan Timman heeft na "Trip into the body" nog in de band van Rob de Nijs gespeeld. Dat is geloof ik het laatste wat van hem bekend is. [/B]
bij rob de nijs, ha ha ha

Je schuimt marktplaats af
En volgt het dievenspoor
Met synths en sequensers
Hun knoppen op 1 oor
Je tilt de kabels op
En drukt op ied're button
Die in het donker wel durft
Wat overdag niet kan

En bij nacht in de studio hier
Gaat je naam in 't rond
Bij het ronkende getier