Phase57 schreef
... is dit nu een slim van Clavia ? ik moet zeggen dat ik opeens wel zin krijg in zo'n G2, aan de andere kant voel je je wel wat ripped off, wanneer je zo'n ding van 1600euros hebt en dan deze demo ziet denk ik. (edit: mm de rack engine is maar 750euros, nice) ...
Dit is uitermate slim van Clavia!
1 ze maken hiermee goodwill, hetgeen ze relatief weinig kost. Dat hadden ze ook wel nodig na het zo kort op elkaar uitbrengen van de G2 en de G2X.
2 ze vermijden hiermee een behoorlijke hoeveelheid negatieve kritiek. De NM G2, en de NM Classic hiervoor ook al, is geen synthesizer voor iedereen. Als je niet geïnteresseerd bent in geluid ontwerpen, dan moet je een dergelijke syntheziser echt niet kopen. Het enthousiasme van een aantal bekende artiesten heeft een grote groep musici er toe gebracht om een Nord Modular te kopen, maar werd teleurgesteld in de aankoop. Dat geeft negatieve publiciteit. Nu kan een toekomstige koper zonder investering ontdekken of een modulair systeem wel of niets voor hem/haar is.
3 G2, G2X en Engine gebruikers kunnen nu zonder aangesloten te zijn op de synth ook patchen, bv op het werk.
4 deze software is uitermate geschikt voor educatieve doeleinden. Er zijn op het Internet al een grote hoeveelheid artikelen en workshops die de NM Classic als hulpmiddel gebruiken. Deze worden allemaal herschreven voor de G2D. Verder kunnen studenten zo aan een elementaire synthesizer komen.
5 de 'echte' G2 kan natuurlijk veel meer dan deze demo. Vooral de AudioIn over meerdere Slots is perfect voor geluidsbewerkingen. De Vocoder ontbreekt, zo ook de Reverb (gedaan om CPU overload te vermijden) en natuurlijk het hele Midi verhaal: de G2 als centrale sequencer en stuur apparaat voor de andere synths...
6 veel meer sounddesigners kunnen nu participeren in de uitwisseling van Patches via het Internet. De NM Classic had dit aspect in zeer grote mate (meer dan 25 000 Patches beschikbaar) Dit werd door velen als een erg creatieve input ervaren.
Wout
En
NEE, er komst geen VST versie