Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Backdrop
Is er trouwens ergens wat materiaal voor en na het masteren te beluisteren ? Ben wel benieuwd hoeveel het eigenlijk uitmaakt en of dingen die aan de mastering worden toegeschreven eigenlijk al in de mix gedaan zijn.
Origineel geplaatst door Grooveron
Ik wil je wel eens wat toesturen zodat je het verschil hoord
Origineel geplaatst door subhead
Als jou muziek geen zware lows heeft ga je dat niehoren na mastering, mix die shit goed en level hem op op naar -12,5 RMS dan kan je lekker op vakantie met het geld dat je overhoudt.Trouwens als je echt goed wil masteren zoek dan engeland Belgie of als het moet usa. hier klinkt alles plat.
dat wij hier in nederland 1 vd weinige masteringhuizen zijn die hun albums niet plat maken.
he, die heeft laatst ook wat van mij gemastered. yes I like het low and deze has a good mid , it's sounds not dof. Hij is technisch wel goed, maar je moet zelf wel een referentie-cd meenemen van muziek die jijzelf goed gemastered vind klinken. uiteindelijk was 't wel redelijk goed gemastered maar volgens mij zijn er genoeg studio's die hem evenaren voor minder geld.Origineel geplaatst door #JK#
http://www.wisseloordmastering.com/
Darius weet daar vast wel raad mee.
Origineel geplaatst door cirkelzaag
he, die heeft laatst ook wat van mij gemastered. yes I like het low and deze has a good mid , it's sounds not dof. Hij is technisch wel goed, maar je moet zelf wel een referentie-cd meenemen van muziek die jijzelf goed gemastered vind klinken. uiteindelijk was 't wel redelijk goed gemastered maar volgens mij zijn er genoeg studio's die hem evenaren voor minder geld.
Als je boven de middenmoot uit wilt schieten moet je idd toch echt naar 't buitenland, in nederland maken ze er toch vaak een flauwe master van.
Origineel geplaatst door Errol
Toch heb ik alweer zo'n kleine 9000 albums achter mn kiezen dus als je het niet erg vindt, zou ik het prettig vinden als opmerkingen zoals "flauwe master" en dat soort vooroordelen niet over mijn rug worden gemaakt.
had ik het over jou dan? oke dan, 9 van de 10 mensen die zich mastering engineer noemen bakken er nix van. happy? pieter kloos in eindhoven is trouwens wel een meester in het masteren.Origineel geplaatst door Errol
"flauwe master" en dat soort vooroordelen niet over mijn rug worden gemaakt.
en als zij dat nou wel mooi vinden? "te hard?" smaak dude, daar valt niet over te....... .Origineel geplaatst door Errol
En dan nog een opmerking voor studio's. Gebruik geen referentie cd's van deze tijd. Deze zijn namelijk al gemastered (vaak te hard) en dat kan dus nooit een reference zijn voor het mixen.
he, die heeft laatst ook wat van mij gemastered. yes I like het low and deze has a good mid , it's sounds not dof. Hij is technisch wel goed, maar je moet zelf wel een referentie-cd meenemen van muziek die jijzelf goed gemastered vind klinken. uiteindelijk was 't wel redelijk goed gemastered maar volgens mij zijn er genoeg studio's die hem evenaren voor minder geld.
Als je boven de middenmoot uit wilt schieten moet je idd toch echt naar 't buitenland, in nederland maken ze er toch vaak een flauwe master van.
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Je zal het zo wel niet bedoelen, maar nu lijkt het dus alsof jij de complete nederlandse mastering markt vertegenwoordigd.
Denk niet dat cirkelzaag het zo bedoelt wanneer hij zegt "in nederland maken ze er toch vaak een flauwe master van"
en als zij dat nou wel mooi vinden? "te hard?" smaak dude, daar valt niet over te....... .
queens of the stone age...klinkt vet op tv maar niet op je monitoren...prodigy(=te hard gemastered) klinkt ook al ruk op je monitoren maar retevet in de club.
ik probeer je niet te dissen ofzo want voor 90 % ben ik het met je eens.(de beste masters komen eigenlijk uit heeze en/of engeland)![]()
maargoed, offtopic; welke muziek vind jij nou echt goed gemastered?

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Grooveron kan je niet wat plaatsen op het forum? Denk dat veel mensen het interessant zullen vinden om te horen.