mastering studio's.....???

napalmman

Ouwe rot
Hi,

Welke mastering studio's raden jullie mij aan voor rapmuziek. Zware low's en dergelijken....

Bij voorbaat dank.

Er zijn niet veel (goede) mastering studio's in Nederland, maar naast Wisseloord zijn er nog 2 die zeker de moeite waard zijn te checken!

Studio Hilversum (voorheen studio Jules). Hier ben ik geweest en heb ook verschillende masters geluisterd. En van pop / rock tot hiphop / dance, klonk allemaal zeer ok!
http://www.studiohilversum.nl/

The Masters (in Soest) staat ook bekend om hun zeer goede masters.
http://www.themasters.nl/

Meer dan dit op zeer professioneel gebied is er niet in Nederland.

Succes met je keuze!

Ik zou zeggen, pass eens een demo deze kant op...

PB aub.

ja, Errol van Cut 'n Clear

Origineel geplaatst door Septic
Ik zou zeggen, pass eens een demo deze kant op...

PB aub.

Als ik je gear lijst zo bekijk lijkt me masteren op een hoog niveau erg moelijk bij je }:|

M1 Actives van Alesis noem ik nou niet bepaald Mastering rijpe monitoren.
Zeker als je ziet wat hij vraagt (hip hop met veel laag) of mis ik de mastering suite die je hebt in je gearlist.

Ja...maar Cut n Clear is pas 10 januari weer open. Dus ik ben voor als nog wat info aan t verzamelen. En ze aan t afbellen. Errol is 1 van de laatste die ik nog moet horen.

Hartelijk bedankt voor alle reakties....misschien komen er nog een paar op de proppen?

Jongens, ik zit nog lekker in spanje maar ga morgen weer terug naar een (nat?) Amsterdam.

Voor mastering moet je wel rekening houden dat ik de eerste week al propvol zit.
En voor zware lows moet je wel rekening houden dat je die ook echt goed in je muziek hebt gemixed.
Anders kan geen enkel mastering bedrijf daar nog wat aan doen.

Sommige studio´s weten namelijk niet hoe effectief laag moet klinken. Toch JK?8)

Als jou muziek geen zware lows heeft ga je dat niehoren na mastering, mix die shit goed en level hem op op naar -12,5 RMS dan kan je lekker op vakantie met het geld dat je overhoudt.Trouwens als je echt goed wil masteren zoek dan engeland Belgie of als het moet usa. hier klinkt alles plat.

Origineel geplaatst door sander
En er ziten toch ook nog wat professionele masteraars op dit board?

En marc? Bambamstudio? Ik heb toevallig vandaag nog geinformeerd bij hem....... Ik denk dat hij ook wel weet waar die mee bezig is.... Gaat je 75 euro per uur kosten.... Ik heb verder nog nergens anders gekeken maar dit lijkt me een goede prijs.....

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
En marc? Bambamstudio? Ik heb toevallig vandaag nog geinformeerd bij hem....... Ik denk dat hij ook wel weet waar die mee bezig is.... Gaat je 75 euro per uur kosten.... Ik heb verder nog nergens anders gekeken maar dit lijkt me een goede prijs.....

Oef, 75 per uur, da's behoorlijk aan de prijs vind ik.
Of heeft ie z'n Spirits al vervangen door echte monitors ?
En de rest van z'n apparatuur..

En over die link van trash ; ik ben eens met een maat mee geweest naar londen om een d'n'b 12" te masteren op zulke PMC's (ze waren daar wall mounted)....ja daar kun je wel lekker laag of afmixen, ik voelde de baslijn gewoon vanf m'n borstkas via m'n buik nog verder naar onder wandelen....geweldig gevoel 8)
Weet helaas de naam van die mastering studio niet meer,weet nog wel dat het niet goedkoop was daar.

Is er trouwens ergens wat materiaal voor en na het masteren te beluisteren ? Ben wel benieuwd hoeveel het eigenlijk uitmaakt en of dingen die aan de mastering worden toegeschreven eigenlijk al in de mix gedaan zijn.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Oef, 75 per uur, da's behoorlijk aan de prijs vind ik.
Of heeft ie z'n Spirits al vervangen door echte monitors ?
En de rest van z'n apparatuur..

En over die link van trash ; ik ben eens met een maat mee geweest naar londen om een d'n'b 12" te masteren op zulke PMC's (ze waren daar wall mounted)....ja daar kun je wel lekker laag of afmixen, ik voelde de baslijn gewoon vanf m'n borstkas via m'n buik nog verder naar onder wandelen....geweldig gevoel 8)
Weet helaas de naam van die mastering studio niet meer,weet nog wel dat het niet goedkoop was daar.
'
'
Was het the exchange toevallig?

erg duur,maar wel vetjes:D
Veel drum and bass dingen komen daar vandaan.

Een sessie van 30 minuten kost je 150 pounds,dacht ik.
Maar kan het mis hebben.

Verrek ja, the exchange, klopt !
En de prijs klopt volgens mij ook. Ik zat te denken aan 150 gulden (was in '99) maar dat leek me al erg goedkoop, dus het zal idd. wel 150 pond zijn geweest :D
Ze doen er veel d'n'b ja ; die masteraar zei met zo'n vet brits accent, toen 'ie het DATje afspeelde "aye, drum'n'bass, I can do that stuff with my eyes&ears closed"

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Verrek ja, the exchange, klopt !
En de prijs klopt volgens mij ook. Ik zat te denken aan 150 gulden (was in '99) maar dat leek me al erg goedkoop, dus het zal idd. wel 150 pond zijn geweest :D
Ze doen er veel d'n'b ja ; die masteraar zei met zo'n vet brits accent, toen 'ie het DATje afspeelde "aye, drum'n'bass, I can do that stuff with my eyes&ears closed"

Heete hij simon toevallig?:D

Volgens mij wel ja....ben jij daar soms ook geweest ?

Back