Dan moet je Grooveron zelf maar vragen. Hij heeft een goed set oren. Da's het belangrijkste. Afluisteren bij een normaal volume wil ook wel eens helpen als je het zelf wilt gaan doen. Pas op met de goedkopere alles-in-één-kunners-apparaten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door olafmol
misschien heeft het er ook mee te maken dat in NL de basis, nl de mix, niet zo heel denderend is als buiten NL? in mijn ervaring heeft een goede mix voor mastering naar 12" (dan praat ik dus niet over een album) bijna nix meer nodig
Origineel geplaatst door René
Abonneer je op E-dition van Groove, dan hoor je iedere 2 maanden wat deze man kan.![]()
Je kunt ook zijn CD's bestellen, dan krijg je een nog beter beeld.
Origineel geplaatst door René
Dat is inderdaad vaak wel zo. Luister eens naar Italiaanse producties van allerlei soorten muziek. Wat die mensen alleen al met een ProTools systeem kunnen doen is fantastisch. Datzelfde geldt ook voor de Franse en Duitse producties. Als je met masteren nog moet gaan corrigeren, dan kan het soms wel eens te laat zijn. Een goed muzikaal begrip van hard en zacht doet wonderen bij het mixen.
Origineel geplaatst door olafmol
"soms"??????? ik denk: "zeker" ........ als je mix niet goed (genoeg) is dan kan de mastering-engineer de boel ook niet echt meer redden.... veel mensen snappen niet zo goed wat mastering is, en denken dus: "ach, ze fixen het later wel" wat een hele foute gedachte is, je mix moet gewoon al supergoed klinken, zo goed als je maar kunt krijgen.
Origineel geplaatst door trash
Veel?
Alles
Vroeger kon je naar huis om het opnieuw te doen,als er klachten waren
Origineel geplaatst door Grooveron
Niet alles, sommige bands willen juist die wat ongepoleiste klank hebben en letten niet op
bij de opnames, dat kan echt ook zijn charmes hebben.
Origineel geplaatst door Grooveron
Niet alles, sommige bands willen juist die wat ongepoleiste klank hebben en letten niet op
bij de opnames, dat kan echt ook zijn charmes hebben.
wat valt er niet te snappen dan?Origineel geplaatst door Errol
Het is niet erg als je dingen niet snapt maar zeg dat dan gewoon.

Origineel geplaatst door cirkelzaag
wat valt er niet te snappen dan?![]()
http://www.wisseloordmastering.com/gear/gear.htmOrigineel geplaatst door Jan Johnson
Kan me niet voorstellen dat je ze vertellen,we doen wat aan het laag,mid en hoog en kom zo maar weer. Zou ook wel informatief zijn als je wat van je ervaring bij deze studio verteld zodat ook anderen evt. zon studio kunnen meenemen voor de zoektocht naar de beste master in Nederland.
Bedankt.