Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Black Castle
Van mij mag alles. Het gaat om de context waarin je het doet.

:okdan:

Nederlanders die heel Amerikaans willen klinken maar ondertussen taalfouten maken en/of een hollands accent hebben.

De mooiste was dat ene trance/club liedje "Walk on water" wat in het refrein ongeveer klonk als "wakkawadda...jus toe bie wit joe!!". Dit nummer doet het bij mij altijd erg goed als ik weer zin heb om te lachen!

Origineel geplaatst door Nolet
Nederlanders die heel Amerikaans willen klinken maar ondertussen taalfouten maken en/of een hollands accent hebben.

De mooiste was dat ene trance/club liedje "Walk on water" wat in het refrein ongeveer klonk als "wakkawadda...jus toe bie wit joe!!". Dit nummer doet het bij mij altijd erg goed als ik weer zin heb om te lachen!

Milk Inc. dat zijn belgen. Logisch dat je moet lachen. }:| ;)

Re: Re: Re: Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Re: Re: Re: Wat is dat toch lelijk in muziek - thread

Origineel geplaatst door Bartology
Ik snap het, ik was iets ongenuanceerd, hoewel ik pan op hihats vreselijk vind. Ik bedoel uiterst rechts of links.
wat is er wél mooi hard links of rechts gepanned? ;)

- snelle basslijn die precies de lead volgt (vaak gehoord bij pretpunk)
- 909 rides (op iedere stap bijv.)
- zo'n goedkope piano sample die een vloeiend pianostuk speelt (als je een piano wilt gebruiken, neem dan een echte, of een hele goeie sample library!)
- volledig opbouwen zonder lead; break waarin de lead opkomt en vervolgens weer helemaal opbouwen...
- laatste refrein een half nootje hoger
- stoer in de camera kijken en om het hardst roepen dat je 'een eigen willetje hebt':r

Gillende negerinnen met een fucked-up afro.

Ook heel erg. Roffelende 909 snares.

Origineel geplaatst door PIE
Als het nummer z'n climax berijkt het geheel een toonje hoger laten gaan.

man, dat is ZO erug!! ik krijg daar maagkrampen van.

en Tech-House (niet zoals dave angel dat ooit deed, maar zoals ze dat nu doen.) filter dicht, filter open, filter dicht, filter open, hihatje er bij, filter dicht filter open, hihatje weg, filter helemaal dicht, en weer open, en weer hihatje er bij, en dat is dan het hoogte punt van de track ...

{insert voice= Hans Teeuwen} KUT MUZIEK!, dat had met Muziek helemaal niets te maken {/insert voice}

nog een goeie vraag, Welke van alle opgenoemde erge dingen doe je eigenlijk stiekem wel? Ik bedoel maar, iemand moet ze toch doen, anders kenden we ze niet he? HE? kom op, biechten maar jongens ...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
- stoer in de camera kijken en om het hardst roepen dat je 'een eigen willetje hebt':r

Ja, maar dat moet van de platenmaatschappij hoor, dat klinkt stoer en rebels :D

-C-

- Homeboys

En dan vooral het soort dat met hun monotone arytmische gelul niets anders aan de beat toevoegt dan de boodschap dat zij de G zijn en het grootste pistool hebben. :r (Of, in Nederlands equivalent, hard lopen bleren over het leven van de straat vanuit je vinexwoninkje bij paps en mams)

- Tussen iedere kick een reversed kick

- "Let the bass be louder" ed

- Gevoelige liedjes gezongen door gemaakte artiesten, bijgestaan door een heel team van pro's achter de piano en de knoppen.

- Stijlloze trenscovers (gespeeld met 1 vinger en een hoop quantize) met walgelijk veel reverb over de stem

Ja, 't hangt erg van de context af..............

Een gitaarsolo a la Van Halen is vreselijk, maar check bv. eens wat Pink Floyd solo's uit de 70's... die zijn geniaal.
Maar dat komt ook doordat Van Halen zo technisch mogelijk probeert te spelen, terwijl Pink Floyd veel
meer vanuit gevoel speelt.

909 snare roffels zijn idd passé, maar ik heb sowieso weinig met mensen die alles maar uit een 909 halen.
Alsof dat de enige vette bak is voor drums........

Verder zijn natuurlijk die hiphop/rnb ik-kan-me-bek-niet-houden mc's hopeloos.

En ik heb een hekel aan het verkrachten van oude nummers. Dan bedoel ik niet een coole remix, maar
bv. zo'n house versie van Jefferson Airplane - Somebody to Love... schande dat die lui die dat in elkaar
geknutseld hebben er ook nog geld aan verdienen :frons:

@ProtoHuman: 909-rides op elke tel vind ik dan eigenlijk nog wel leuk :D

Origineel geplaatst door trigg
En ik heb een hekel aan het verkrachten van oude nummers. Dan bedoel ik niet een coole remix, maar
bv. zo'n house versie van Jefferson Airplane - Somebody to Love... schande dat die lui die dat in elkaar
geknutseld hebben er ook nog geld aan verdienen :frons:

Helemaal mee eens!

Ik kom niet uit de tijd van de oude versie, maar ken hem wel en vind hem veeeele malen beter dan die mislukte remix.

Waar ik me ook aan erger zijn de intelligente teksten van so-called hiphop nummers tegenwoordig: "Bitch", "Motherfucker", "Bling-bling" enz...

hhmmmzzz...als het zo doorgaat moet je muziek dus A B S O L U U T niet doen :confused:

- Zingen terwijl je het niet kan
- Muziek maken met enkel het doel geld verdienen
- Alleen maar anderen nadoen

Back