Leuke Sampler

geenlidmeer081224b

Gebruik standaard
Ik wou eens weten voor de toekomst (1 jaar wachten) of er goedkope, leuke samplers zijn. Ik heb al gekeken, maar wil zeker geen software sampler. Weet iemand een goedkope sampler?

Laatst gewijzigd:
HAHA die zijn er bergen. Het is goed dat je er nu al over begint, dan kun je je ECHT orienteren in een jaartje tijd. Het zal wel de Korg ES-1 of 2 of 3 of 4 of 5 ofzo worden maar let op, er bestaan ook echte samplers.

Dit kan nog een lange thread worden, hehehe!

Ik heb zelf een Boss sp-202. Niets echt bijzonders maar als je alleen wil sampelen is ie wel goed.
(en heel makkelijk te bedienen). Ik heb die van mij voor 110 gekocht met 4Mb geheugenkaart die overigens wel nodig is als je samples wilt gebruiken die lang duren.

Ik bedoelde daarmee: een goede sampler in rackvorm.

P.S.: Weet iemand hoeveel een rack kost om synths in te plaatsen?

Hoe goedkoop is goedkoop? Een Akai S3000 is bijvoorbeeld best goedkoop, en goed.....

Normaal 200-300 €, bij uitzondering 400 €

BTW, weet iemand een goede hardware sequencer die via MIDI kan opnemen en afspelen. Ik heb namelijk geen 10 handen om synths tegelijk te spelen.

P.S.: Ik heb al drie sterren :P

Re: Leuke Sampler

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik wou eens weten voor de toekomst (1 jaar wachten) of er goedkope, leuke samplers zijn.

Tja, geef eens iets duidelijker aan wat je van een sampler verwacht, wat je er mee denkt te gaan doen,
of er veel geheugen in moet kunnen, Zip/HD intern/extern, SCSI etc, etc.
Wil je samples als een synth kunnen bewerken of alleen maar fragmenten triggeren?

Misschien begin je nu met je ogen te draaien, ik geef alleen al even aan dat je alle kanten op kan.
Ikzelf werk met 4 samplers, deze zijn in de loop van de jaren blijven hangen omdat ze allemaal
wel wat bruikbaars hebben vind ik.
Probeer en ondervind zou ik zeggen.

Kwas ook op zoek
Samplers zijn toch moeilijk te vinde niet ?
Al die oudere van akai , ik vind ze niet hoor

en ben niet voor ebaydingen en Z4 is veeel te duur :(

Samplers zijn toch moeilijk te vinde niet ?
Al die oudere van akai , ik vind ze niet hoor

Da's een grap, of niet? :confused:
Volgens mij is dat het meest gedumpte stuk muziek-hardware, samen met de E-MU's.
Staan alleen op Marktplaats al iets van 25 Akai samplers in alle soorten en maten te koop.

Re: Re: Leuke Sampler

Re: Re: Leuke Sampler

Origineel geplaatst door mikemix
Tja, geef eens iets duidelijker aan wat je van een sampler verwacht, wat je er mee denkt te gaan doen,
of er veel geheugen in moet kunnen, Zip/HD intern/extern, SCSI etc, etc.
Wil je samples als een synth kunnen bewerken of alleen maar fragmenten triggeren?

Misschien begin je nu met je ogen te draaien, ik geef alleen al even aan dat je alle kanten op kan.
Ikzelf werk met 4 samplers, deze zijn in de loop van de jaren blijven hangen omdat ze allemaal
wel wat bruikbaars hebben vind ik.
Probeer en ondervind zou ik zeggen.

Vertel eens wat over de 4 samplers waarmee je wilt werken. Ik zoek een sampler die samples als een synth kan bewerken en hij moet redelijk wat geheugen hebben. Het beste is als hij werkt op geheugenkaartjes of Zip drives.

jawel

moeilijk in winkels

ik wil geen samplers kopen op marktplaats en ebay ,
gedumpte brol van n ander wil k niet kope hoor :r

je weet nooit wat de voormalige eigenaar ermee gedaan heeft
miss heeft hij wel de liefde ermee bedreve
kzeg maar iets

Origineel geplaatst door Rubenes
BTW, weet iemand een goede hardware sequencer die via MIDI kan opnemen en afspelen. Ik heb namelijk geen 10 handen om synths tegelijk te spelen.

P.S.: Ik heb al drie sterren :P

Ik weet niet wat voor een toepassing je voor je sampler in gedachte hebt, maar als je ook een sequencer zoekt, moet je eens naar een akai mpc1000, 2000(XL), 3000, 60, 4000 gaan kijken (afhankelijk van budget en wensen). Sequencer en sampler ineen.

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond

je weet nooit wat de voormalige eigenaar ermee gedaan heeft
miss heeft hij wel de liefde ermee bedreve
kzeg maar iets

:confused:

Back