dancetrack af wat nu?

Origineel geplaatst door gRiMmREaPeR
Hoewel ik normaal ik altijd iedereen aanmoedig om muziek te maken en altijd zeg dat al het begin moeilijk is, wil ik na het beluisteren van de tracks van DJ Discodeluxe, het bekijken van zijn website, en het lezen van zijn postings graag vragen hoe je aan dat enorme ego komt?

enorme ego?

sorry ik begrijp je niet

wat is het probleem of juist niet?

Origineel geplaatst door gRiMmREaPeR
Hoewel ik normaal ik altijd iedereen aanmoedig om muziek te maken en altijd zeg dat al het begin moeilijk is, wil ik na het beluisteren van de tracks van DJ Discodeluxe, het bekijken van zijn website, en het lezen van zijn postings graag vragen hoe je aan dat enorme ego komt?

Attachments

• galaxy.jpg
    galaxy.jpg
    18,7 KB · Bekeken: 75
De MP3 klinkt een beetje alsof ik 'm door een telefoon beluister. Mist idd nogal wat laag. En op zich: tja, aardig gedaan, maar niet heel boeiend of zo. Naar het einde toe wordt -ie ronduit saai. Dat sampletje heb ik na 100x echt wel gehoord. Luister eens naar wat tracks van forumleden en wees dan eens heel eerlijk tegenover jezelf of jouw track echt geen verbetering behoeft voor je voor een release zou gaan.

Maar hey, proberen kan geen kwaad natuurlijk...

Origineel geplaatst door Triphonius Z
De MP3 klinkt een beetje alsof ik 'm door een telefoon beluister. Mist idd nogal wat laag. En op zich: tja, aardig gedaan, maar niet heel boeiend of zo. Naar het einde toe wordt -ie ronduit saai. Dat sampletje heb ik na 100x echt wel gehoord. Luister eens naar wat tracks van forumleden en wees dan eens heel eerlijk tegenover jezelf of jouw track echt geen verbetering behoeft voor je voor een release zou gaan.

Maar hey, proberen kan geen kwaad natuurlijk...

sample is ook door een highpass filter gehaalt .daarna komt de oktaafbass erin.
het is ook een dubversie.
die zijn meestal recht toe recht aan.

ik heb 2 versies de ander is de beachversie.zit iets meer variatie in.
die heb ik laten horen aan bekende dj;s zal niet zeggen wie.
maar die vonden hem goed.

http://home.wanadoo.nl/funkdafunky/...beach mix.mp3

oja even een misverstandje.. ik wil deze tracks niet releasen
ik had de vraag anders moeten stellen

stel je track is klaar wat dan...

denk dat het laag verdwenen is door dat hij geconverteerd is naar een lage mp3

bedankt voor je mening

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ja hij doet 't. Maar ik vraag me af of je met deze track wel wat bereikt. Hij steunt volledig op die supertramp sample, verder gebeurt er eigenlijk nix. En de mix is ook niet echt denderend. Het klinkt op zich wel leuk, maar het is niet iets waar de gemiddelde platenboer op zich te wachten.

Persoonlijk hou ik niet snel van samples gejat van een plaat omdat men vaak eigenlijk gewoon het oorsponkelijke idee jat en daar op verder borduurt wat meestal weinig orgineel is.
Maar dit is wel grappig want er komt in het begin ineens heel iets anders.
Dat is ook gelijk mijn kritiek ik vond de overgang er niet bij passen en het stuk lijkt los te staan van de sample.
Daarna wordt de tweede keer de sample wel heel erg lang uitgemolken.
Daarna komt de sample en dat stuk je van jezelf op een gegeven moment samen en denk je hee dat wordt wat.
Maar uiteindelijk helaas dus niet.
Het is te onsamenhangend waradoor er weinig spanning is.
En de filter op de sample vind ik op sommige plekken niet mooi maar kan een questie van smaak zijn.
Je zou een nummer verwachten in de trend van die sample van Can 'you feel it van de jacksons wat verbouwd was tot een totaal ander nummer met die zangeres waardoor dat juist erg goed werd.
In zo'n geval vind ik bestaande samples van platen geoorloofd omdat het echt iets nieuws creert.
Naar zo iets moet je heen gaan, dit voldoet dus nog niet.
Opnieuw aan sleutelen zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door Exzit
Persoonlijk hou ik niet snel van samples gejat van een plaat omdat men vaak eigenlijk gewoon het oorsponkelijke idee jat en daar op verder borduurt wat meestal weinig orgineel is.
Maar dit is wel grappig want er komt in het begin ineens heel iets anders.
Dat is ook gelijk mijn kritiek ik vond de overgang er niet bij passen en het stuk lijkt los te staan van de sample.
Daarna wordt de tweede keer de sample wel heel erg lang uitgemolken.
Daarna komt de sample en dat stuk je van jezelf op een gegeven moment samen en denk je hee dat wordt wat.
Maar uiteindelijk helaas dus niet.
Het is te onsamenhangend waradoor er weinig spanning is.
En de filter op de sample vind ik op sommige plekken niet mooi maar kan een questie van smaak zijn.
Je zou een nummer verwachten in de trend van die sample van Can 'you feel it van de jacksons wat verbouwd was tot een totaal ander nummer met die zangeres waardoor dat juist erg goed werd.
In zo'n geval vind ik bestaande samples van platen geoorloofd omdat het echt iets nieuws creert.
Naar zo iets moet je heen gaan, dit voldoet dus nog niet.
Opnieuw aan sleutelen zou ik zeggen.

welke overgang bedoel je?
die dx harp arpeggio die over de sample komt?

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik heb 2 versies de ander is de beachversie.zit iets meer variatie in.
die heb ik laten horen aan bekende dj;s zal niet zeggen wie.
maar die vonden hem goed.

Kijk, dat bedoelen ze dus met een groot ego.

Hier geloof ik dus geen reet van want die beach versie is nog slechter dan de eerste versie die je poste. Sorry, maar beide tracks stellen niet veel voor eerlijk gezegd.

Het valt me op dat je al een hoop, niet al te slimme (lees gewoon: domme), opmerkingen geplaatst hebt. Je loopt aardig wat af te bleren in de week dat je op het forum rondstruint, maar ik denk dat het verstandig is als je eens een stapje terug neemt, eens heel kritisch naar je eigen "muziek" luistert, en dan een jaar lang heel heel veel gaat leren van alle kennis die hier bij elkaar komt. Daarna zien we wel weer verder.

Origineel geplaatst door omiel
Kijk, dat bedoelen ze dus met een groot ego.

Hier geloof ik dus geen reet van want die beach versie is nog slechter dan de eerste versie die je poste. Sorry, maar beide tracks stellen niet veel voor eerlijk gezegd.

Het valt me op dat je al een hoop, niet al te slimme (lees gewoon: domme), opmerkingen geplaatst hebt. Je loopt aardig wat af te bleren in de week dat je op het forum rondstruint, maar ik denk dat het verstandig is als je eens een stapje terug neemt, eens heel kritisch naar je eigen "muziek" luistert, en dan een jaar lang heel heel veel gaat leren van alle kennis die hier bij elkaar komt. Daarna zien we wel weer verder.

zien we ?

denk je dat ik mij daar ga druk over maken over jouw reactie dat je het niet gelooft.
ik kan jou niet echt serieus nemen

als jij nou een stapje terug neemt met voorordelen..dan lijkt me dat een beter plan

wat jouw interesses zijn zal ik even opnoemen Interesses Het vrouwtje verwennen

hahahaha

dat jij nou nix anders doet dan op het syntforum rondkijkt en zeikt op in jouw ogen 'nieuwelingen'
ipv muziek maken.

je kan niet eens normaal kritiek leveren dus ...de boell opruien kan je wel ..daar ben je goed in.

oja die ' bekende' DJ was Misja helsloot
hij heeft me doorgestuurd naar Tom de neef..

Gozer,

Ik heb een beetje deze thread doorgelezen en mensen hebben echt gelijk als ze het over je ego hebben. Je praat alsof je al fakking lang in de business meeloopt met tof jargon en dj namen die waarschijnlijk om van je af te komen zeggen dat je nummer goed is. Wees eerlijk, je nummer is echt om te janken man.

Origineel geplaatst door Barteld
Gozer,

Ik heb een beetje deze thread doorgelezen en mensen hebben echt gelijk als ze het over je ego hebben. Je praat alsof je al fakking lang in de business meeloopt met tof jargon en dj namen die waarschijnlijk om van je af te komen zeggen dat je nummer goed is. Wees eerlijk, je nummer is echt om te janken man.

sluit ik me behoorlijk bij aan...

Voor een boer zijn oude koeien niet interessant en voor een vegetarier al helemaal niet.

Waarom worden die oude koeien dan toch uit de sloot gehaald?

Origineel geplaatst door Catalunya
Voor een boer zijn oude koeien niet interessant en voor een vegetarier al helemaal niet.

Waarom worden die oude koeien dan toch uit de sloot gehaald?

Omdat het hoofdstuk nog niet is afgesloten :D

Kutmuziek, net als die pleuris herrie van Prydz. Dat leunt niet alleen op die kutsample, maar ook op die blote wijven clip.

prettig pasen

R

Origineel geplaatst door Arv
Omdat het hoofdstuk nog niet is afgesloten :D

Kutmuziek, net als die pleuris herrie van Prydz. Dat leunt niet alleen op die kutsample, maar ook op die blote wijven clip.

prettig pasen

R

heb het niet gelezen alleen dat preetig pasen stukie

hetzelfde

De gewone versie was al waardeloos, maar die zogenaamde "beach" versie is helemaal verschrikkelijk. Die sample en bassline passen misschien wel bij elkaar, maar zodra die gruwelijk saaie sample er weer in komt, verziek je de boel nog meer. Die toonsoorten passen niet bij elkaar.

Als je hier een track post kun je van iedereen commentaar verwachten. "Niet reageren als je het niets vind" is alleen maar praten in je eigen straatje en blijkbaar wil je alleen positief commentaar horen. Jammer joh.. dat gaat je niet lukken, althans niet met deze track. Om maar niet te spreken over quasi leuke muziekgrapjes in de trant van "ga je huiswerk doen (homework) ahahaha" :gaap:

en toch lijkt het me best wel een toffe peer die dj discodeluxe

we schoppen hem even over de 1000 keer bekeken heen

SCHOP

Ik vind de sample ook niet erg ''op tijd'' geknipt...helaas peanutbutter:kont:

Origineel geplaatst door turtel
en toch lijkt het me best wel een toffe peer die dj discodeluxe

Het is ook niet persoonlijk, het gaat hier om de track.

Back