Owjee heb je er weer zo 1
Sinds het me eerste post is zal ik me even kort voorstellen:
Ik heet Leon, ben 20 jaar en woon in Den Haag.
Ik ben de trotse eigenaar van een prachtige Roland E14 heb tegen de 4 jaar piano (als op een keyboard dus maar ik gebruik alleen toon gedeeltes, een piano was me iets te duur) gespeeld.
Nu ben ik klaar voor iets meer en om me op weg te helpen vond ik dit mooie forum. Merkte ook dat jullie graag hebben dat je eerst even rondzoekt voordat je gelijk gaat vragen en dat heb ik dus gedaan maar blijf met paar vraagjes steken. Als iemand me daar graag mee wilt helpen voordat ik mijn tocht naar de winkel bega.
-Gebruik is zowel thuis als misschien ooit life.
-Veel effecten zijn welkom..
-Muzieksoorten die er zeker in moeten zitten:
-Electronische sounds (loopjes, ook zelf loopjes maken lijkt me leuk.)
-Instrumentaal (klein orkest nabootsen ofzo noem maar wat.)
-Synths!!!!! (als dat al neit onder electronic viel.)
-Budget is 500 - 700 euro...
-Moet samenwerken met me pc!
Door beetje te kijken wat een aantal voorbeelden gebruiken (dark tranquility, nightwish) ben ik al gekomen op aantal modellen:
-Yamaha CS6x (ik denk goed geschikt voor electronische gedeelte)
-Roland XP-30 (nogal instrumentaal als ik zo begrijp.)
-En verscheidene vooral dure Korg modellen! (kunnen alles maar zijn duur.)
Nouw kom ik vaak de term workstation voor zou iemand me die kunnen uitleggen trouwes, en is het echt nodig als je bv gelijk geluid uit je synth wil hebben en het componeren etc op je computer doet???
Hopelijk iemand die kan helpen en sorry als de vragen nogal typisch zijn

Sinds het me eerste post is zal ik me even kort voorstellen:
Ik heet Leon, ben 20 jaar en woon in Den Haag.
Ik ben de trotse eigenaar van een prachtige Roland E14 heb tegen de 4 jaar piano (als op een keyboard dus maar ik gebruik alleen toon gedeeltes, een piano was me iets te duur) gespeeld.
Nu ben ik klaar voor iets meer en om me op weg te helpen vond ik dit mooie forum. Merkte ook dat jullie graag hebben dat je eerst even rondzoekt voordat je gelijk gaat vragen en dat heb ik dus gedaan maar blijf met paar vraagjes steken. Als iemand me daar graag mee wilt helpen voordat ik mijn tocht naar de winkel bega.
-Gebruik is zowel thuis als misschien ooit life.
-Veel effecten zijn welkom..
-Muzieksoorten die er zeker in moeten zitten:
-Electronische sounds (loopjes, ook zelf loopjes maken lijkt me leuk.)
-Instrumentaal (klein orkest nabootsen ofzo noem maar wat.)
-Synths!!!!! (als dat al neit onder electronic viel.)
-Budget is 500 - 700 euro...
-Moet samenwerken met me pc!
Door beetje te kijken wat een aantal voorbeelden gebruiken (dark tranquility, nightwish) ben ik al gekomen op aantal modellen:
-Yamaha CS6x (ik denk goed geschikt voor electronische gedeelte)
-Roland XP-30 (nogal instrumentaal als ik zo begrijp.)
-En verscheidene vooral dure Korg modellen! (kunnen alles maar zijn duur.)
Nouw kom ik vaak de term workstation voor zou iemand me die kunnen uitleggen trouwes, en is het echt nodig als je bv gelijk geluid uit je synth wil hebben en het componeren etc op je computer doet???
Hopelijk iemand die kan helpen en sorry als de vragen nogal typisch zijn

.