Ik was afgelopen vrijdagavond in het Utrechtse plaatsje U ff een bekende popzaal binnengewandeld om naar een optreden van Stein te kijken....voordat Stein begon draaide er een electro-DJ (als ik me niet vergis heette ie Terry Toner) en op een gegeven moment kreeg ik toch sterk het donkerbruine vermoeden dat de DJ keihard aan het playbacken was..... zelden tot nooit hoorde ik zo'n strakke en flawless mix, zonder ook maar enige tempo-correcties, volume-verschillen, foutjes etc..... bij nader onderzoek stonden er toch echt wel wat platentassen en dook de DJ af en toe ook nog naar beneden, en wisselde een plaat van de draaitafel...maar dat ging allemaal wel heeeeeeeeeel snel, hij hoefde niet te zoeken, en de pitch goedzetten leek binnen 2,5 milisecond gefixed te zijn ... nou ben ik zelf ook wel vrij vlot in beatmatchen maar dit ging wel erg ver......
ik heb wel es wat geruchten her en der gehoord over playbackende DJ's, maar dat ging volgens mij altijd over van die stadion-acts.....het zal toch niet echt waar zijn dat er tegenwoordig ook DJ's zo'n truukje doen met het publiek 2 meter van zich af in een zaal voor een paar honderd mensen ?????????????
ik heb wel es wat geruchten her en der gehoord over playbackende DJ's, maar dat ging volgens mij altijd over van die stadion-acts.....het zal toch niet echt waar zijn dat er tegenwoordig ook DJ's zo'n truukje doen met het publiek 2 meter van zich af in een zaal voor een paar honderd mensen ?????????????
Waaronder ik.