depeche mode

Zo zo, iemand die ook goed op de hoogte is van DM....
Toppie om meer Devotees te zien in Nederland.... ze zijn er dus toch nog wel... :biertje:

Voor mijn eigen producties is DM toch wel een van mijn zo niet het grootste voorbeeld....

Stay Devoted!!!

CP

Let me take you on a trip
Around the world and back
And you won't have to move
You just sit still
Let me take you on a trip

Liefde voor Depeche Mode begon gewoon al meteen vanaf het begin in de jaren 80. Synthesizer pop muziek was toen nog zo ontzettend nieuw en spannend! Wow, krijg kriebels als ik er aan terug denk. Voor mij blijven Depeche Mode (samen met OMD, New Order, en enkele andere) gewoon ALL TIME FAVORITS!

Eric

Hoe zit dat dan met Vince Clark? die heeft toch ook met Depeche mode gewerkt? en een gigantische studio genaamd B4 in een zelf-ontworpen sterrekijker-achtig gebouw.
of zit ik dingen door elkaar te halen. Dit had ik gelezen in interface nr. 51 (interface.nl >> oude nummers)

heeft iemand die dingen wel eens gehoord die Alan Wilder heeft gedaan als Recoil? vast wel. echt supercool ook.
die sound van die gast! geniaal...

Vince heeft in het begin bij de band gezeten. En volgens mij ook (gedeeltelijk) compositie credits voor 'I just can get enough'.
Weet eigenlijk niet waarom hij uit de band is gegaan/gezet. Wel dat ze daarna qua synths een hele andere richting uit zijn gegaan.

vince heeft de volledige eerste LP geschreven en is nadien uit de band gestapt om andere dingen te gaan doen (yazoo, the assembly)

Just can't get enough is totaal door Vince Clarke geschreven. Ik vond van de week een radio interview op internet over de release van exciter en de geschiedenis van Depeche Mode. De reden waarom hij de band verliet was, omdat iedereen nogal arrogant werd en hun eigen belangen gingen volgen. Ook al de aandacht die op hem afkwam werd hem te veel. Helaas doet de link het niet meer.

Die studio heeft overigens 37B.

newe-8.jpg

newe-9.jpg

Net zoiets als teletubbies, maar dan anders. :)

Maar zat net nog naar 'speak & spell' te luisteren. Inderdaad allemaal erg Vince achtig ja. (of was dat niet hun allereerste LP?)

dat is de eerste..en is zeker "vince-like" want die is gewoon verslaafd aan alles wat analoog is

yep, sorry, was die vergeten...ken natuurlijk niet elke hoes uit het hoofd :-) ... vind zelf (van die periode) de remix van photographic (of zoals ie op de groene live staat) het betere werk

Photographic Live versie is helemaal top!!!

En wat dachten jullie van een aantal helemaal te gekker B versies..... zoals Black Day, Dangerous, Death's Door, Happiest Girl, I Sometimes Wish I Was Dead, Sea Of Sin....... allemaal erg goede nummers .....

Ik heb trouwens nog ooit eens via via een aantal tapes gekregen (kwaliteit is echter niet zo best) waaronder eentje met Martin die in een hotelkamer in Londen samen met wat crew leden allerlei deuntjes op de piano aan het pielen is.... echt heel errug grappig om te horen..... bijna Martin op zijn best....
:kroon:

Als er interesse is voor die tapes kunnen we misschien wel wat regelen....

CP

Origineel geplaatst door svenn
yep, sorry, was die vergeten...ken natuurlijk niet elke hoes uit het hoofd :-)

Ken je niet elke hoes uit je hoofd????? >:|

CP

Hey Camiel Toe.....

Heb jij verder al wat gehoord van de twee solo projecten (Dave en Martin)...... wat is de status???

CP

DP is echt top all the way. Hoef ik niets meer aan toe te voegen.

En oh, die studio van Vince moet toch ieder weldenkend mens doen kwijlen van genot. Mijn zolderkamertje kan daar niet tegenop hoor :)

Depeche Mode is al meer dan 20 jaar absolute top.

Cubik_Planet: naar welk concert van DM ben je als laatste geweest? Naar nedrland komen ze al jaren niet meer!

Cyan_cricle: Alan Wilder of Recoil: luister eens naar Stalker van de CD Unsound Methods. Indringende muziek. De laatste CD is in het algemeen wat minder maar er staan toch weer juweeltjes op.

Back