depeche mode

Depeche Mode is STOER 8)

Heb ook beide ''the singles'' cd's en die zijn VET!!
Ook Exciter is zeer lekker vooral nummertje 5 (als ik me niet vergis) ''We are the dead at night'' waarrrgghhh die synths
gewoon lekker :{

Ook leuk om te weten is dat ze op Exciter software en hardware hebben gecombineerd in bijvoorbeeld ''Comatose'' hebben ze de PPG wave van Steinberg gebruikt :D

DM :W

Goed dat dit topic er is, ik vind er echt geen reet aan. Vreselijk gewoon. Ik krijg ook kippevel van hun muziek. Kan het af?
Hehe.. nee. zonder dollen, echt heel erg vreselijk en niet om aan te horen vind ik ze, depri-tering herrie.

Zo.. en dat vind ik al jaren, goed dat dit topic er is, heb ik dit eindelijk eens kunnen zeggen.
Over stoer gesproken...mm..vind ik ook niet echt.
Ozric Tentacles vind ik heel gaaf, maar stoer vind ik zelfs hen niet. Wel lachen. U2 is stoer, de Stones etc..
Maar Depeche Mode ..neuh.. sorry voor bij wie dit in verkeerd keelgat vliegt, maar dit vind ik echt heel lekker om eens te kunnen zeggen, wat een herrie. :biertje:

Origineel geplaatst door EDP
hmm depeche mode is een van de weinige bands waarbij ik van sommige nummers nog steeds kippevel kan krijgen. blijft voor mij geweldig dus

Ik vond hen vooral in het begin goed, toen Vince Clarke er de plak zwaaide. Hij werkte de volledige songs uit. Wat ik daarbij wel leuk vond is dat zij bij optredens de drums op een bandopnemer hadden staan en daar bij speelden. Hun latere werk klonk naar mijn mening te koud en kil, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk.

Ze zijn wel pioniers wat betreft geluid-muziek combinatie. Ook al ben ik geen enorm grote fan, samen met OMD en later ook de Pet Shop Boys hebben ze toch wel een belangrijke stempel op de synthpop uit de jaren 80 gedrukt.

:doei:

Veel van het oude werk (rond 1981) dat niet is uitgebracht maar alleen 'live' ten gehore werd gebracht, is later verwerkt in nummers van Yazoo.

Oh, en demian, het is gewoon jouw mening, dus het schiet bij mij niet in het verkeerde keelgat. Wat ik alleen vind is dat veel mensen zeggen dat het depressieve muziek is, terwijl ze nooit goed geluisterd hebben. Met name omdat de Nederlandse media (als ze al er al over schrijven) dit ook roept, denk ik altijd maar weer: ja hoor, vorm je mening nou eens zelf. Als je de teksten eens goed bekijkt (kijk eens naar de tekst van 'Home'), zul je merken dat er best wel een hoop positiviteit in zit. En de 'sound'? Tja, dat blijft een kwestie van smaak. Je kunt anders niet ontkennen dat ze een geheel eigen geluid hebben en gewoon doen waar ze zelf zin in hebben in plaats van trends te volgen. Is dat niet het belangrijkste van muziek maken?

Hmz.. Een goeie vriend van mij is fan van Depeche Mode, hij vind het fantastisch.
Ik lees vrijwel geen mag's en weet eigenlijk helemaal niks van Depeche Mode. Mijn mening is zeker wel mijn mening, ik laat me vrijwel niet beinvloeden door de mening van een ander daar ben ik te eigenwijs voor.
Ik luister al helemaal nooit naar teksten, zelfs niet naar die van Frank Zappa, wat een band te vertellen heeft interesseert me echt helemaal niets, waar het mij om gaat is de klank.
Ik luister voornamelijk instrumentale muziek, Klassiek, Reggae, Dub, Funk, Soul, Jazz, Fusion, Psychedelic, Trip-Hop, you name it, maar geen Depeche Mode.
Ik luister niet naar de teksten, maar alleen naar de sound.

Die van Depeche Mode vind ik gewoon niet mooi, ik wordt er niet vrolijk van, het swingt niet, niet dansbaar, het is geen gezellige muziek voor op de achtergrond, het is gewoon 'drama'.
Over de artistieke waarde van Depeche Mode kan ik weinig zeggen omdat ik te bevooroordeeld ben, maar het zal best een topper van een band zijn, ik hou gewoon niet van de klank, zo simpel is het.

Maar nogmaals dat is wat ik er van vind, is gewoon niet mijn smaak, en hun teksten zullen ijzersterk zijn, maar ik luister er niet naar. stom misschien, maar zo is het. En ze hebben zeker een eigen stijl maar als ik hen hoor zet ik het gelijk af. :biertje:

- edit -

ik zeg dit niet om te flamen, maar ik kan echt niet tegen hun muziek, maar het is goed dat ze er zijn. Diversiteit is wat de wereld nodig heeft om verder te komen.

Origineel geplaatst door demian
Hmz.. Een goeie vriend van mij is fan van Depeche Mode, hij vind het fantastisch.
Ik lees vrijwel geen mag's en weet eigenlijk helemaal niks van Depeche Mode. Mijn mening is zeker wel mijn mening, ik laat me vrijwel niet beinvloeden door de mening van een ander daar ben ik te eigenwijs voor.
Ik luister al helemaal nooit naar teksten, zelfs niet naar die van Frank Zappa, wat een band te vertellen heeft interesseert me echt helemaal niets, waar het mij om gaat is de klank.
Ik luister voornamelijk instrumentale muziek, Klassiek, Reggae, Dub, Funk, Soul, Jazz, Fusion, Psychedelic, Trip-Hop, you name it, maar geen Depeche Mode.
Ik luister niet naar de teksten, maar alleen naar de sound.

Die van Depeche Mode vind ik gewoon niet mooi, ik wordt er niet vrolijk van, het swingt niet, niet dansbaar, het is geen gezellige muziek voor op de achtergrond, het is gewoon 'drama'.
Over de artistieke waarde van Depeche Mode kan ik weinig zeggen omdat ik te bevooroordeeld ben, maar het zal best een topper van een band zijn, ik hou gewoon niet van de klank, zo simpel is het.

Maar nogmaals dat is wat ik er van vind, is gewoon niet mijn smaak, en hun teksten zullen ijzersterk zijn, maar ik luister er niet naar. stom misschien, maar zo is het. En ze hebben zeker een eigen stijl maar als ik hen hoor zet ik het gelijk af. :biertje:

- edit -

ik zeg dit niet om te flamen, maar ik kan echt niet tegen hun muziek, maar het is goed dat ze er zijn. Diversiteit is wat de wereld nodig heeft om verder te komen.

Da's in ieder geval eerlijk :okdan:

Tsja, over smaak valt niet te twisten.

Maar ok al kan de muziek helemaal niks zijn. Als het goed gemaakt is en lekker klinkt kan ik het best wel waarderen.
En da's ook een van de pluspunten van DM. Ze zijn wat dat betreft gewoon top. Het zijn gewoon vakmensen die weten dat je nog meer vakmensen nodig hebt om een goed iets neer te zetten.
Daardoor krijgt hun werk blijvende waarde en in de commerciele bizz is dat niet altijd zo even vanzelfsprekend.

Vond de aller-eerste elpee wel leuk, maar ik vond OMD ook leuk (electricity!) maar toch, luisterde destijds meer naar Fad Gadget, en obscuurdere bandjes zoals Cabaret Voltaire (no escape!)

Vindt de cover van Personal Jesus van Johnny Cash wel helemaal fantastisch...

Toevallig kwam ik laatst (week of 2 geleden) tijdens het zappen nog een live concert van DM tegen op MTV.
Was niet onaardig. Het viel me vooral op dat ze best nog vaak een gitaar gebruiken.

DM's Music For The Masses album rules!

B000002LCI.01.LZZZZZZZ.jpg

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, over smaak valt niet te twisten.
Als het goed gemaakt is en lekker klinkt kan ik het best wel waarderen.

Yep,

Maar getverdemme altijd die pseudo-depressieve-gaat over liefde en ellende ik voel me zo slecht ik kan niet zonder jou teksten...:r :r

Ik hou sowieso niet van teksten in muziek...dat haalt de aandacht weg van de sound...

Origineel geplaatst door Bass
Yep,

Maar getverdemme altijd die pseudo-depressieve-gaat over liefde en ellende ik voel me zo slecht ik kan niet zonder jou teksten...:r :r

Ik hou sowieso niet van teksten in muziek...dat haalt de aandacht weg van de sound...

Soms vraag ik me wel eens af wat jij nou wel leuk vindt.

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Soms vraag ik me wel eens af wat jij nou wel leuk vindt.

Genoeg...:

Nou nog 1 keer :

Chemical Brothers van voor 2003
Prodigy (bestaan ze nog ??)
Garbage
Vele 80s/90s
Abba
Kraftwerk
Jarre
Loreena McKennitt
Trevor Horn producties

etc...maargoed dat is een ander topic

Origineel geplaatst door Bass

Ik neem aan dat je dan alleen de instrumentale mixen van Abba tracks waardeert? :Z

Zag laatst het solo album van de zanger in de winkel liggen.
En ik had zoiets van 'moet kunnen'. En nog geen miskoop ook niet.
Bleek dat er nog een DVD bij zat.
En een paar van die filmpjes erop (soort making of) zijn verdraaide grappig.
Die gast is echt een beetje wazig hoor. Snap niet dat hij toestemming gegeven heeft om dat op die DVD te zetten. Maar wel waarom hij aan de angeldust is gegaan.

sorry moester gewoon uit
1)aphex twin/david bowie/astrobotnia
2)cylob /wagon christ/brian eno
3)autechre
4)mu-ziq
5) kraftwerk /the orb
6)can
7)sonic youth
8)stone roses
9)happy mondays
10)the tall lad aka (cu)-mat

Remasters

Remasters

Zo ik heb tot nu toe alle remasters gekocht en wat klinkt hun muziek in 5.1 toch geweldig. Ook erg goed zijn de filmpjes op alle DVD's over hoe het betreffede album tot stand is gekomen. Zeker in de beginjaren (vanaf 1983, dus Construction time again) waren ze toch echt wel pioniers op het gebied van sampling.

Iemand ook nog dat stuk gelezen in de Sound on Sound over hoe People are People was opgenomen?

Back