pro tools vraag

Origineel geplaatst door Digimod
Klopt met twee sporen zal je geen verschil merken, ga je echter met 24 sporen en meer
opnemen en wil je daar ook nog eens controle over hebben dan heb je een probleem.
Het is allemaal leuk en aardig die Nuendo/RME adat kaartje/converters etc maar
als het op het echte werk aankomt dan schiet je gewoon te kort.

Voor in je home studio maakt het
niet uit dan voldoen Nuendo/RME adat kaartje/converters prima zolang je maar
geen gekke dingen gaat doen

In welke tijd leef jij nog?

Ik las pas nog van een producer van Shania Twain dat die maar eventjes 450 audio tracks met z'n Nuendo rig aankan! In Nashville zit iedereen naar't schijnt op Nuendo. Straks ga je nog beweren dat Digidesign ooit kwaliteits AD/DA converters gemaakt heeft? Een Lavry, Apogee of ... converter kan je ook aan een native systeem koppelen hoor?

Elk systeem heeft zo z'n voor en nadelen.

Moest ik een commerciele studio hebben zou ik misschien ook wel voor Protools kiezen , maar zeggen dat Cubase of Nuendo zogezegd op meer professioneel gebied niet voldoen, dan weet je toch echt niet wat je zegt denk ik!

Koop een deftige PC + Cubase/nuendo & 2x een UAD studio pack of koop een apple dual g5 + logic/protools le & 2x een UAD studio pack en gaan met die banaan.

15.000 voor een tdm systeem in een homestudio? als je geld teveel hebt/of waardevolle producties gaat uitgeven komende tijd is het te overwegen,zoniet dan zou ik me toch eens ernstig gaan afvragen of ik niet wat uit me slof geschoten ben.

Origineel geplaatst door Toon

Ik las pas nog van een producer van Shania Twain dat die maar eventjes 450 audio tracks met z'n Nuendo rig aankan! In Nashville zit iedereen naar't schijnt op Nuendo. Straks ga je nog beweren dat Digidesign ooit kwaliteits AD/DA converters gemaakt heeft? Een Lavry, Apogee of ... converter kan je ook aan een native systeem koppelen hoor?

Moest ik een commerciele studio hebben zou ik misschien ook wel voor Protools kiezen , maar zeggen dat Cubase of Nuendo zogezegd op meer professioneel gebied niet voldoen, dan weet je toch echt niet wat je zegt denk ik!

Nuendo is gewoon even een hype , je moet alles eens proberen niet dan
de meeste komen gewoon weer terug op hun oude systeem.
even een uitstapje doen dat mag best...

Die producer van Shania is toch gewoon d'r man?
In de trend van "Lieverd zing nu eens een keer wat anders dan country"
(had hij het maar nooit gevraagd)

Maar 450 sporen? Waar hebbie dat ik godesnaam voor nodig?
Dan verdien je tenminste je sporen!
Zal wel een heftige raid achter hangen dan.

Ik weet niet wat je verstaat onder professioneel maar daar is nog al een verschil in.

Wil je echter naar jaren nog steeds plezier hebben van je hard en software dan zit
je bij Digidesign wel goed.

Ik moest geloof ik als ik van protools tdm/mix naar hd wilde een kleine 10.000,- betalen voor de hardware upgrade.
Nou zeker, ik had er een hoop plezier van. goeie investering hoor.

En daarom is dit de grappigste maar helaas meest onware opmerking die ik tot nu toe op dit forum heb gelezen.

Beste digimod, je doet de plaats waar je woont eer aan. Utrecht - Domstad8)

Origineel geplaatst door fuse
Die producer van Shania is toch gewoon d'r man?
In de trend van "Lieverd zing nu eens een keer wat anders dan country"
(had hij het maar nooit gevraagd)

Maar 450 sporen? Waar hebbie dat ik godesnaam voor nodig?
Dan verdien je tenminste je sporen!
Zal wel een heftige raid achter hangen dan.

klopt Robert "Mutt" of zoiets , Trouwens hij heeft ook gewerkt of werkt nog steeds met Protools

Origineel geplaatst door Errol
Ik moest geloof ik als ik van protools tdm/mix naar hd wilde een kleine 10.000,- betalen voor de hardware upgrade.
Nou zeker, ik had er een hoop plezier van. goeie investering hoor.

En daarom is dit de grappigste maar helaas meest onware opmerking die ik tot nu toe op dit forum heb gelezen.

Beste digimod, je doet de plaats waar je woont eer aan. Utrecht - Domstad8)

Wie heeft het hier over een upgrade :confused:

Als je nu een protools HD systeem koopt die gaat jaren mee.

Trouwens niemand verplicht je om een upgrade te maken .
Je hebt mensen die draaien nog steeds een oude protools systeem met
veel plezier.

Als je nu een protools HD systeem koopt die gaat jaren mee.

Trouwens niemand verplicht je om een upgrade te maken .
Je hebt mensen die draaien nog steeds een oude protools systeem met
veel plezier.

Beste Digimod,

Alles gaat jaren mee dus ook nuendo en rme of lynx kaarten.

Maar ik denk toch dat, vanwege mijn mastering bezigheden ik meer protools mixen hoor dan jij.
Dus praat ik ook met de gebruikers.
Tot nu toe is het een feit dat ze over het algemeen bijna allemaal niet tevreden zijn met hun eindgeluid.
Dat zijn dan wel de jongens die intern in digi-hd mixen, dus zonder gebruik te maken van outboard gear of een analoge mixer.

De mixen van de jongens die hun ProtoolsHD mixen wel goed vinden klinken zijn wat mij betreft een beetje doof want ik heb tijdens het masteren van hun werk veel meer tijd nodig om het aangenaam te krijgen.
Toch als ze een beetje openstaan voor kritiek dan horen ze het uiteindelijk ook wel.
Maar ja, het is natuurlijk zwaar klote als je voor een kleine E. 20.000,- hebt geinvesteerd in een systeem wat geluidsmatig onderdoet voor goedkopere systemen.

Maare digimod, doe iedereen hier op het forum nou eens een plezier en gedraag je eens als een echte pro ipv een dombo.8)

ik zit deze thread nu al een tijdje aantekijken. er wordt iets echt vergeten hier heb ik het idee. of protools goed is of niet even buitenbeschouwing, maar een reden dat studios protools gebruiken is ook vanwege het feit dat het zo ongelooflijk makkeljik uitwisselbaar is. zowel binnen een bedrijf als daarbuiten. het bedrijf waar ik nu werk zijn er twee studios en een workstation. alle met protools. tdm digi 002 en mbox. en er wordt heel wat afgewisseld van computer. ook werk ik soms thuis (digi 002). dat gaat behoorlijk lastig wanneer je specifieke outboard hebt.

ten tweede en dit heeft een klein beetje te maken met het eerste. is de snelheid waarmee gewerkt moet worden soms. zeker in de commercial gebied waar ik werkzaam ben. soms zijn er hele korte deadlines. en projecten lopen door elkaar. daarbij zijn de bedrijfjes die dit soort werk doen relatief klein en is er geen geld voor dure outboard. bij ons is er voornamelijk geinversteerd in pre amps en dat soort dingen. De mastering gebeurt ook bij ons.

Origineel geplaatst door Errol
Beste Digimod,

Alles gaat jaren mee dus ook nuendo en rme of lynx kaarten.

Maar ik denk toch dat, vanwege mijn mastering bezigheden ik meer protools mixen hoor dan jij.
Dus praat ik ook met de gebruikers.
Tot nu toe is het een feit dat ze over het algemeen bijna allemaal niet tevreden zijn met hun eindgeluid.
Dat zijn dan wel de jongens die intern in digi-hd mixen, dus zonder gebruik te maken van outboard gear of een analoge mixer.

De mixen van de jongens die hun ProtoolsHD mixen wel goed vinden klinken zijn wat mij betreft een beetje doof want ik heb tijdens het masteren van hun werk veel meer tijd nodig om het aangenaam te krijgen.
Toch als ze een beetje openstaan voor kritiek dan horen ze het uiteindelijk ook wel.
Maar ja, het is natuurlijk zwaar klote als je voor een kleine E. 20.000,- hebt geinvesteerd in een systeem wat geluidsmatig onderdoet voor goedkopere systemen.

Maare digimod, doe iedereen hier op het forum nou eens een plezier en gedraag je eens als een echte pro ipv een dombo.8)

Als je bytonstudios als referentie geeft dan weet ik genoeg wat jij onder professioneel verstaat.

Blijkt maar weer tot je in een heel andere wereld leeft , ik zou je een advies geven om eens uit die bouwkeet te komen dan kom je meer onder de mensen die echt professioneel bezig zijn
maar daar kom je niet weg met "Maar ik denk toch dat, vanwege mijn mastering bezigheden ik
meer protools mixen hoor dan jij"
of van "De mixen van de jongens die hun ProtoolsHD mixen wel goed vinden klinken zijn wat mij betreft een beetje doof want ik heb tijdens het masteren van hun werk veel meer tijd nodig om het aangenaam te krijgen" of deze "Maar ja, het is natuurlijk zwaar klote als je voor een kleine E. 20.000,- hebt geinvesteerd in een systeem wat geluidsmatig onderdoet voor goedkopere systemen."
Ik ga ook met collega's om die met Cubase of Nuendo werken maar die halen het niet in
hun hoofd om deze opmerkingen te plaatsen of je moet het heel hoog in je bol hebben maar
dat zijn meestal niet de mensen waar ik mee om ga.

Maare digimod, doe iedereen hier op het forum nou eens een plezier en gedraag je eens als een echte pro ipv een dombo.

Ik een Pro, nee hoor ben gewoon een hobbyist die het leuk vind om voor professionele mensen
muziek te maken en die weten waar ze me bezig zijn.
Ik heb veel waardering voor deze mensen omdat ze heel gewoon zijn net als ieder ander
maar veel verstand hebben van hun vak.
en dat maakt het verschil tussen mensen die professioneel zijn en die professional willen lijken

Hmm, in de meeste threads van jouw zie ik je altijd Cubase/Nuendo veroordelen. Als je dan ook maar ergens in de verdediging moet gaan gaat het altijd over "je vrienden of de industrie dit of dat " ... . Oh wee als iemand maar iets zegt over een systeem dat 10000€ kost , want dat systeem zal altijd beter zijn dan iets buggie en ... dat Steinberg maakt.

Volgens mij begrijp jij eigenlijk geen bal van hoe digitale systemen werken? Anders zou je zo geen domme dingen zeggen over kwaliteit van Native DAW's.

Als je echt denkt dat een systeem beter klinkt omdat het duurder is, beter is omdat iedereen het gebruikt, ...

dan denk je idd zoals de meeste "sound engineers" in de PRO wereld , wanneer ze een kabeltje moeten solderen moeten ze naar hun technieker bellen, van Nyquist hebben ze nog nooit gehoord, meestal hebben ze nog nooit een computer in mekaar moeten steken,

zielige mensen zijn dat !

Hmm, in de meeste threads van jouw zie ik je altijd Cubase/Nuendo veroordelen. Als je dan ook maar ergens in de verdediging moet gaan gaat het altijd over "je vrienden of de industrie dit of dat " ... . Oh wee als iemand maar iets zegt over een systeem dat 10000€ kost , want dat systeem zal altijd beter zijn dan iets buggie en ... dat Steinberg maakt.

Volgens mij begrijp jij eigenlijk geen bal van hoe digitale systemen werken? Anders zou je zo geen domme dingen zeggen over kwaliteit van Native DAW's.

Als je echt denkt dat een systeem beter klinkt omdat het duurder, beter is omdat iedereen het gebruikt, ...

dan denk je idd zoals de meeste "sound engineers" in de PRO wereld , wanneer ze een kabeltje moeten solderen moeten ze naar hun technieker bellen, van Nyquist hebben ze nog nooit gehoord, meestal hebben ze nog nooit een computer in mekaar moeten steken,

zielige mensen zijn dat !

Ik heb het niet hier over Meneer Toon http://www.protools.be/
maar over Protools van Digidesign..

Wel even bij de les blijven :geslaagd:

Ik heb het niet hier over Meneer Toon http://www.protools.be/
maar over Protools van Digidesign..

Wel even bij de les blijven :geslaagd:

Ja we weten ondertussen wel dat jij niks beters kunt verzinnen :confused:

Even een korte resume van vorige Protools reldraden (of soorgelijke) waar Digimod deel aan heeft genomen.
https://www.synthforum.nl/forums/se...id=924827&sortby=lastpost&sortorder=ascending
Ik zou zeggen, lees ze even door en dan scheelt weer een heel gedoe hier.

Maar mogen wij nu concluderen dat een 10 of 15k€ spenderen voor een DAW voor een homestudio ietwat aan de ruime kant is?

Koop een Mac/PC, een defige geluidsinterface en Logic/Cubase/Nuendo/Sonar/DP en scoor een dikke vette hit.
Komt die SSL tafel van 2M ook nog wel eens een keer. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Even een korte resume van vorige Protools reldraden (of soorgelijke) waar Digimod deel aan heeft genomen.
https://www.synthforum.nl/forums/se...id=924827&sortby=lastpost&sortorder=ascending
Ik zou zeggen, lees ze even door en dan scheelt weer een heel gedoe hier.

Maar mogen wij nu concluderen dat een 10 of 15k€ spenderen voor een DAW voor een homestudio ietwat aan de ruime kant is?

Koop een Mac/PC, een defige geluidsinterface en Logic/Cubase/Nuendo/Sonar/DP en scoor een dikke vette hit.
Komt die SSL tafel van 2M ook nog wel eens een keer. ;)

:engel:

Na tijd voor een :slotje: voordat Fuse zijn boiling point bereikt..

Hoi allen,

nu even een woordje van de the man behind this thread.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!

Mannen rustig.

Stap voor stap als het kan
:)

Als ik het hier zo goed overlees zit ik dus midden in een product WARS

Stel je in mijn plaats effe,

23 en onwetend over al die dingen in feite..

Vraag gewoon, wat the fuck moet ik nu kopen....

Maar goed, ik vind het dus wel keitof hoor,
en heb ondertussen een idee opgebouwd:

Een goede pc, redelijk zwaar.

Waarom? Omdat ik mac niet ken, en mac heel duur is.

Dan ofwel:

-digi 002 (en het liefste met veel plugins, want het is dat die me interesseert in mijn muziek)

ofwel:

-digi 002 rack met andere workstation (bv. yamaha 03d??? wat denk je daarvan trouwens)

ofwel:

een andere (goede) interface, met workstation.

By the way, zou gewoon graag cubase erbij hebben (werkt dat met digi 002? of 002 rack interface?)

Dit is het zowat.

en heb dan nog een aanbieding gekregen (wat ouder materiaal, maar wel heel kwalitatief)
Dat geef ik jullie wat later in de thread om jullie idee daarover te vragen.

Cheerz

Supreme Being°(in bed althans)

Back