pro tools vraag

Ik hoop dat je genoeg info hebt dat je een keuze kunt maken, je kunt kijken
voor een alternatief maar de meeste komen toch weer terug op Protools omdat
dit alles in 1 is en dat is wel zo handig.

Als je apparaten van diverse fabriekanten koopt dan vraag je om moeilijkheden
Je bent nu eenmaal een muzikant die muziek wil opnemen en niet de hele dag bezig
wil zijn met drivers te instaleren.

ik hoor het wel..

zo nu is het tijd voor een :koffie:

Kijk Digimod, zo werkt het dus niet.
Eenzijdige informatie verstrekking.
Het lijkt me trouwens ook veel waardevoller om je eigen gebruikers ervaringen te vermelden. Want verkooppraatjes zijn leuk, maar gebruikers vertellen wel de waarheid.
Dus wat gebruik jij eigenlijk?

Je kunt pas een helder en duidelijk beeld krijgen als je alles naast elkaar zet.
Gewoon alle voors/tegens opschrijven zodat je het voor jezelf duidelijker krijgt hoe en wat.

Trouwens ook al heb je dan een keuze voor je hardware (en evt software) gedaan. Dan ben je er vaak nog niet. Wat voor effecten wil je erbij en is dat misschien ook hardware? (powercore, UAD, creamware) En werkt dat ook goed samen met die andere hardware?

Origineel geplaatst door Digimod

Als je apparaten van diverse fabriekanten koopt dan vraag je om moeilijkheden

Dat is complete nonsens. Je luistert teveel naar de praatjes van je vriendjes bij futurestore.
Daar geloven ze nog steeds dat de mac superieur is boven de pc.

Werkelijk als ik jou opmerkingen lees moet ik altijd weer denken aan digidesign demonstraties.
Zo achterhaald en ook nog eens vol onwaarheden.

Als je bijv. de tascam zou aanschaffen is dat ook heel gemakkelijk te installeren.
Als je daarna bijv. cubaseSX3 zou installeren zul je totaal geen problemen hebben met het afspelen van je audio.
Behalve natuurlijk als je gekraakte software gaat gebruiken.

Ik neem aan dat Supreme Being° muziek wil opnemen en niet achter de PC wil zitten
om iets werkend te krijgen.
Het is normaal als je merk a,b,c,d,e door elkaar gebruikt dat je gewoon erop
kunt wachten dat er problemen ontstaan.
Als je een half uurtje bezig bent maak het niet zoveel uit maar als je iets meer
dan 8 uur laat draaien dan wil je niet het bekende blauwe scherm tegen komen
vooral niet als je bezig bent met een opname.

Natuurlijk zal Protools ook wel eens vastlopen maar dat is te verwaarlozen
als je het vergelijkt met systemen die in elkaar zijn gezet van diverse fabrikanten.
Op papier beloven deze fabrikanten van als maar in de praktijk komt
daar bar weinig van terecht.

Protools heeft zijn sporen allang verdient dat het een betrouwbaar systeem
is waar je op kunt bouwen laat dat de andere fabrikanten nog maar eens nadoen.

En net wat sKeLeTvM aangeeft "Pro Tools is net zo professioneel als zijn gebruiker"

Gewoon een keer langs een Digidesign Dealer gaan en er gaat een hele nieuwe
wereld voor je open :engel:

Ik neem aan dat Supreme Being° muziek wil opnemen en niet achter de PC wil zitten
Als je een half uurtje bezig bent maak het niet zoveel uit maar als je iets meer

Sorry, maar dat is nu eens ongeloofelijke zever :kont: . Als je je pc goed configureerd zal je geen blauwe schermen zien. Trouwens: pro tools is ook software, en dat kan ook crashen en irritante dingen zoals latency hebben!

En waarom niet bijvoorbeeld gewoon Yamaha 01X kopen: da's ook alles in één en is simpel met één onozel Firewire kabeltje verbonden met pc.

Bon, na het lezen van al deze zever heb ik dringend nood aan een :biertje: ...

Je moet echt al moeite doen tegenwoordig om een PC systeem te vinden dat niet werkt met bepaalde software!

als je het vergelijkt met systemen die in elkaar zijn gezet van diverse fabrikanten.
Op papier beloven deze fabrikanten van als maar in de praktijk komt
daar bar weinig van terecht.

Wat klets jij nu toch uit je nek!

Ga eens wat op het Protools forum spelen!

Die gasten van de futerestore hebben een heel andere kijk op de Audio wereld niet
met het verstand op nul en blik op oneindig maar meedenken met de klant.

Je kunt er niet alleen voor Audio terecht maar ook voor Video en dat maakt deze zaak
zo speciaal , buiten dat kunnen ze je adviseren over alles en nog wat.
Er komen dagelijks mensen over de vloer die met een :) weer de deur uit gaan en
zo hoort dat.

Als de klant tevreden is dan zijn zij ook tevreden zo werkt dat. :okdan:

En ja ze geven een voorkeur aan Apple als je gebruik maakt van Protools maar
dat is niet verplicht, met een PC ben je net zo welkom.

Ze maken gewoon een bundel van een Apple computer en Protools
en dit is zo interessant dat je niet verder hoeft te zoeken.
Daar buiten heb je natuurlijk een goede service waar je bij een andere zaak lang op kunt wachten.

Laatst gewijzigd:
Hoi allen,

een eerst en vooral dankjewel tot nu toe mijn thread vol te schrijven met gedachten,
meningen en discussies.

Ik werk twaalf uren per dag en vind het wel prettig te zien wat hier allemaal geschreven wordt.
Gegarandeert vertier voor mij om de gedachten te overlopen.
Op die manier zal ik zeker vroeg of laat mijn gedacht vinden.

Maar nu eens iets dat mij wel opvalt:

Vaak hoor ik hier veel dingen over de sound, flat klinken, helderheid..?

Maar in feite, heeft dat ook niet simpelweg te maken met de oorsprong van alles...?

Wij hebben een bezetting van 2 gitaren, bas, drum en vocals.

Ik heb enkel gemerkt dat als je soundkleur en helderheid van je versterker kut is,
het ook kut zal klinken als je het opneemt.
Er is idd wel een verschilletje met wat je live uit je box hoort en wat terugklinkt door je speakers
eens je het opgenomen hebt..
Maar is dat verschil zo immens? Ik dacht het niet.

één ding is zeker volgens mij, geen goede sound uit die versterker en een slechte micro,
en je kan het vergeten.

Dus, de ellenlange discussies, over dit opnamesysteem beter voor jou, of dit systeem, of dat daar....
weetje, moeilijk hoor voor mij, de graad in meerwaarde die het geeft voor mijn muziek
zal toch heel miniem zijn.

Wat ik wil is de muziek op harddisc krijgen, en een mogelijkheid om er gek mee te doen qua effecten.
Een preproduction, dat als we in die studio komen aan 35€/u niet dagen moeten zitten kloten, om dat
stukje te pitchen, en daar een echotje in te poefen....

Cheerz & Thx

Origineel geplaatst door Toon
Je moet echt al moeite doen tegenwoordig om een PC systeem te vinden dat niet werkt met bepaalde software!

Wat klets jij nu toch uit je nek!

Ga eens wat op het Protools forum spelen!

450 tracks lolbroek :D

Maw een combinatie van diverse verschillende hardware en software zou onstabieler zijn is dus onwaar.

Want om deze bewering nog eens door te trekken zou Logic 7 het meest stabiele programma moeten zijn omdat het door Apple gemaakt wordt. Die maakt ook de software voor de hardware (het OS) en de core audio drivers.
Toevallig dat ik een paar mensen ken die heel hard om Logic 7.1 zitten te springen omdat daar een aantal belangrijke bugfixes in zitten.

Als je goede kwaliteit componenten aanschaft met goed ontwikkelde drivers moet elke combinatie goed werken. Daar wordt door die fabrikanten redelijk goed op getest.

En waar zitten meestal de zere plekken? Foute drivers, fout omgaan met het OS en slechte hardware. En elk software pakket heeft last van bugs en daar hoort het hele patchcircus bij.
Met als motto. Don't try to fix what isn't broken.
(Dat leer je wel als aan operationele databases van bijv. interpay mag sleutelen.)

Het zal maar net vastlopen op het moment dat je 450 tracks hebt opgenomen.
Maar als het ProTools is dan is het ineens te verwaarlozen?

Zoiets heeft een naam.
Raid 5 (raid 10 mag ook, maar is een tikkie duurder).

Maar laten we even een nieuwe term introduceren.

Demagogie.
Daar ben jij mee bezig Digimod.
(zie ook http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=demagogie)

En even wat feiten: (de bal niet de man)

Je praat alles naar je toe, alsof jij nooit fouten zou maken. Je praat anderen na, haalt artikelen van anderen aan alleen als het jouw doel dient. Geeft nooit te kennen dat je zelf ervaring hebt met iets relevants. Hebt nog nooit enig bewijs kunnen laten zien of horen op professioneel vlak bezig te zijn, maar hebt hierover altijd wel direct je mening klaar. Je verdraaid feiten door bepaalde zinnen uit hun context te halen. Komt niet op je eigen antwoorden terug met extra commentaar als men daar om vraagt. Blijft flauwe denigrende grappen maken ten koste van anderen. Geeft systematisch geen antwoord op vragen van anderen als die enigsinds jouw argumenten (lees drogredenen) zouden kunnen ontkrachten. Staat ook niet open voor enig argument wat misschien in jouw voordeel zou kunnen zijn. En in het merendeel van de posts die jij hier op het SF doet zit een sarcastische ondertoon als het je niet bevalt. Komt nog eens bij dat je stelselmatig steekhouden argumenten van anderen negeert. En die paar uitzonderlijke momenten dat hier iets gepost wordt wat je interesse heeft ga je daar bijna hartstochtelijk op in. En dat voor een hobbyist? (je eigen letterlijke woorden)

Misschien is de politiek iets voor je? ;)

Origineel geplaatst door Supreme Being°
Hoi allen,

een eerst en vooral dankjewel tot nu toe mijn thread vol te schrijven met gedachten,
meningen en discussies.

Ik werk twaalf uren per dag en vind het wel prettig te zien wat hier allemaal geschreven wordt.
Gegarandeert vertier voor mij om de gedachten te overlopen.
Op die manier zal ik zeker vroeg of laat mijn gedacht vinden.

Maar nu eens iets dat mij wel opvalt:

Vaak hoor ik hier veel dingen over de sound, flat klinken, helderheid..?

Maar in feite, heeft dat ook niet simpelweg te maken met de oorsprong van alles...?

Wij hebben een bezetting van 2 gitaren, bas, drum en vocals.

Ik heb enkel gemerkt dat als je soundkleur en helderheid van je versterker kut is,
het ook kut zal klinken als je het opneemt.
Er is idd wel een verschilletje met wat je live uit je box hoort en wat terugklinkt door je speakers
eens je het opgenomen hebt..
Maar is dat verschil zo immens? Ik dacht het niet.

één ding is zeker volgens mij, geen goede sound uit die versterker en een slechte micro,
en je kan het vergeten.

Dus, de ellenlange discussies, over dit opnamesysteem beter voor jou, of dit systeem, of dat daar....
weetje, moeilijk hoor voor mij, de graad in meerwaarde die het geeft voor mijn muziek
zal toch heel miniem zijn.

Wat ik wil is de muziek op harddisc krijgen, en een mogelijkheid om er gek mee te doen qua effecten.
Een preproduction, dat als we in die studio komen aan 35€/u niet dagen moeten zitten kloten, om dat
stukje te pitchen, en daar een echotje in te poefen....

Cheerz & Thx

Je hebt al gemerkt dat sommige mensen in deze thread anti-protools zijn maar
trek je daar maar niets van aan deze gasten kom je tegen in elke Protools thread.

Net wat je aangeeft als de input goed is dan kan er niet veel meer mis gaan.
Protools helpt je verder om een goede mix te maken en zo kun je alles
aanpassen wat je maar wil.
Als je er niet uitkomt gewoon een Protools sessie op Cd branden en naar de studio
gaan om het verder af te maken zo simpel is dat.

Ik werk al jaren zo, neem zang op in studio A en gitaar in B en in C laten masteren
zo eenvoudig is dat, je bent dan niet afhankelijk van 1 studio en je kunt zelf bepalen
wat het beste is voor je.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Kweenie hoor. Als die op PT reldraad #4 uit gaat draaien dan kan de mod hem metteen dichtgooien.

Digimod, laat de mede SF leden aub in hun waarde. En dan zul je het wonderbaarlijke meemaken dat het wederzijds zal zijn.
Ik reageer al expres niet meer omdat het toch 0,0 zin lijkt te hebben. (don't feed the trolls)
Zelden zo'n star figuur meegemaakt.

Hopelijk dat Supreme Being er desondanks toch nog uit komt. :)

Dat bedoel ik nu ( Ik reageer al expres niet meer omdat het toch 0,0 zin lijkt te hebben. )
onder tussen heb je alweer 10x gepost dus wat is de bedoeling hier van wie maakt er nu een reldraad van deze thread :confused:

Je hebt al gemerkt dat sommige mensen in deze thread anti-protools zijn maar
trek je daar maar niets van aan deze gasten kom je tegen in elke Protools thread.

Hmm... ik kan niet vaak genoeg de term demagogie hanteren zeker.

De mensen die jij als anti-protools bestempeld zijn helemaal niet perse anti-protools.
Zij komen met steekhoudende argumenten aanzetten waarom zij ProTools geen goed product vinden die jij vervolgens compleet negeert en weer je eigen mantra opdreunt hoe goet ProTools niet is.

En je hebt het over de input die goed moet zijn. Maar bleef in andere posts hameren dat de kok in de keuken moest weten waar zij mee bezig was.
Opnemen,mixen en masteren zijn een keten van bewerkingen. Als hierin een zwakke schakel zit kan dit je produktie vernaggelen. En als dit in het geval een vlak geluid van een ProTools systeem zou zijn dan is het zonde van die mooie muziek waar de mensen zo hun best voor doen.

En dan zal ik je nog eens wat vertellen. Zelfs met mijn 01v96 hoor ik sommige aspecten in het geluid die me niet bevallen, en ook al mix ik het bloed uit m'n ogen dan kom ik er nog niet. Maar met wat extra aandacht in de mastering valt dat wel weer gedeeltelijk weg.
En dan mag ik wel geen doorgewinterde pro zijn, maar als ik Errol mag geloven kan hij met zijn trukendoos toch heel wat fletse mixjes oppeppen. En dat daar veel ProTools mixen tussen zitten valt dan gewoon op.

Kan me nog goed herinneren dat ik een A/B luistertest deed tussen een nummer opgenomen met een Protools TDM systeem en een Ensoniq Paris System(dat helaas niet meer bestaat) en toen wist ik gewoon zeker dat er beter klinkende produkten bestonden.
En was dat Paris systeem nog de helft goedkoper ook. (Jammer dat de softwareondersteuning achterliep want dat heeft het systeem de das omgedaan)

je kunt je zelf bepalen
wat het beste is voor je.

Maar als je zelf niet blijft afvragen of dat wat je doet nog beter kan. En niet meer streeft naar perfectionisme dan zou dat zonde zijn van het talent wat je hebt.
Stilstand is achterstand.

Dat bedoel ik nu ( Ik reageer al expres niet meer omdat het toch 0,0 zin lijkt te hebben. )
onder tussen heb je alweer 10x gepost dus wat is de bedoeling hier van wie maakt er nu een reldraad van deze thread :confused:

In diezelfde post zei ik ook dat ik een stevige discussie niet uit de weg zou gaan. En ach ja, soms is de mens wel zwak. Maar ik probeer je heus niet persoonlijk aan te vallen, maar alleen je argumenten kritisch tegen het licht te houden. En als je daar goed antwoord op kan geven dan lijkt me dat helemaal geen probleem toch?

Origineel geplaatst door fuse
Het zal maar net vastlopen op het moment dat je 450 tracks hebt opgenomen.
Maar als het ProTools is dan is het ineens te verwaarlozen?

Zoiets heeft een naam.
Raid 5 (raid 10 mag ook, maar is een tikkie duurder).

Maar laten we even een nieuwe term introduceren.

Demagogie.
Daar ben jij mee bezig Digimod.
(zie ook http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=demagogie)

En even wat feiten: (de bal niet de man)

Je praat alles naar je toe, alsof jij nooit fouten zou maken. Je praat anderen na, haalt artikelen van anderen aan alleen als het jouw doel dient. Geeft nooit te kennen dat je zelf ervaring hebt met iets relevants. Hebt nog nooit enig bewijs kunnen laten zien of horen op professioneel vlak bezig te zijn, maar hebt hierover altijd wel direct je mening klaar. Je verdraaid feiten door bepaalde zinnen uit hun context te halen. Komt niet op je eigen antwoorden terug met extra commentaar als men daar om vraagt. Blijft flauwe denigrende grappen maken ten koste van anderen. Geeft systematisch geen antwoord op vragen van anderen als die enigsinds jouw argumenten (lees drogredenen) zouden kunnen ontkrachten. Staat ook niet open voor enig argument wat misschien in jouw voordeel zou kunnen zijn. En in het merendeel van de posts die jij hier op het SF doet zit een sarcastische ondertoon als het je niet bevalt. Komt nog eens bij dat je stelselmatig steekhouden argumenten van anderen negeert. En die paar uitzonderlijke momenten dat hier iets gepost wordt wat je interesse heeft ga je daar bijna hartstochtelijk op in. En dat voor een hobbyist? (je eigen letterlijke woorden)

Misschien is de politiek iets voor je? ;)

Ben gewoon een bescheiden iemand ben niet zo dat ik van de daken schreeuw wat
ik allemaal heb gedaan en kijk eens hoe goed ik ben en met wie ik allemaal
heb gewerkt , het is leuk om daarmee andere mensen te imponeren maar
meer ook niet.

Elke keer begin je weer opnieuw en het maakt niet uit of je hebt gewerkt met
bekende mensen of niet je doet je werk omdat ik er plezier in heb.
Ik loop niet te koop met mijn spullen en ook niet mijn werk zo ben
ik niet dat andere mensen dit wel doen dat is hun probleem.

Ik heb echter een hekel aan mensen met sterallures en helaas is het nog
altijd zo dat vuil boven komt drijven en dat vind ik jammer
maar zo is dat eenmaal.

Ik krijg waardering voor mijn werk en daar gaat het om, ik ga met
mensen om die al jaren in het vak zitten en weten alle ins en outs
en leer nog elke dag bij omdat ik leergierig ben.

Wat ik doe maakt verder niet uit..dat is niet van belang

Ik beschouw me meer als hobbyist die een leuk zakcentje verdient met
het maken van muziek wat wil je nog meer..:)

Laatst gewijzigd:
450 tracks lolbroek :D

48Khz * 24 bit * 450 = pakweg 65 Mbyte per seconde leessnelheid.

Hol nu maar naar je vriendjes om te vragen of dit mogelijk is!

Back