ideale combinatie met muziek maken (werk)

Ferry123

Ingeburgerd
Hallo,

Aangezien het weinigen gegeven is van muziek maken te leven, het volgende:

Graag zou ik eens willen weten wat voor jullie de ideale combinatie is met muziek maken.

1. Wat voor werk doe je "naast het muziek maken" ?
2. Waarom is die combinatie zo goed ?

Ik weet dat eerder op het forum een dergelijke vraag is gesteld, maar het gaat mij om wat voor jullie goed werkt .
Persoonlijk maakt het me niet zoveel meer uit wat voor werk ik doe, zolang ik er maar geen vieze handen van krijg en zolang ik maar niet in de herrie van ronkende machines zit... Maar verder?

Wel zou ik natuurlijk net als zovelen van mijn hobby mijn beroep maken, maar goed...

Graag jullie ervaringen.

Groet

Ik weet iig dat de ideale combinatie niet muziek maken + werken met pc is..

vind het maar niks om na een dag achter de pc thuis nog eens achter de pc te duiken.

Ik kan het alleen maar eens zijn met Sander02. Ik zit (zoals waarschijnlijk het grootste gedeelte van de forummers) ook (bijna) de hele dag achter de pc (optisch designer bij de uni) en thuis pruts ik graag met muziek en alles. Maar dan wel met harde waren, ik vertik het om 's avonds ook nog is 'totally and utterly mindnumbingly boring' met de muis te moeten klikken....

R

Ten eerste moet je muziek als hobby blijven zien denk ik. Na je werk meteen achter je setup duiken kan leuk zijn maar kan ook ten koste gaan van andere dingen. Ik doe een LOI-opleiding Informatica en daarnaast werk ik. s'Avonds heb ik af en toe wat tijd over voor muziek.Daarnaast ook nog een vriendin die je aandacht moet geven ;). Ik heb een tijd geleden nogal met dit onderwerp gezeten omdat ik echt iets wilde doen met muziek. Ik heb nu eigenlijk mijn doel veranderd en muziek maken is nou een leuke hobby geworden. Er zit geen druk achter en wanneer je wat dingen af hebt stuur je het op en zie je wel wat ervan komt. Een paar releasejes kan ook bevredigend zijn. :)

Het is net welke keuze je maakt , heb zelf jaren gewerkt met muziek maken
als hobby , dan wordt het werken en wat verdienen met je muziek en
krijg je een kans om van je hobby een beroep te maken en fulltime
bezig te zijn met muziek en dat bevalt tot heden prima.

Deze thread wou ik ook al eens starten. Ik heb er ook overna gedacht en het beste is wanneer je flexibel werk hebt is om 4 dagen 9u te werken of langer zodat je 1 dag + wat weekend hebt om muziek te maken. 4 dagen langer werken en 1 dag vrij nemen mits dit voor jouw mogelijk is,evt regelen met je werkgever/baas.

Re: ideale combinatie met muziek maken (werk)

Origineel geplaatst door Ferry123
Hallo,

Aangezien het weinigen gegeven is van muziek maken te leven, het volgende:

Graag zou ik eens willen weten wat voor jullie de ideale combinatie is met muziek maken.

1. Wat voor werk doe je "naast het muziek maken" ?
2. Waarom is die combinatie zo goed ?

Ik weet dat eerder op het forum een dergelijke vraag is gesteld, maar het gaat mij om wat voor jullie goed werkt .
Persoonlijk maakt het me niet zoveel meer uit wat voor werk ik doe, zolang ik er maar geen vieze handen van krijg en zolang ik maar niet in de herrie van ronkende machines zit... Maar verder?

Wel zou ik natuurlijk net als zovelen van mijn hobby mijn beroep maken, maar goed...

Graag jullie ervaringen.

Groet

Je zou dan 4 dagen evt. in een callcenter kunnen werken op flexibele dagen,even afzien maar daarna heb je gewoon een dag om keihard aan je muziek te gaan werken. In een callcenter krijg je zeker geen vieze handen,niet dat ik er ervaring mee heb maar dat lijkt me..

Re: Re: ideale combinatie met muziek maken (werk)

Re: Re: ideale combinatie met muziek maken (werk)

Origineel geplaatst door justin
Je zou dan 4 dagen evt. in een callcenter kunnen werken op flexibele dagen,even afzien maar daarna heb je gewoon een dag om keihard aan je muziek te gaan werken. In een callcenter krijg je zeker geen vieze handen,niet dat ik er ervaring mee heb maar dat lijkt me..

Vieze Handen zal je zeker niet krijgen (hmm...zolang er geen koffie over toetsenborden gaat)....maaruh ik denk wel als je de hele dag met een headset opzit je oren vuil worden... (letterlijk en figuurlijk). 8o)

Zelf werk ik 90% als app. beheerder en heb dus 3 dagen vrij om te freaken met m`n hardewaar

Origineel geplaatst door Sander02
Ik weet iig dat de ideale combinatie niet muziek maken + werken met pc is..

vind het maar niks om na een dag achter de pc thuis nog eens achter de pc te duiken.

Dát is nu juist de reden waarom ik geen PC tussen de synths heb staan. Een hele dag achter een stuk of 5 schermen zitten zorgt ervoor dat je geen scherm meer wil zien eens je buiten de deuren van het werk stapt ;)

:doei:

Voor mij is muziek maken niet meer en niet minder dan een zeer aangenaam tijdverdrijf, waar ik het liefst ook veel tijd aan besteed.
Ik ben in het dagelijks bestaan huisman en dat laat zich uitstekend combineren met muziek maken.
Op elk door mij gewenst ogenblik van de dag kan ik m'n hok in duiken om iets te proberen, een ideetje of ingeving vorm te geven etc.
Deze vrijheid ervaar ik als een enorme luxe.

Ik vind muziek een fantastische hobby, maar ik persoonlijk heb geen enkele aspiratie om hiervan mijn beroep te maken.
Mijn doel met muziek maken gaat niet verder dan het hebben van een prettige tijdsbesteding en het (proberen) te maken van muziek die ik prettig vind om te beluisteren.

groet

Tom

Ik werk in 12 uren dienstverband en met wat verlof werk ik zo'n 10 a11 dagen gemiddeld in de maand dus een half maand vrij om aan muziek en dergelijke te besteden.;)

Ik werk in 12 uren dienstverband en met wat verlof werk ik zo'n 10 a11 dagen gemiddeld in de maand dus een half maand vrij om aan muziek en dergelijke te besteden.;)

ik zit in het onderwijs..
tussen allemaal 16-17 jarigen (mbo)

4 dagen in de week..

mbo is ideaal om je muziek te laten horen aan die kids..
ideaal klankbord en je weet wat er speelt onder die pubers..

ik zit in het onderwijs..
tussen allemaal 16-17 jarigen (mbo)

4 dagen in de week..

mbo is ideaal om je muziek te laten horen aan die kids..
ideaal klankbord en je weet wat er speelt onder die pubers..

Dus lekker jumpen de hele dag? :)

Back