Muzikant of apparatuurfreak?

Muzikant of apparatuurfreak?

• Muzikant!

Stemmen: 63 64,3%
  • Gearfreak!

Stemmen: 35 35,7%

• Totaal aantal stemmers
    98
Beide.
Ik moet muziek kunnen maken, ook al komt t er niet altijd van. En ben knopjesgeil. :)

Toch ff nuanceren; thuis in m'n hobby-hok duidelijk de gearfreak maar in de repetitieruimte een muzikant. Omdat ik toch meer thuis bezig ben dan in de repetitieruimte heb ik voor gearfreak gekozen.
Maar wanneer je op een display bezig bent loopjes aan elkaar te breien en er nog wat leuke effecten door klutst ben je dan muzikant ?? Ik denk van wel.

Muzikant. Het moet wel goed klinken en daar zijn knopjes leuk voor, maar ik heb toch véél en veel vaker dat ik gewoon lekker achter de digitale piano ga zitten dan dat ik patches aan het bouwen ben op een van mijn andere synths. Laat me eerst maar gewoon lekker spelen, de rest komt wel :)

tja...............

tja...............

Ik moet muziek kunnen maken, ook al komt t er niet altijd van. En ben knopjesgeil

Ik denk dat 80 % van ons dat hier ook zijn.....Bling!!.......Bling!!:dubbel:

Ik ben muzikant. Over het algemeen vind ik apparaten irritant, synths etc.
Het liefste laat ik random dingen gebeuren, want als mijn muziek mij niet verrast, hoeft het niet.

Daarnaast ben ik ook grafisch kunstenaar en nog een hele sloot dingen meer.

Geen tijd om als destijds helemaal in een U220 of een 05RW te duiken.
Hands on en anders niks.

Maar geen knoppen om de knoppen. :)

Overduidelijk gearfreak. Ik vermaak me meer met gewoon knoeien en ontdekken hoe een apparaatje werkt, dan te gaan zitten met de gedachte 'en nu ga ik eens een stukje muziek bouwen'. Hoewel een middagje knopjesdraaien uiteindelijk wel vaak eindigd met een trackopname.. 8o)

Nu heb ik ook wel releases enzo maar die maak ik allemaal softwarematig (ben daarmee begonnen en voor instant resultaat met veel effecten en co werkt het gewoon praktischer) dus de hardware dient echt puur om mee te knoeien 8D

Ik ben ooit begonnen als muzikant (met FastTracker).
Daarna naar aanleiding van enkele optredens begonnen met gear te kopen.

Vervolgens heb ik een periode van zowel muzikant als gearfreak gekend.

En momenteel verkeer ik bewust in de gearfreakfase. Ik ben nu mijn studiootje aan het voorzien van apparaten die mij écht inspireren en goede kwaliteit leveren. Ik heb de laatste tijd voor mijn doen dan ook redelijk veel gear gekocht en verkocht. Verder ben ik nu rustig ook alle apparatuur aan het uitdiepen.

De volgende fase wordt er zeker weer eentje van muzikant en zo is de cirkel weer rond. Alleen dan met alle gewenste facilitaire voorzieningen. :)

Beide!

8D

ik ben een apparakant!
laten we het daar maar ophouden!
zonder de uitvinding van de synth was ik waarschijnlijk nooit muziek gaan maken

Je zou natuurlijk kunnen stellen dat muzikanten over het algemeen wel freaks en eventueel ook nog ergens verslaafd aan zijn:D :o:
Ben muzikant, gitarist, en zo'n 15 jaar geleden begon tevens de liefde voor synths en daarmee m'n gear-verslaving:peukie:

Toch wel muzikant, alhoewel ik me meer intereseer in het technische aspect van het gebeuren dan de muziek zelf. Dus ik val denk ik onder een catogorie die er helemaal niet tussen staat en dat is Technicus.

Back