Muzikant of apparatuurfreak?

Muzikant of apparatuurfreak?

• Muzikant!

Stemmen: 63 64,3%
  • Gearfreak!

Stemmen: 35 35,7%

• Totaal aantal stemmers
    98
Toch gearfreak. Mezelf orienteren op een nieuw stuk hardware, de onderhandeling met de verkoper (koop bijna alles 2de hands), het ophalen, aansluiten, manuals lezen, uitproberen geeft me een enorme kick.

Natuurlijk maak ik ook graag muziek, maar niets inspireert me zoveel als een nieuw apparaat in de setup :)

Muzikant

Ik heb net genoeg gear om muziek te kunnen maken.

In eerste instantie ben ik natuurlijk muzikant, maar heb ook wel graag een leuk setje gear thuis staan. Alleen is het niet zo dat ik echt een mega-studio wil hebben (wel een fijne, ruime setup hoor). Maar ik graag op zoek naar spullen die een toevoeging voor mij zijn. Niet zozeer dat ik synths e.d. wil hebben puur omdat ze er zijn.

Origineel geplaatst door fjoesz
muzikant vind ik een heel groot woord, maar ik verzamel gear waarvan ik het geluid denk nodig te hebben in m'n tracks.
Of iets een geil apparaat is interesseert me ook niet zoveel, maar als ie een geil geluid maakt :P

een virus vind ik bijv een geil apparaat, maar die sound heb ik niet nodig... goed, ik heb hem wel als tdm(was al aanwezig id studio), maar ik zou hem zelf nooit hebben aangeschaft.

Precies!

Voor mij dus ook beide eigenlijk...........

Helaas kan ik niet zo goed spelen op toetsen dus probeer ik gear dat zo intuitief mogelijk werkt zodat ik toch mijn creativiteit kwijt kan. Als ik een goede muzikant was, had ik denk ik aan één goed workstation genoeg.

Origineel geplaatst door klausito
Helaas kan ik niet zo goed spelen op toetsen dus probeer ik gear dat zo intuitief mogelijk werkt zodat ik toch mijn creativiteit kwijt kan. Als ik een goede muzikant was, had ik denk ik aan één goed workstation genoeg.

Voor mij hetzelfde ,vreemde geluiden opnemen van analoge synthjes vindt ik het leukst.
meeuwen krekels , heb nu een soort bijengeluid ontdekt , mooiste geluidje is de operazangeres , ongeloofelijk dat een synth dat kan

gearfreak 8>

Muzikant. 'k Heb de gear die ik heb om te gebruiken (officieel) en niet om naar te kijken/te showen.
Dat sommig bruikbaar gear er nog mooi uitziet is mooi meegenomen :D

Ikke is muzikant. Gear is er om muziek mee te maken. :dj:

Ik zou zeggen 20% muzikant en 80% gearfreak. Ik maak natuurlijk wel muziek, dat is het doel ook, maar veel te weinig vind ik zelf. Plus dat voor de muziek die ik dan afmaak eigenlijk maar weinig spullen nodig zijn :D

Maar ja, synths: het blijft trekken.....er zijn nog zoveel mooie bakken die ik nog niet heb kunnen uitproberen dat ik de verleiding soms maar moeilijk kan weerstaan.

Back