Studio meubel

Special K

Stamgast
Afgelopen dagen aan het knutselen geweest samen met een vriend om een studio meubel te maken voor mijn mengtafel en 19" apparatuur.

Hier staan wat foto's

Ziet er vet uit... Ik ga van de zomer ook een nieuw meubel maken. Vind je die 19" racks niet veel te schuin? ik zou dat lastig knopjes draaien vinden denk ik.

Timmermans kunst :okdan:

Denk alleen dat je last krijgt van die voorste 2 poten, als je met je burostoel gaat rollen van links naar rechts ( en weer terug). Misschien beter 2 poten opde hoeken en eentje onder de mengtafel, beetje naar achteren.

ik had ook ooit een keer zoiets gemaakt!
totdat ik een andere mengtafel kreeg en het allemaal niet meer zo paste......:confused:

Ik heb nu de 19" apparatuur opgestapeld op een keyboard standaard staan, heb werkelijk geen idee hoe het knopjes draaien gaat onder deze hoek. Ik vond het wel cool ogen, om het schuin omhoog te laten lopen.

Het hele ding is van mdf gemaakt. De plaatsing van de poten is meer gedaan om het zo stabiel mogelijk te maken. Liever had ik ook de hele voorkant poot loos gehad. Misschien dat ik nog een 2de versie ga bouwen waarin ik andere materialen ga gebruiken.

Goed dat je de kantjes hebt gefreesd, dat ziet er zoveel beter uit, is prettiger en lakt beter!

Als je het meubel gaat lakken, eerst met grondverf op terpentine basis (wordt redelijk hard)
Dan lekker glad schuren, dan aflakken met een goede lak op waterbasis.

(bijvoorbeeld Sigma Nova Satin)

Eerst de hoekjes met een kwastje schilderen, dan met een kortharige roller de verf opbrengen, (niet die oranje rollers) snel rollen, na 5 minuten niet meer overheen gaan waar je geweest bent, goed uitrollen en niet te weinig opbrengen maar ook niet te veel.

Dat geeft het beste resultaat, als je je roller hoort/voelt trekken aan de lak mag je er niet meer aanzitten.

2 x aflakken en je meubel ziet er schitterend uit!

(werk zo stofvrij mogelijk)

Vind het er mooi uitzien hoor! Lekker groot! Is het nog een beetje te verplaatsen? Hoop niet dat ie een trap op moet!

Prima ding :)

Wat voor dikte is het MDF? Zo te zien twee lagen over elkaar gebruikt ?

Ik moet binnenkort ook aan een nieuwe meubel.

MDF is 18 mm dik. Maar we hebben rondom een lijst gemaakt, waardoor het lijkt alsof de plaat 36 mm dik is. Verder hebben we onder het blad een frame gemaakt met dwars balkjes.

Het moet inderdaad de trap op! Boven blad is 120 mm bij 244 mm, dus dat gaat nooit passen. Dan maar door het raam met een laddertje ofzo.

De buurman gaat'm spuiten met 2 componenten lak, dat wordt keihard.

Origineel geplaatst door Special K
Verder hebben we onder het blad een frame gemaakt met dwars balkjes.

Tegen het doorbuigen of voor de sier?

dit ga ik ook doen..... alleen ga ik wat extra gewicht (d.m.v.stoeptegels) toevoegen voor meer massa tegen resoneren.
..

Heeft dat nut? Dus onder de speakers 60x40 tegels.

Als je zoiets gaat maken, zou ik wel zorgen dat je of zelf de juiste apparatuur hebt of een vriend die het heeft en ook de know how om er mee om te gaan. Heb af en toe met m'n bek open gestaan toen de zoveelste plaat recht afgezaagd werd uit het losse handje met de cirkelzaag.

Alstie gelakt en op z'n plek staat zal ik een fototje posten!

Hahaha, vanmorgen is de 4de laag lak erop gegaan. Heb inmiddels black & decker op m'n rug laten zetten. Word gek van al dat schuren. Overmorgen nog 1 keer helemaal schuren en dan aflakken. Waarschijnlijk wordt dat spuitwerk, want met het rollertje ziet er niet uit. Zodra die klaar is, laat ik de foto's zien!!!

Back