TR-909 vs Machine Drum

Origineel geplaatst door jostiii
Zo zie je maar: ieder z'n eigen manier van werken.

Zoveel mensen, zoveel inzichten ;)

zoveel mensen, zoveel wensen was t toch? :bekdicht:

mja mijn wens gaat iig niet in vervulling ... reden dat ik niet fijn vindt om met die cc chart te werken is gewoon omdat ik gewend ben dat ik op al mijn gear de knop voor de bijbehorende parameter kan gebruiken als ik deze bewegingen wil opnemen in cubase .... aangezien ik (nog) geen midi controller heb komt t er dus op neer dat ik die cc's kan gaan zitten ''tekenen'' ipv lekker live te freaken en precies elke beweging op te nemen.... snap niet waarom dit niet gewoon kan op de MD ... wat je zei over dat je t fijn vond dat de md maar 4 channels gebruikt? ik heb toch liever 16 ....

is toch ook geen probleem als je een redelijke midi interface heb

gewoon elk geluid op een apart kanaal en elke parameter van dit geluid moet knop bewegingen kunnen sturen/ontvangen naar en vanaf een externe sequencer op hun apparte kanaal ... en niet een gedeeld kanaal .. zodat parameters ook worden uitgevoerd op een ander geluid wat op dat moment ook wordt afgespeeld ....

dit is eigenlijk mijn probleem

bijv. als ik op de MD bij sommige instrumenten aan de EOG draai en deze beweging opneem .....
en ik dit afspeel vanuit de sequencer dat deze beweging dus geen invloed heeft op de EOG van dat geluid

ik weet dat ie t record .... alleen als je afspeelt dan klopt het dus niet altijd meer ....

probeer maar eens een arrangement te maken met bijv. BD / Snare / closed hihat / open hihat / clap

en dan voor elk geluid aan de eog tweaken en dit opnemen .... en daarna weer afspelen ...
dan zie je dat dit dus niet werkt ...

Origineel geplaatst door jostiii
Hij speelt het hier prima af.

Als ik aan de EQF draai op de Bassdrum en ik record dat en speel het vervolgens af, dan gaat hij dit niet op de snaredrum afspelen.

Dat was toch je probleem? Of begrijp ik dat verkeerd?

J.

en dan heb je een loopje gemaakt waarin je elk instrument gebruikt die ook die parameter op elk instrument gebruikt?
mja ik zal straks nog es kijken .... t was alweer een tijdje terug ..... misschien dat ik iets over t hoofd heb gezien

Zie alhier

MIDI01 = Bassdrum (midi channel 1)
MIDI02 = Snaredrum (midi channel 1)
MIDI03 = Clap (midi channel 2)
MIDI04 = Open hihat, Closed Hihat (midi channel 3)

Opgenomen CC:

Bassdrum: EQ Frequency
Snaredrum: Sample Rate Reduction
Clap: Decay (zit in ongeveer 99% van alle machines)
Closed Hihat: Reverb Send, Delay Send en EQF
Open Hihat: Pan

Attachments

• md-cc-record.jpg
    md-cc-record.jpg
    78 KB · Bekeken: 116
maar heb je nu die cc chart gebruikt?

Opgenomen CC:

Bassdrum: EQ Frequency
Snaredrum: Sample Rate Reduction
Clap: Decay (zit in ongeveer 99% van alle machines)
Closed Hihat: Reverb Send, Delay Send en EQF
Open Hihat: Pan

mja maar doe eens bijv. EQF op elk geluid .... niet verschillende parameters per geluid ... maar juist dezeflde

5 tracks:

Bassdrum
Snaredrum
Clap
Open Hihat
M2

Allemaal met hun eigen EQF automation.

Wat opvalt:
De EQF van de Bassdrum is controller 26 en de rest van de machines is het controller 50. Dit komt omdat de Snaredrum, Clap, Openhat en M2 telkens de 2e pad zijn in de midi "groep" als het ware. Stel dat ik ipv een Open Hihat een Closed Hihat zou hebben gepakt dan zou de EQF ook als controller 26 worden opgenomen.

\Waarom deze automation elkaar niet hapt?

Zie het zo:

BD,SD,HT,MT = midi channel 1
LT,CP,RS,CB = midi channel 2
CH,OH,RC,CC = midi channel 3
M1,M2,M3,M4 = midi channel 4

Groet,
J

[edit 1: bij wat opvalt uitleg aangepast]

Attachments

• md-cc-record1.jpg
    md-cc-record1.jpg
    78,1 KB · Bekeken: 124
filterbank? welke machine is dit? denk dat die trx b2 lekker te verkrachten is.. dikke basis..

Heb ook net een MD van een vriendelijk forumlid en ben er superblij mee :)
Maar de laatste reactie hier was in 2006 en die MD bestond blijkbaar al in 2002.
Niet dat het veel uitmaakt maar is het mogelijk om na te gaan hoe oud mijn exemplaar is?

Je kunt het ongeveer bepalen aan de hand van het model dat je hebt:
Van de site van Elektron:

Machinedrum SPS-1UW+ MKII (released in 2010, active product)
Machinedrum SPS-1UW MKII (released in 2007, discontinued)
Machinedrum SPS-1UW MKI (released in 2005, discontinued)
Machinedrum SPS-1 MKII (released in 2007, active product)
Machinedrum SPS-1 MKI (released in 2001, discontinued)

Grappig, in 2002 werd er 1300 tot 1500 euro voor een 909 betaald. Hij is dus gezakt in prijs de daarop volgende jaren. Denk dat 2006 of 2007 het dal was, toen gingen ze voor 900 met geluk (mijne zelfs in Nieuwstaat voor 800). Vanaf daar is de prijs enorm gestegen tot een 2200 euro of hoger nu. Zal er weer een dalletje aankomen net als in 2006 of 2007?

Back