TR-909 vs Machine Drum

Ehm....dat is dus inderdaad glitchy en is opzettelijk gedaan in dit geval.

Er staat ook letterlijk bij "RAM machines gebruikt voor weirde FX".
Ga zelf maar eens zo in samples snijden zodat de looppoints niet meer rond het nulpunt zitten. Dan krijg je pops aen crackles bij het leven.....

Is dus "by design".....je kunt het ook zonder doen, moet je je looppoints goed zetten. Elektron laat jou zelf kiezen wat je ermee wilt doen.

Wel een beetje een "ik heb geen idee waar ik het over heb" antwoord.

En @ Fjoesz: De Non UW MD doet dit overigens niet....dus jij kunt het inderdaad niet gehoord hebben.

Maar goed, rare klacht over een track die "dtr-glitchy" heet.

Origineel geplaatst door brz
Heb een 909 en een machinedrum....

De machinedrum maakt hele irritante klicks als je de locks gebruikt.
Staat hier ergens op het forum een stukje van die nieuwe machinedrum en daar hoor je het ook in.
De 909 kickt ass!!!

deze dus

Origineel geplaatst door fjoesz
?
nog nooit gehoord

zeker alleen als je parameters veranderen terwijl je geluid nog 'loopt'

Nope, als je bijv het filter in een aantal uiteenlopende standen gelockt wordt en de decay ook.
Je hoort dan zachte klicks.....alsof hij niet vooruit kijkt naar de locks en ze eigenlijk pas uitvoert als de drumsound al getriggerd is..

Luister maar goed.

bRzzzz

Origineel geplaatst door Acidfever
Ehm....dat is dus inderdaad glitchy en is opzettelijk gedaan in dit geval.

Er staat ook letterlijk bij "RAM machines gebruikt voor weirde FX".
Ga zelf maar eens zo in samples snijden zodat de looppoints niet meer rond het nulpunt zitten. Dan krijg je pops aen crackles bij het leven.....

Is dus "by design".....je kunt het ook zonder doen, moet je je looppoints goed zetten. Elektron laat jou zelf kiezen wat je ermee wilt doen.

Wel een beetje een "ik heb geen idee waar ik het over heb" antwoord.

En @ Fjoesz: De Non UW MD doet dit overigens niet....dus jij kunt het inderdaad niet gehoord hebben.

Maar goed, rare klacht over een track die "dtr-glitchy" heet.

Heej,

Heb zelf ook een Md en hier in huis nog twee andere muzikanten en we hebben allemaal last van clicks (dus op de oude MD)...dus steek die ik heb geen idee waar je het over hebt maar in je broekzak...

Een ik had geen klacht over die track hoor....hoorde daarin gewoon dezelfde klicks die ik op mijn MD ook hoor...

bRzzz

Origineel geplaatst door brz
Heej,

Heb zelf ook een Md en hier in huis nog twee andere muzikanten en we hebben allemaal last van clicks (dus op de oude MD)...dus steek die ik heb geen idee waar je het over hebt maar in je broekzak...

Een ik had geen klacht over die track hoor....hoorde daarin gewoon dezelfde klicks die ik op mijn MD ook hoor...

bRzzz

Misschien alleen bij extreme wijzigingen dan ofzo....ik heb er echt geen last van gehad tot nu toe.

Lijkt me een mooie om even bij Elektron te melden overigens......ik heb namelijk nog geen bugreport gezien waar dit verschijnsel in staat.

de MD is inmiddels niet meer in mn bezit, waar ik heb t werkelijk nog nooit gehoord

voorbeelden?
http://www.bk.tudelft.nl/users/vandoren/internet/dtr/dtr-MD_live_05-02.mp3
en de eerder genoemde thread waar ik 3 stukjes gepost heb (en ja, daar is 't mijn bedoeling om noise, clicks en glitches te maken...): https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=588904#post588904

maar clicks bij parameter-locks? ja, sommige parameterinstellingen zullen zowizo ongewilde geluiden voortbrengen (die extremen probeer ik dikwijls op te zoeken, eigenlijk). maar toch echt niet de hele tijd. parameter-locks zijn juist het uber-sterke punt van de MD. kan me niet voorstellen hoe je dat probleem kan hebben.

en MD vs 909? haha! ik had 'n 909 maar sinds ik m'n MD in huis gehaald heb heb ik 'm niet meer aangeraakt. 2 weken terug verkocht. mis 'm echt niet.

nou.....

is er dan welicht iemand in de buurt van utrecht bij wie ik hem een keer mag bewonderen, de MD dus.
een demonstratie welicht.......... fijner, leuker en educatiever dan bij de zoveeelste ruk winkel :D

Van dit soort beats houd ik .....

alleen het komt toch net niet in de buurt van waar ik ''echt'' van houd
maar het klinkt toch zeker niet verkeerd imo ...

Beat + Reverb komt uit de MD

Attachments

• machinedrumbeat-3.mp3
    944,5 KB · Bekeken: 100
hmmmm zo goedkoop? en iemand die net 5 posts heeft ....

sorry maar dat vertrouw ik niet helemaal ;)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
hmmmm zo goedkoop? en iemand die net 5 posts heeft ....

sorry maar dat vertrouw ik niet helemaal ;)

inderdaad . . . . . .

Ik heb hem aan 1000€ gezet op al de sites van belgie niet verkocht geraakt.dan aan 850 op synthforum paar kopers maar dan op het laaste afgehaakt via mail jammer genoeg .anyway kheb 2 jaar geleden 303/808/909 aan 2000euro gekocht aan iemand die het al jaren had ,en er nooit mee gewerkt heeft.hij had dringend geld nodig ,ik had al een tb303 al in bezit ,dus heb ik 303 en de 808 verkocht aan 1750€, dus heb ik maar 250 euro betaald voor de 909:) :) dus daarom laaste prijs 750€ zonder verzending kosten.als iemand mij niet gelooft dat hij niet in orde is kom gerust langs !!!!

Olivier roobrouck
langesteen straat 36 kortrijk
8500 belgium

32 0476/92/11/25

dank u

met die nieuwe UW versie word de MD een sampler, als ik mij niet vergis...

ik twijfel echter tussen die nieuwe SPS-1UW of een RS7OOO

wat ik wil: de hardste, vetste, diepste kicks produceren maar ook meer dan dat... ik wil een drumbak die meer kan dan een 909

Origineel geplaatst door Foetus

wat ik wil: de hardste, vetste, diepste kicks produceren maar ook meer dan dat... ik wil een drumbak die meer kan dan een 909

Dan zou ik voor de sps-1uw gaan en niet de RS7000, maar ga ze eens naast elkaar beluisteren in de betere synthzaak
Trek dan je conclusies. . . . . ;)

tis zoooooo persoonelijk :geslaagd:

Origineel geplaatst door Foetus

Het zijn beide dikke bakken......ik heb ze dan ook allebei. Ik gebruik de Rs7000 als main sequencer voor m'n synths en de Machinedrum puur als drummachine. Ik heb de MD nog niet toegepast als sequencer voor andere gear. Kan wel heel goed heb ik van veel mensen gehoord.

Beide apparaten hebben zowel geluiden aan boord en de optie om sample's te laden (de Rs7000 kan ook zelf samplen, dat kan de MD UW ook wel maar wel op een andere manier waarbij je de samples niet opslaat maar meteen weer hergebruikt).

Beide apparaten kunnen veel meer dan allee een kick weergeven. Als je een hele snelle sequencer wilt die perfect is voor live dan is de MD je machine. Wil je een van de meest uitgebreide hardware sequencers op de markt dan is de Rs7000 je bak.

De sound van de Machinedrum is meer recht in je gezicht terwijl de yamaha wat wolliger klinkt.....mede door de yamaha filters (met iets van 22 filtertypen beschikbaar). Gerrie zegt al dat de MD anders klinkt en dat is zeker waar.....alleen kan een Rs7000 ook echt heel vet klinken....zeker als je de effecten gebruik die gewoon erg goed zijn voor in een all-in-one oplossing (ongeveer zelfde FX als in de Motif / Su700 / Fs1r en A series samplers).

Persoonlijk zou ik het een moeilijke keuze vinden........ik doe ze beiden niet weg :D.

mja...

kvind het ook geen gemakkelijke keuze :confused:

Ik ga denk ik toch opteren voor de MD-SPS-1UW. Heb toch wat geld opzij liggen en die RS7000 zal ik wel eens 2dehands kopen *D

Back