Synth opwarmen?

Re: Re: Synth opwarmen?

Re: Re: Synth opwarmen?

Origineel geplaatst door Sjaak
Wat voor synths gebruik je?

Een Yamaha S30. Ik vind de e.piano samples en strings mooi, maar in een zaal klinkt alles zo dunnetjes vergeleken met m'n Hammond-kloon (die door een H&K Rotosphere gaat... prachtding!) Ik had hiervoor een AN1x, die had hetzelfde probleem: mooi op zichzelf, maar in een zaal naast het orgel: erg dun.

Omdat de buis in de Rotosphere zo'n wonderen doet voor 't orgel denk ik dus aan een Tube Factor. Vind het alleen een hoop geld, en omdat ik ze 2dehands niet tegenkom zou het een nieuwe aanschaf worden... erg riskant als ik niet behoorlijk zeker weet of dit is wat ik zoek.

Olaf, tja mijn ervaring met exciters/enhancers is beperkt, ik heb enkel een SPL Vitalizer Jack gehad, en die deed inderdaad wonderen voor de bas, maar niet het hoog (behoorlijk schel). De combi met een ouwe Boss/Roland chorus is echter (mischien) in combinatie met een exciter/enhancer interessant, omdat ik dan wel de boost heb van de exciter, maar afgevlakt door de chorus (ik las nl. dat die ouwe chorussen vaak best wat hoog filteren).

Moeilijk, moeilijk. 8D

Hey Randy, ik las dat je een H&K Rotosphere hebt...

Kun je er wat meer over vertellen? Hoe bevalt ie? Is ie al kapot geweest? Beetje stevig? Ronkt ie lekker? En kun je 'm ook echt laten scheuren ala John Lord?

Origineel geplaatst door jaccis
heb je geen goede magnetron ? :D

Hoe vaak kan je dezelfde grap blijven maken... :gaap:

Hey Randy,

Ik gebruik o.a. een Roland SDX-330 ( Dimensional Expander, chorus) voor het warmer maker van mijn klanken. heb hem een 5 tal jaar geleden gekocht voor 175 Euro. Is een degelijk aparaat en klinkt zuiver. Kostte in de tijd (begin 90's) +/- 1000 Euro.

groetjes,
Tim

Er is ergens een thread op het forum die helemaal gaat over de term 'warm'.

Als je die doorleest kom je erachter dat 'warmte' niet per definitie veroorzaakt wordt door alleen enhancers of buizen-apparaten.

In mijn ogen is warm ook 'dynamisch' en 'veranderlijk'. Gewoon live opgenomen in een ruimte zoals het is.

Of bijv. je synthlijnen of rhodes partijtjes dubbelen en daarna pannen kan ook heel warm klinken. Wel live inspelen natuurlijk, niet quantizen, anders klinkt het nog killer als daarvoor.
Of je kan sounds layeren, dus wel dubbelen maar met een ander geluid om het warmer te maken.

Door het geluid door een tube-apparaat te gooien wordt het wel wat warmer, maar meestal ook wat gruiziger toch?
Maarja, als dat is wat je zoekt. Ik hoor hier ook weleens mensen de SPL Goldmike aanbevelen, lijkt mij ook wel wat.

Back