Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Acidfever
In oudere huizen wordt bij gebrek aan een aarde pen de CV installatie weleens gebruikt als aarding. Niet echt ideaal voor audio apperatuur.
Origineel geplaatst door lo-fi
Ik woon in 'n oud huis (A'dam), en ik heb geen last van brom, maar ik weet ondertussen wel dat ik niet m'n draaitafels en m'n verwarming tegelijk moet aanraken - geen prettig gevoel.
Origineel geplaatst door Patat Met
Dat is het verschil tussen de 1000 en de 2000. De 2000 is een uitgebreide sampler de 1000 is zo simpel mogelijk.
Origineel geplaatst door dob
Wat ik zo nu hoor is het sampling gedeelte van een MPC dus gigantisch basic gehouden, en heeft een MPC dus echt z'n waarde te danken aan de sequencer/pads stuff.
Dan kun je volgens mij nog beter "freaken" met een Korg ESX ofzo.
Een RS-7000 schijnt dan ineens "de bom" ff voor mij, want hier zit een A-3000 engine in, en hier kun je zowat alles wel realtime beinvloeden.
Nu hoorde ik wel iemand roepen dat het "samplen" op zich met een RS-7000 erg omslachtig is. Enne? Hoezo dat?
En een tenenkrommende opmerking blijf ik dit vinden:
"The Integrated Sampling Sequencer automatically breaks the samples into discrete parts (based on amplitude peaks), and generates a corresponding MIDI sequence"
Dat kan wel svp uitgezet worden neem ik aan? Het kan best 's handig zijn, maar ik moet wel de keuze hebben. Ik krijg ook het gevoel dat de interface en het design van verdere sampleverwerking in de sequence op deze recyclingmethode is gebaseerd. Is dat zo? Zo wordt je meteen een bepaalde kant opgeduuwd, misschien bevalt het me, maar ik wil er niet aan vast zitten.
Gesteld dat het zo is en ik wil 's gewoon met een in tact lang sampleshot werken v. een beat ofzo, wordt dat dan onmogelijk omdat het ding ervan uit gaat dat alles gechopt en gespread is over het virtuele klavier? Of stelt het deze werkwijze voor om "the hang of it" te krijgen en zodat beginners niet afgeschrikt worden, maar kun je later wel je eigen maniertjes van werken en instellingen bezigen?
Ja.... RTFM.... ik voel de opmerking komen.... maar een ervaring van een RS gebruiker is toch ff wat sneller....
Zijn er RS gebruikers omgeving Sittard wellicht?
Origineel geplaatst door Acidfever
Er zou eigenlijk moeten staan:
"The Integrated Sampling Sequencer CAN automatically breaks the samples into discrete parts (based on amplitude peaks), and generates a corresponding MIDI sequence"
Hij doet dat dus niet automatisch maar alleen als je de optie "slice" kiest. Als jij gewoon een loop wilt laten lopen dan kan dat ook gewoon.
De slice optie knipt gewoon de sample in een aantal stukken, koppelt daar midi data aan zodat de sample nog steeds als loopt loopt. Je kunt dan echter wel elke slice apart beinvloeden en ook opnieuw sequencen uiteraard.
De loop remix functie stelt je dan weer instaat om in realtimee slices weer te remixen tot een andere sequence. En dat is gewoon erg om mee te kunnen spelen.
.... toch bedankt!!Origineel geplaatst door dob
Wat ik zo nu hoor is het sampling gedeelte van een MPC dus gigantisch basic gehouden, en heeft een MPC dus echt z'n waarde te danken aan de sequencer/pads stuff. Het is snel "schetsen" en de basis leggen, maar complete tracks bouwen of iets ingewikkelds doen zit er minder goed in.
Krijg ik de indruk.

Origineel geplaatst door Steven V
Ik kan je zeggen dat die indruk totaal verkeerd is. Je kunt er wel degelijk gemakkelijk en zeer snel volledige tracks mee maken. Ook deep-editing van je sequences enzo gaat zeer snel en gemakkelijk. Plus alles gaat veel intuïtiever en dus leuker & sneller dan op een computer.
Ga er gewoon es eentje testen, begrijp je meteen wat wij MPC gebuikers bedoelen!
Als je synthesizer achtige dingen wilt doen met je samples dan moet je niet de sampler van de MPC gebruiken (tenzij een 4000), gebruik daarvoor een racksampler of zo, of een synth.

(heb het ff over de mpc1000) Je kunt volgens mij niet eens in de tijd fx parameters tweaken en je tweak opslaan of wel?! Dat is pas leuk!! Geen LFO's.... de 2000xl komt standaard zonder FX zelfs... wat moet ik met een totaaloplossing zonder fx?!
)