Elton
Nieuwkomer
Beste mensen,
Na een tijdje zoeken kwam ik op dit forum...
Ik zit echter met het volgende probleem.
Ik speel nu zo´n 2 jaar in een pop-rock band. Ik heb hiervoor de Korg SP-200 aangeschaft. Hij doet het prima en komt een hele redelijke piano sound uit! Het enige nadeel is dat er maar erg weinig (bruikbare) geluidjes op zitten. De piano sounds zijn goed vertegenwoordigd maar daar houd het ook mee op.
Welnu:
Ik zou graag een extra synthesizer of module aan willen schaffen. De synth of module moet aan de volgende eisen voldoen:
- goede blazers
- goede bas
- goede orgel sounds (op de SP-200 zijn ze erg k*t)
- misschien electrische gitaar???
- leuke pad's ????
Er hoeven iig niet echt veel 'futurisctische' geluiden op te zitten... Moet dus voor een pop/rock band geschikt zijn!
Wat moet ik nou kopen? Een Synthesizer of een module?
Is een module niet onhandig?
Als het een Synthesizer wordt hoeft het geen volledig klavier te zijn. 61 toetsen lijkt me wel voldoende.
Kun je met een Synthesizer ook de geluidjes op je synth selecteren en vervolgens op mijn Stagepiano (Korg SP-200) spelen?
Iedereen alvast enorm bedankt!!!
Groeten
Elton 
Na een tijdje zoeken kwam ik op dit forum...
Ik zit echter met het volgende probleem.
Ik speel nu zo´n 2 jaar in een pop-rock band. Ik heb hiervoor de Korg SP-200 aangeschaft. Hij doet het prima en komt een hele redelijke piano sound uit! Het enige nadeel is dat er maar erg weinig (bruikbare) geluidjes op zitten. De piano sounds zijn goed vertegenwoordigd maar daar houd het ook mee op.
Welnu:
Ik zou graag een extra synthesizer of module aan willen schaffen. De synth of module moet aan de volgende eisen voldoen:
- goede blazers
- goede bas
- goede orgel sounds (op de SP-200 zijn ze erg k*t)
- misschien electrische gitaar???
- leuke pad's ????
Er hoeven iig niet echt veel 'futurisctische' geluiden op te zitten... Moet dus voor een pop/rock band geschikt zijn!
Wat moet ik nou kopen? Een Synthesizer of een module?
Is een module niet onhandig?
Als het een Synthesizer wordt hoeft het geen volledig klavier te zijn. 61 toetsen lijkt me wel voldoende.
Kun je met een Synthesizer ook de geluidjes op je synth selecteren en vervolgens op mijn Stagepiano (Korg SP-200) spelen?
Iedereen alvast enorm bedankt!!!
Groeten
Elton 

) of met een prof/semiprof/etc.